Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wymiana cylindra i tłoka 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć,
Będę wymieniał głowice, cylinder i tłok oraz pierścienie w ogarze 205 (023), moje pytanie brzmi : czy w korbowodzie powinienem wymienić łożysko (chyba jest tak łożysko?) czy wewnątrz tłoka są podkładki pomiędzy tłokiem a korbowodem? Czy może się zdarzyć ze nominalny tłok 38mm i sworzeń nie będą pasowały do główki korobowodu i jego łożyska ? Wiem ze korobowod był wymieniany w przeszłości ...
Więc mówisz, że planujesz remont "góry silnika".
Rozbierzesz tłok, to zobaczysz, czy jest na łożysku igiełkowym czy sworzniu tłokowym (czyli współczesny wał czy ZMD)
Później będziemy myśleć
(16-02-2020 13:40:28)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Więc mówisz, że planujesz remont "góry silnika".
Rozbierzesz tłok, to zobaczysz, czy jest na łożysku igiełkowym czy sworzniu tłokowym (czyli współczesny wał czy ZMD)
Później będziemy myśleć


Teraz już rozumiem, czemu widziałem obie opcje w różnych materiałach,
Czy możesz / możecie opisać oba scenariusze i właściwe postępowanie?
Chciałbym się przygotować Wink
Z góry dzięki !
Podkładek nie ma i nie ma ich tam być, jak masz wał oryginalny to będzie tulejka - jak nie ma nadmiernego luzu, nie jest przytarta to tylko wyczyść ją i jej kanał smarujący, sprawdź, czy dolne łożysko korbowodu nie ma luzu promieniowego (na boki jest dopuszczalny minimalny).
(16-02-2020 16:39:42)seler1500 napisał(a): [ -> ]Podkładek nie ma i nie ma ich tam być, jak masz wał oryginalny to będzie tulejka - jak nie ma nadmiernego luzu, nie jest przytarta to tylko wyczyść ją i jej kanał smarujący, sprawdź, czy dolne łożysko korbowodu nie ma luzu promieniowego (na boki jest dopuszczalny minimalny).

Ok, co jeśli będzie łożysko ?
Przekierowanie