Witam mam problem z moją motorynką się silnik rozgrzeje to postawi na obrotach zgasnąć i nie chce odpalić jak ostygnie to pali na strzała świece zmieniałem na nową nie wyglądała na zalaną iskra jest gaźnik czyściłem i nadal mam ten problem.
Proszę o pomoc
Kondensator wymieniałem a cewka dobra
Wymieniłem cewkę i już przestała odpalać. Więc postanowiłem wymienić wał i łożyska (na całkiem spory luz) i pierścienie na tłoku i oczywiście zmienię cewkę na starą .
ps Jak ktoś zna jakiś dobry sklep to proszę napisać na pw.
Jeśli są duże luzy to remont wskazany ale to z dużą pewnością nie tutaj leży przyczyna.
Mówisz że jak się rozgrzeje to gaśnie. Jak to się objawia dokładniej. Po przejechaniu jakiegoś dystansu przestaje pracować silnik? Jak odkręcisz kranik i wciśniesz przycisk zatapiacza to po jakim czasie tak mniej więcej paliwo zaczyna wypływać?
Po jakiś 5-10 sek. paliwo w wężyku się wyrównuje. A gaśnie zazwycza jak wjeżdżam pod górkę i wciskam sprzęgło by nie zgasł.
Gaśnie wtedy jak sprzęgło wciskasz czy jak jedziesz po prostej też się zdarzy?
Gaśnie jak jadę w dolnych partiach obrotów i załączam sprzęgło (ale nie zawszę gaśnie ) na prostej też zdarza się jej zgasnąć (ale bardzo rzadko). Czasami zapłon wypada (najczęściej przy odpalaniu).
A sprawdź czy czop wału nie przesuwa się lewo- prawo w silniku. Złap Magneto i przesuwaj - co się dzieje?
Wał ma luzy więc postanowiłem że go wymienię (łożyska, uszczelniacze i pierścienie na tłoku)
Ale nadal stożek wału mają luzy po remoncie?
A jak z reakcja na gaz na biegu jałowym jak gwałtownie dodajesz gazu to wkręca się bez problemu? Spróbował bym trochę zapłon opóźnic. Sprawdzałeś wyprzedzenie i przerwę na stykach? Na swiecy bym też dał mniejsza przerwę na próbę.
(28-04-2020 14:55:59)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Ale nadal stożek wału mają luzy po remoncie?
Jest jeszcze przed remontem.
(28-04-2020 15:21:19)Wodnik napisał(a): [ -> ]A jak z reakcja na gaz na biegu jałowym jak gwałtownie dodajesz gazu to wkręca się bez problemu? Spróbował bym trochę zapłon opóźnic. Sprawdzałeś wyprzedzenie i przerwę na stykach? Na swiecy bym też dał mniejsza przerwę na próbę.
Obroty na biegu jałowym są bardzo dobre wkręca się znakomicie i pod czas jazdy też mocy nie brakuje. Zapłon regulowałem z czujnikiem zegarowym, a przerwa jest dobra. Zmieniać przerwy nie będę bo mam zdjęty tłok.
Dobra złożyłem to co rozłożyłem (tłok, głowica, cylinder) zmieniłem cewkę (zapłonową) na starą i świece przeciściłem. Pojeździłem 2 dni i, że tak powiem du*a przestała chodzić zmieniłem świece na nową i pojeździłem z godzinkę może mniej i znowu przestała chodzić. Zmieniam gaźnik na "tuningowy" może to coś da bo ten co mam już nie domaga.
Pozdrawiam.
Michał