Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nielegalna zmiana parametrów pojazdu a ubezpieczenie OC w wypadku stłuczki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzień dobry. Przedstawię Wam historyjkę.
Mamy motorower 50cc, w pełni legalny. Zwiększamy jego pojemność ponad ustawowe 50cm^3. Mamy ubezpieczenie OC wykupione na 50 figurujące w papierach. Jeździmy tak, aż mamy stłuczkę bądź wypadek. Nieważne czy my zawiniliśmy, czy zawinił ktoś inny rzeczoznawca ubezpieczalni dorywa się do naszego pojazdu. Na pierwszy rzut oka widzi że mamy zmienioną pojemność. Ubezpieczalnia odmawia wypłacenia odszkodowania argumentując to powyższą nielegalną zmianą parametrów motoroweru/motocykla. Popadamy w milionowe długi.
Na ile ten scenariusz jest realny? Po kraju jeżdżą przecież tysiące zmodyfikowanych jednośladów, czy nikt nigdy nie miał nimi żadnego zdarzenia drogowego? Występują precedensy?
Przepraszam jeśli wrzuciłem to do złego działu, wydaje mi się że ten jest najbardziej odpowiedni
Kolega tak miał przerobionego Daelima. Wsadzony silnik 400.
Stłuczka, rzeczoznawca i sąd, który stwierdził że nie ważne że auto wymusiło pierwszeństwo. Ważne ze tutaj był zmieniony silnik.
Nie pamiętam dokładnie kwot, ale za naprawe auta kolega zapłacił coś koło 8 tys, do tego jakies koszta sądowe.
Mowi że dobrze że nikomu nic sie nie stało, bo by płacił rente inwalidzką.
Jeszcze nigdy nie słyszałem aby była sprawdzana pojemność po wypadku,
trzeba bardzo uważać, ubezpieczyciel zrobi wszytko aby ograniczyć swoje koszta zwłaszcza jak trzeba będzie płacić komuś dożywotnią rentę po wypadku, nie wiem czy warto ryzykować dla dodatkowych 10 czy 20 km/h...
W sumie racja.
(27-02-2020 19:08:49)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Jeszcze nigdy nie słyszałem aby była sprawdzana pojemność po wypadku,
Jakie jest Twoje doświadczenie z likwidacją szkody komunikacyjnej?
W rodzinie dwa auta były rozbite i wypłacane było z autocasco, z dwoma kółkami jeszcze takich przygód nie było.
Dziękuję..
Czy teraz rozumiesz?
(27-02-2020 19:07:39)bkrukl napisał(a): [ -> ]Kolega tak miał przerobionego Daelima. Wsadzony silnik 400.


Dzięki za informację, dobrze wiedzieć. Jakiej pojemności był fabrycznie ten Daelim?
Dlatego też kupiłam legalnego Ogara 125 a nie jeździłam Routerem z silnikiem 110 bo zwyczajnie bałam się kosztów w przypadku jakiegoś zdarzenia... Bo opłacić legalnie oc na większą pojemność to chyba się nie da...
A może wiecie jak ma się sprawa gdy mamy jeden silnik taki jak w dowodzie ale jest połączony z drugim tej samej pojemności. W dowodzie mamy pojemność silnika czyli chyba taki pojazd może się legalnie poruszać ?
(27-02-2020 20:37:07)KeiSangi napisał(a): [ -> ]
(27-02-2020 19:07:39)bkrukl napisał(a): [ -> ]Kolega tak miał przerobionego Daelima. Wsadzony silnik 400.


Dzięki za informację, dobrze wiedzieć. Jakiej pojemności był fabrycznie ten Daelim?

125cm³
Przekierowanie