Hej,
Motorynka z silnikiem 019
Po remoncie, na dotarciu ( ja nie robilem tego ) nagle pojawil sie dziwny dzwiek.
Jakby jeczenie pompy wody/hamulcowej w samochodzie...na niskich obrotach nic nie slychac. dzwiek narasta wraz z obrotami
Ktos cos?
https://youtu.be/RFsT4aAzSpE
Sprawdź czy Magneto o coś nie opiera, ewentualnie trzeba będzie zobaczyć sprzęgło, czy jakieś zabezpieczenie nie trze o obudowę.
Powiedzialbym ze albo cos w skrzyni trze o karter albo jakieś łożysko walnięte jest.
Magneto sprawdzone jako pierwsze, jest ok
Kapa sprzegła zdjeta wszystko ok
Na ucho dociera to z cylindra...moze lozysko igielkowe na korbowodzie???
Podejrzany i niepokojący dźwięk.
Sprawdź przy okazji, czy wał się nie przesuwa
(09-04-2020 20:49:27)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Podejrzany i niepokojący dźwięk.
Sprawdź przy okazji, czy wał się nie przesuwa
Co masz dokladnie na mysli...
Odkręć dekiel lewy i poruszaj magnetem wewnątrz/zewnątrz. Przesuwa się?
(09-04-2020 21:20:13)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Odkręć dekiel lewy i poruszaj magnetem wewnątrz/zewnątrz. Przesuwa się?
Rano sprawdze...
Teraz byłem i zdjąłem cylka, wszystko wyglada ok, na gorze byla tulejka z nacieciem...
Mam pytanie odnosnie mocowania na dole korbowodu...
Jest tam lozysko igielkowe i luzu gora dol nie ma, jest ok
Na boki jest i powinien byc ale czy caly korbowod powinien sie przesuwac na tym lozysku?
Jak rozbieralem silniki 4t bylo to w miare ciasno lekki luz tylko i nie mozna bylo przesunac korby po lozysku...
Luz jest dopuszczalny ale nie za duży tak do 0.3 mm.
A dźwięk to nie czasem kosz sprzęgła ociera o koło przekładni stałej? Bo brzmi to jak by coś szlifować.
chyba mnie zle zrozumiano..
jutro nagram film...
Nie. To nie jest normalny luz ten co przesuwasz.
(10-04-2020 14:56:47)bkrukl napisał(a): [ -> ]Nie. To nie jest normalny luz ten co przesuwasz.
Tez tak mysle, nie spotkalem sie w 4t z takim czyms, ale...zobaczcie na tej stronie
https://gmoto.pl/wal_romet_3_biegowy,55970.html
jest wal do 019 i wydaje sie ze luz jest taki sam...
I pytanie kolejne... czy ten luz mogl powodowac ten dziwny dzwiek silnika??
Witam !
Taki luz poosiowy jest niedopuszczalny. Normalny powinien byc od 0.1 do 0.3 mm, w zaleznosci od silnika. W silnikach 2 takt sa tam czesto podkladki dystansowe aby koszyki igielek nie tarly o przeciw -ciezary. Zlap reka za magneto , wcisnij mocno od siebie i obracaj. Zobacz czy cos ociera. Ciagnij mocno do siebie i obracaj, moze ocieraja przeciw- ciezary o karter na wskutek rozsuniecia walu , lub braku dystansow.
Pozdrawiam
Marek z.
(10-04-2020 18:34:13)siwy1958 napisał(a): [ -> ]Witam !
Taki luz poosiowy jest niedopuszczalny. Normalny powinien byc od 0.1 do 0.3 mm, w zaleznosci od silnika. W silnikach 2 takt sa tam czesto podkladki dystansowe aby koszyki igielek nie tarly o przeciw -ciezary. Zlap reka za magneto , wcisnij mocno od siebie i obracaj. Zobacz czy cos ociera. Ciagnij mocno do siebie i obracaj, moze ocieraja przeciw- ciezary o karter na wskutek rozsuniecia walu , lub braku dystansow.
Pozdrawiam
Marek z.
Zerknij prosze na ten link...
https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-ro...KIQAvD_BwE
Kolejny wal gdzie na foto widac duuzy luz, o co kaman??
Ide i do warsztatu i sprawdzam jak pisales...
A wiec tak...
Dociskajac magneto i odwrotnie zadnych dzwiekow ( dzwiek pojawia sie na wyzszych obrotach, na niskich byl nieslyszalny ...moze dlatego nic nie slychac )
Jedyne co zaobserwowałem to to, iz krecac magnetem czuje wyrazniejszy opor w momencie kiedy korbowod jest schodzi na sam dol i zaczyna isc w gore...