Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem ze sprzęgłem s38, zerwany frez?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jadąc dzisiaj komarem pod stromą górkę postanowiłem zmienić bieg na 1 i wtedy silnik stracił moc i teraz jest tak że sprzęgło ładnie ślizga po wciśnięciu mimo że linka jest popuszczona na maksa, czego wcześniej nie było, bo musiałem wykręcić śrubę regulacyjną przynajmiej 1/3 długości, aby zaczęło wysprzęglać. Aktualnie zmieniając bieg, silnik szarpnie bardzo mocno i przejedzie poprawnie około 4 metry. Po tym dystansie traci moc, tak jakby muli i jedzie jakby sprzęgło się ślizgało pomimo puszczonej dźwigni. Zabierak jak dokręciłem był bardzo sztywno osadzony na wale. Czy powodem może być zerwany wieloklin na wale? Z tym ze myślę że jakby był zerwany, to czemu kawałek jedzie normalnie? No i jakby był zjechany to silnik by chyba nie odpalał.
Skoro to podejrzewasz to zdejmij prawy dekiel, zakręć sprzęgło ręką i sprawdź, czy tłok się przesuwa.

Ale jeśli normalnie odpala z kopki, to raczej wieloklin jest ok.
Jak miałeś rozebrane i dokręcałeś to nie można była zdjąć zabieraka i zobaczyć jak wygląda ten wieloklin?
Silnik jest już cały złożony. Jednak tak jak Wojciszek napisał, jakby wieloklin był zjechany to nie dało by się silnika odpalić. myślę że to sprzęgło jest winowajcą, ponieważ silnik na nóżkach fajnie reaguje na gaz, więc gaźnik jest raczej dobrze wyregulowany a pozatym nagle podczas jazdy by się nie rozregulował, więc coś ze sprzęgłem się musiało się stać. I teraz pytanie dlaczego sprzęgło się ślizga podczas jazdy chociaż linka jest zluzowana do końca? W skrócie to silnik po przejechaniu krótkiego dystansu zachowuje się tak jakby napęd był rozłączony, ponieważ dźwięk nie jest podobny do mulenia ani duszenia. Sprzęgło ślizga się tylko podczas jazdy bo jak silnik nie pracuje i kręce tylnym kołem to czuć kompresję.

Aha i jeszcze dodam że sprzęgło działało poprawnie aż do momentu który opisałem w pierwszym poście

A takie inne pytanko czy gaźnik bez puszki na filtrze może funkcjonować poprawnie?
(21-03-2020 22:36:44)Marmoladka napisał(a): [ -> ]A takie inne pytanko czy gaźnik bez puszki na filtrze może funkcjonować poprawnie?
Ale s38 nie miał puszki szmerów tyljo gume prowadząca do rury w ramie
W takim razie problem może być z podkładką między simmeringiem, a sprzęgłem. Nie do końca zrozumiałem opis, ale jeśli masz tak, że: wrzucasz bieg i pomimo wciśniętego sprzęgła zaczyna przygasać (nawet pomimo dodania gazu) lub wrzucasz bieg, jedziesz krótki dystans, zaczyna przygasać (również pomimo dodawania gazu) to podkładka pod sprzęgłem jest za gruba. U znajomego tak było ponoć.
Przekierowanie