Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Uszkodzony tłok w 150cc
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
hej, nie czekam na hejt pt. "lepiej poszukaj bo było poruszane 321tysięcy razy" tylko bez kitu proszę o pomoc.
Kupiłem Ogara caffe, poświęcam mu wiele uwagi lecz do tej pory nie były to kwestie mechaniczne bo po prostu się na tym nie znam.
Motocykl kupiłem uszkodzony. Świadomie. Przyszedł koleżka, robimy. Oryginalny 125cc wymieniono na 150cc ale po 3 dniach padł. Rozebraliśmy i ... hardkor. tłok ZNISZCZONY. cylinder, głowica, śmietnik. Pytanie do Was koledzy Romeciarze, jak to ogarnąć, żeby grało jak należy? Trzeba wymieić korbowód czy to kwestia źle dobranych części tak jak czytałem gdzieniegdzie? Opłaca się to w ogóle robić czy wrócić do 125 i nie tracić zbędnie nerwów?
Z góry dzięki i pozdrawiam IP.
Nie wykruszyło się coś w głowicy że ten tłok tak wygląda?
Albo rozrząd źle ustawiony.
jestem laikiem ale dla mnie to wygląda tak jakby korbowód był za długi dla tej 150ki dlatego tłok walił w głowicę. Ma to jakiś sens?
Powiedziałbym, że zysk mocy z tych dodatkowych 25cm3 jest niczym w porównaniu do możliwych problemów, gdyby coś się stało.
IgnacyProceder napisał(a):jestem laikiem ale dla mnie to wygląda tak jakby korbowód był za długi dla tej 150ki dlatego tłok walił w głowicę. Ma to jakiś sens?
Tak. I myślę, że lepiej wrócić do 125...

A poza tym... Pokażesz może tego Ogara? Tongue
(18-04-2020 08:43:41)IgnacyProceder napisał(a): [ -> ]jestem laikiem ale dla mnie to wygląda tak jakby korbowód był za długi dla tej 150ki dlatego tłok walił w głowicę. Ma to jakiś sens?

Jak już to tłok z zestawu był zbyt wysoki, czasem się z takim czymś spotykam. Normalnie powinno wszystko pasować, ale to china i wszystko się tam może dziać Smile Podejrzewam, że raczej rozrząd był źle ustawiony. Swoją drogą, taka masakra w silniku i kierowca niczego nie słyszał?
(18-04-2020 16:35:02)Motorowerzystka napisał(a): [ -> ]
IgnacyProceder napisał(a):jestem laikiem ale dla mnie to wygląda tak jakby korbowód był za długi dla tej 150ki dlatego tłok walił w głowicę. Ma to jakiś sens?
Tak. I myślę, że lepiej wrócić do 125...

A poza tym... Pokażesz może tego Ogara? Tongue

W stanie surowym nie ma za dużo do oglądania Wink

Jak już to tłok z zestawu był zbyt wysoki, czasem się z takim czymś spotykam. Normalnie powinno wszystko pasować, ale to china i wszystko się tam może dziać Smile Podejrzewam, że raczej rozrząd był źle ustawiony. Swoją drogą, taka masakra w silniku i kierowca niczego nie słyszał?
[/quote]

Dobre pytanie. Podobno trzeci dzień po "remoncie " w warsztacie silnik stanął. I takiego go przejąłem więc ciężko mi coś więcej powiedzieć
Może rozrząd przeskoczył i narobił takiego bałaganu. Jak głowica wygląda też nie ciekawie to oczywiste ale czy nic nie jest wykruszone nie widać zgiętych zaworów?
Przekierowanie