Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak rozpoznać zatarty bądź zacierający się cylinder do ogara?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam zrobione na nowym cylindrze tłoku i pierścieniach 15 km już. Ale zauważyłem że jak odpalam,
To chodzi okej, ale po przejechaniu 400ok metrów już zaczyna słabnąć a jak dam na sprzęgło to chodzi jak by trochę zamulony normalnie chodzi ta ta ta a tutaj chodzi ts ts ts obroty tez nie są bardzo równe. Czasem chodzi na mniejszych czasem mu się same powiększają ale nigdy nie gaśnie
Silnik się dociera, wszystko jest za ciasno do czasu aż się dotrze. A przez to wydziela się więcej ciepła i tłok puchnie, przez co rosną opory tarcia i może nawet "złapać" tłoka, czyli zablokować silnik. Na razie musisz jeździć delikatnie a jeśli to 2T to lej delikatnie więcej oleju do mieszanki. Jeśli nie będziesz uważał, to go zatrzesz, jeśli jednak dobrze go dotrzesz, to będziesz miał długi żywot silnika i będzie wszystko dobrze.
Czyli jest dobrze ?. Nie szaleje staram się robić przerwy po 1/2 kilometrach. Nie przekroczyłem jeszcze 32 km/h
Czyli to normalne że tak słabnie o obroty nie są równe ?.

Pojazd to ogar 205
Tak, to normalne
A po ilu km powinno się to ustatkować ?
to już zależy od konkretnego silnika, części itd, ale docieranie to przynajmniej 500km jazdy, powinno być mu lżej po przekroczeniu pierwszej setki
Trochę za bardzo się przejmujesz Wink swoje mopliki zawsze docierałem z więcej gazu z mniej gazu silnik miał Temperaturę że jak przyłożyłem rękę do cylindra to po chwili musiałem zdjąć, zawsze wszystko chodziło jak należy, po 200/300km już latałem z vmaxem tylko pilnując temperatury ale gdy przy większych prędkościach 50kmh :F silnik się fajnie chłodził, jakbym miał robić przerwy co 1/2 km to bym zgłupiał :F jezdzij normalnie po prostych drogach z połowa obrotów może trochę więcej i powinno być dobrze Smile
Mam jeszcze pytanie. Ogar ma dymic? Bo mi nie dymi a wlałem dosyć sporo oleju
Jaki lejesz olej? W jakiej proporcji?
https://allegro.pl/oferta/olej-1l-s-oil-...e=facebook
Coś takiego
Ogólnie nie wlewalem paliwa jeszcze nowego bo mam zaległe ale zawsze dawałem duża ilość.
Trochę takie pierdzielenie o niczym bo dla kogoś dużo to mogą być dwie krople a dla niektórych dużo to mogą być 4 krople. Więcej konkretów, nikt nie jest w stanie Ci powiedzieć czy lejesz za mało, czy za dużo oleju bez konkretów. A co do kopcenia Rometa to skoro wiesz że wlałeś olej to po co te obawy o nie kopcenie. Chyba lepiej jest jak nie kopci Smile
Cała sprawa wygląda tak.

https://youtu.be/-rVdxPh7qxQ
raz że się leje paliwo, nie zawsze ale czasem po prostu się robi kałuża jak na filmie
Dwa że jak przejadę kilkaset km to zaczyna chodzić tak jak na filmie takie , w sensie nie jest równa praca co się przekłada na moc jak jadę jest wyraźnie słabszy , szczególnie odczuwane jest to przy wyjeździe pod górki czasem przerywa .
Co do dymu, jednak się dymi, ale trzeba się naprawdę wypatrzeć żeby zauważyć. Bo jest to malutki dymek.
A i jeszcze jak jest zimny to nie utrzyma obrotów po jakimś czasie gaśnie ale gdy jest ciepły jest ok
Czekam na komentarze
Ja do swojego Ogara 200 leję mixoil i chodzi lux. Ja leję 1:25, dziadek też tyle lał i ładnie mu chodził.
Pomoze ktoś ?
Trochę za wysokie obroty ma ten ogar według mnie. Tłok jest w dobrą stronę założony skoro paliwo się leje?
Stron: 1 2
Przekierowanie