Witam nie wiedziałem w jakim dziale to umieścić więc wylądowało to tutaj
. Otóż mój problem jest następujący . Przymierzam się do wykonania renowacji Komara Sporta . Prawdopodobnie zrobię go ze zwykłego 2350 choć mam na oku oryginalną ramę ze zbiornikiem do 2361 . Jako iż jeżdżę ze swoimi motorowerami na wystawy do PTAK-a chciałbym zrobić go na oryginał . Oczywiście nie będzie to w 100% oryginał ze względu na bezsensowność takiej operacji . O co mi chodzi ? Nie będę zakładał starych cylindrów ZMD opon stomil i tak dalej . Chodzi mi o to żeby ten Komar z wyglądu przypominał jak najbardziej oryginalnego Sporta z jakiegoś tam rocznika . Ano właśnie rocznik . Domyślam się że w takim i takim roczniku było coś innego niż w takim i takim. Dlatego poszukuję znawców Komara Sporta którzy wiedzą jaki detal był w takim roczniku a jaki w takim
. Pozdrawiam
Najłatwiej zrób 2361 Sporta na ramie 2350 z 1974 roku. Rama ta sama, nawet pedal hamulca, rurka, z podnozkami z początku roku będzie taka sama. Wywalasz bagażnik i siedzenie. Na błotniku zaspawasz 2 otwory, kupisz replike blachy siedzenia, nawet wspornik od 2350 będzie ten sam. Kiera płaską w Stolmocie i tylko zbiornik musi być oryginał, ale dla tego rocznika podejdzie od Polo.
Do tego lewą blachę gaxnika klepiesz na płasko i proszę bardzo, sport 2361 z 2974 roku.
Skorupa lampy z licznikiem ta sama, silnik zb4 i metalowa osłona łańcucha. Malowania też masz do wyboru, błękit jasny, błękit plus czarne dodatki zbiornik srebrny, tak jak w czerwonym z dodatkami czarnymi. No i jest jeszcze zielony banan
Powodzenia
Bardzo dziękuje . A jak z numeracjami ramy ? Czy różniły się czymś od 2350 ?
(30-03-2020 19:10:49)joozek napisał(a): [ -> ]No i jest jeszcze zielony banan
Powodzenia
Przypomniałeś mi że jest jeszcze ten kolor
Ja też
Jadku mam w garażu złogi różnych zdekompletowanych moto-rupieci i przymierzam się do podobnego zabiegu, jeśli brat w końcu zechce się zdecydować na spółę
także będę śledził Twoje postępy!
To wielki zaszczyt Jorginsson
też śledzę twoje postępy . Chociaż jednak nie wiem czy nie zabrać się za Ogara 200 którego mam/miałem na sprzedaż
. Jednak ta rama jest za droga bo jednak gość chce 600 zł za totalny wrak Komara Sporta . Jak będę na bazarze na Bemowie to kupię Ramę od 2350
. Pozdrawiam
Ostatnio też i w internecie pojawiło się trochę używanych, jak i zupełnie nowych części do tego modelu, to o czym
joozek też pisał, do swojego projektu będę budował zbiornik z laminatu - włoskich mimo wszystko nie kupisz, a dla mnie to jedyny słuszny zbiornik do tego modelu i serio zastanawiam się, czy nie robić ich potem na zamówienie... Oczywiście jeśli egzemplarz 0 wyjdzie akceptowalnie... Wtedy to już
Sporta będzie sobie można złożyć niemal nowego jak obecnie
motorynkę
Ogar 200 to dla mnie to masa wspomnień i pierwszy motór, ale nauczył mnie też, że to "hobby", ta pasja, to studnia bez dna
Co nie zmienia faktu, że gdyby mi się trafiła rama z "długą" główką z początku produkcji, to wbrew logice, na pewno bym się o nią jak i przy niej postarał
A od Ciebie to sam będę ściągał, bo jak to wszystko u mnie - będzie pewnie trwało
Kupuj ramę od 2350 i działaj
Tak dokładniej to jeszcze nie wiem czy będę go remontował bo jego stan jest tragiczny . Ale gadałem z moim znajomym i on powiedział że jak skończy się ten wirus i będzie cieplej to razem ocenimy jego stan
Silnik zatarty niekompletny większość rzeczy do wyrzucenia i rama pęknięta tam gdzie bak leży , dobrze że silnik się chociaż kręci. Może zrobię mu nowy wątek ale to później
a komara nawet teraz bym kupił ale na Mazowszu nic nie ma . Handlarze kupili chyba wszystko
Ratuj tego ogara, lepiej uratować niż zezłomować. Trochę pracy co prawda będzie kosztować, ale potem będzie efekt
Złomować to na pewno nie będę
jednak myślę nad papierami . Bo tak jak wspomniałem w temacie poświęconemu temu ogarkowi mam do kupienia ramę z papierem za 500 zł . Bo ta rama to ma tylko umowę
Zawszę można zrobić na żółte gdyby byl bez papierów, ja się nie wypowiadam o kupnie ram z papierami bo się nie znam
Oczywiście że można . Ale to są jednak spore koszta .
+- 1000 zł ale jeśli chce się jeździć legalnie a papiery wiatr porwał to jedyne wyjście
W przypadku droższych i rzadszych jednośladów to tak . Ale jeśli chodzi o takie bzyki jak Ogar to można kupić ramę z papierem do około 500 zł . To znaczy kiedyś widziałem sporo takich ram ale to było z 3-4 lata temu . Teraz poznikały niestety
Śledź portale, bo co i rusz się coś trafia.
Na szczęście nie muszę