Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: CDI Jawa 50 DIY i problemy przy budowie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć
Jestem na etapie budowy CDI do swojego ogarka ( silnik jawa 223 ) i generalnie założyłem wszystko wstępnie i podłączyłem według schematu od modułu , ale brakuje mi iskry , także gdzieś musi być coś nie tak Tongue

Czy istnieje możliwość sprawdzenia impulsatora czy jest sprawny? Tak samo czy można sprawdzić moduł? Kupiłem wszystkie graty używanie jako zestaw do zrobienia CDI , ale że używane nie mam do nich 100% pewności.

Udało mi się uzyskać pojedynczą iskrę jak wszystko było podłączone ale zamiast zasilanie z cewki dać na moduł zwarłem do cewki WN i wtedy skoczyła iskra na świecy. Jak podłączę zasilanie z cewki na moduł to nie mam iskry , a wspomnianą iskrę udało mi się uzyskać tylko raz.

Zamiast cewki przy iskrowniku miałem podłączony zasilacz 12 v pod moduł bo cewkę przy iskrowniku mam 6v.

Trochę sprostuje jaka jest konfiguracja.
Cewka butelkowa oryginalna z ogara
Impulsator z chińczyka
Moduł z chińczyka na 2 wtyczki ( 6 pinów )
Wyzwalacz z kawałka kątownika

Podłączyłem impulsator jednym kablem do masy (niebiesko biały) a drugi do modułu (biało zielony)
Gaszenia nie podłączałem
Cewką zasilającą był zasilacz 12 V podłączony do modułu
Kabel z modułu wychodzi na cewkę WN
Masa na pin w module bezpośrednio z ramy przy cewce WN

Ktoś jest w stanie na to spojrzeć i powiedzieć gdzie może być problem? Na pewno muszę impulsator na stałe zamocować i tutaj mocno się zastanawiam czy nie dać go pionowo zamiast poziomo żeby wyzwalacz był w kształcie śmigła , chociaż będzie to pewnie bić na wale.

Może zastosować transformator z 6v na jakieś 60 i dać cewkę normalną od CDI? Może tu jest problem?









Moduł potrzebuje zasilania 85-200 VAC zamiast 6,12V. Potrzebny Ci transformator 8-12/230V. Do uzwojenia niskiego napięcia przyłączasz masę i wyjście cewki, do wysokiego napięcia - masę, a drugie wyprowadzenie do zasilania modułu. Zielono-biały przewód impulsatora do masy, niebiesko-biały do modułu, chociaż nie jestem pewien, czy nie powinieneś przyłączyć obu wyprowadzeń impulsatora do modułu, sprawdź to koniecznie. Między wyprowadzeniami impulsatora powinny być piki napięcia przynajmniej 1-1,5V przy kopaniu w starter, wystarczy, że przełączysz multimetr na zakres 2VAC. Powodzenia
Zakładałeś cewkę niskiego napięcia z chińczyka? Oraz czy wyzwalacz impulsów (ten kątownik na wale) nie powinien być namagnesowany?
Nie musi, jak chcesz się o tym przekonać podłącz oscyloskop do impulsatora i przyłóż do rdzenia kawałek blaszki - rdzeń impulsatora jest namagnesowany.
To może za duża odległość pomiędzy impulsatorem a blaszką?
(01-04-2020 18:11:56)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Zakładałeś cewkę niskiego napięcia z chińczyka? Oraz czy wyzwalacz impulsów (ten kątownik na wale) nie powinien być namagnesowany?
Cewka niskiego napięcia jest ori od ogara ale ominąłem ją przy próbach żeby wykluczyć ewentualne niedomaganie i dałem 12 v DC

Sporo czytałem o robieniu CDI to podobno tylko jeden kabel od impulsatora idzie do modułu , a drugi do masy

Mam multimetr z automatycznym zakresem co może mi trochę utrudniać sprawę , ale postaram się to zmierzyć jeszcze raz bo wychodziły mi jakieś głupoty.

Na pewno też ciężko będzie ustawić dobrze impulsator bo wiadomo że blaszka jest płaska , a przerwa ma być podobno 0.3 mm.

Spróbuje załatwić sobie transformator tak jak mówisz i zobaczymy jaki będzie wtedy efekt. Coś słyszałem , że cewka od CDI potrzebuje 50 v przynajmniej i takiego transformatora szukałem bo myślałem , że 200 v to dużo za dużo , ale spróbuje coś takiego dostać i wtedy zobaczymy.

Na pewno będę zdawać relację.
(01-04-2020 19:42:22)Ychu napisał(a): [ -> ]Na pewno też ciężko będzie ustawić dobrze impulsator bo wiadomo że blaszka jest płaska , a przerwa ma być podobno 0.3 mm.

Spróbuje załatwić sobie transformator tak jak mówisz i zobaczymy jaki będzie wtedy efekt. Coś słyszałem , że cewka od CDI potrzebuje 50 v przynajmniej i takiego transformatora szukałem bo myślałem , że 200 v to dużo za dużo , ale spróbuje coś takiego dostać i wtedy zobaczymy.

Na pewno będę zdawać relację.

70-80V to jest absolutne minimum przy kopaniu w starter.
Blaszkę możesz wygiąć przecież.
No mogę , ale ciężko tak grubą wygiąć ładnie na okrągło. Ewentualnie zmienię na cieńszą.

Szukam sobie transformatorów , ale ciężko coś z tym. Do CDI potrzeba do 1 A prądu zależnie od obrotów , ale większość transformatorów ma na przykład z 230 na 8 v i daje tylko 0.1 A albo 0.3 A czyli dużo za mało. Jaka będzie jego wydajność jak podłącze go odwrotnie czyli z 8 v na 230? Pewnie zerowa? Może lepszą opcją jest nawinąć nową cewkę?
Robiłem sporo prób z cewkami zasilającymi nawijanymi bez przekładni (transformatora) i nie byłem w stanie, mimo nasączania lakierem elektroizolacyjnym zapewnić odpowiedniej izolacji i wytrzymałości mechanicznej - zawsze były bardzo wrażliwe na drgania. Albo użyj transformatora, albo zrób sobie instalację z małym akumulatorem żelowym, regulatorem ładowania i kup moduł DC-CDI ze stałym wyprzedzeniem zapłonu. To drugie będzie, wbrew pozorom, bardziej bezawaryjne.
Wolałbym użyć transformatora ze względu na gabaryty akumulatora , chociaż po wywaleniu platynek to i narzędzi tyle nie będzie trzeba. Jaki dobrać do tego transformator? Na czeskiej stronie piszą minimum 10 W , tylko jak to rozumieć co piszą na aukcjach?

- Moc: 10VA - jak to rozumieć?
- Prąd uzwojenia wtórnego: 0,1A - rozumiem że mam 0.1 A na wyjściu ale to jest z 230 na 2x8 v

Ja podłączę to odwrotnie , ale jaka będzie wtedy wydajność? Bo rozumiem , że moja cewka daje tyle prądu na transformator ile wytworzy , a ile go będzie na wyjściu 230 v?
Założyłem cewkę od cdi i transformator , ale jest problem bo niezależnie jak podłączę nie mam więcej niż 2 V napięcia , tyle daje cewka zapłonowa jak przy kopaniu lekko , ale żeby transformator dał 2 v muszę całkiem mocno już kopnąć. Jakieś sugestie? Impulsator też chyba nie domaga bo ma mały opór , ale chociaż napięcie jakbym miał takie jak ma być to bym coś więcej już wiedział.
Przekierowanie