Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Odpalanie na sprzęgle
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam silnik od komara i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość odpalenie go na sprzęgle by za każdym razem nie wbijać luzu tylko trzymać sprzęgło i odpalić bo teraz jak trzymam sprzęgło i próbuje go odpalić to kopniak jest luźny? Jeżeli jest taka możliwość to prosiłbym o odpowiedź

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Nie. Nie ma takiej możliwości
Nie ma opcji. Kopką ruszasz skrzynią biegów która jest przez sprzęgło połączona z wałem kolejowym.
A jak by zrobić jakieś przeróbki?


Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Tak, pospawać sprzęgło na stałe...
Tak jak Ci koledzy piszą, nie ma takiej możliwości w tego typu konstrukcji, przestudiuj budowę silnika zblokowanego ze skrzynią przekładniową, bo to jest elementarna wiedza i takie braki to - nie obraź się - ale trochę wstyd... Sprzęgło rozłącza napęd, upraszczając to wręcz absurdalnie - to tak jakbyś wyciął szlifierką cylinder ze skrzynią korbową, położył obok na stole i kopał w kopkę, z nadzieją odpalenia Smile
A tak z ciekawości czystej, co Ci przeszkadza ten luz w odpalaniu?
to nie jest takie proste... warto rzucić okiem na konstrukcję dwusuwowego silnika 250c3 ( również zblokowany ze skrzynią biegów) motocykla Pannonia TLF O ile dobrze pamiętam, w tym motocyklu można uruchomić silnik z wyłączonym sprzęgłem....
No jasne, przykładów jest więcej, ale już chłopakowi nie mieszajmy, bo mówimy o Dezamecie - prostej konstrukcji, którą to prostotę wymuszają poniekąd rozmiary tego silniczka. Bo tak szczerze mówiąc, to nie przychodzi mi do głowy żaden motorower ("pięćdziesiątka") z rozruchem typu motocyklowego, który to nie byłby realizowany poprzez skrzynkę przekładniową... Ba, nawet śmiem twierdzić, że żaden polski dwusuw (motocyklowy) nie łamie tego schematu, bo wszystkie to tak naprawdę bliżsi, lub dalsi kuzyni DKW RT125, jeśli chodzi o konstrukcję silnika...
zgadzam się, chciałem tylko zwrócić uwagę, że są różne rozwiązania poszczególnych zespołów w ,na pierwszy rzut oka, podobnych silnikach dwusuwach. Zgadzam się też z tym, że pytania typu czy herbata będzie słodsza przy mieszaniu w lewo czy w prawo nie są nobilitujące dla pytającego :-)
Przekierowanie