Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Piszczenie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Złożyłem silnik po remoncie. Oczywiście wygląda na sprawny (podzespoły współgrają w czasie pracy) ale gdy ruszam to po 10km/h coś zaczyna piszczeć ze silnika (?), tak jakby cewka (?) i piszczenie nadal istnieje jak jadę. Gdy zatrzymuje się na luzie, to tego pisku nie ma.
Ktoś może podpowiedzieć na co rzucić okiem?


wymieniłem
-wał
-łożyska
-tarcze sprzęgłowe
-założone CDI

czytałem też, że może i hamulec oraz automat o magnet. Sprawdzę tez
A jak postawisz na stopce centralnej, silnik odpalony i bieg wrzucony?
Postawiłem go na stopce i odpaliłem. Na biegu 1 czy 2 nie ma piszczenia żadnego.
No to ja bym do hamulców zajrzał.
Automat nawet na stopce by ocierał. Pozatym on to bardziej terkocze niż piszczy.
(24-01-2020 19:51:08)bkrukl napisał(a): [ -> ]No to ja bym do hamulców zajrzał.

Dokładnie, trzeba wydystansować tylną oś, albo po prostu woda się tam dostała
Tak. W tylnym kole tarło o bęben, ale dalej coś piszczy.

Jak odpalę silnik i ruszam, to przez chwilę piszczy, po chwili nie. To rożnie bywa.

Możliwe, że przez nieszczelność tak piszczy? widzę, że dym leci z pod cylindra, jakaś nieszczelność
Dym pewnie na łączeniu cylindra z kolankiem wydechu leci. Ale to raczej nie piszczy.
Miałem raz taki przypadek że w mojej wieśce B3 występowało piszczenie przez krzywą przylgnię głowicy.
Kompresja uciekała i wydawała piski.
Splanowałem głowicę, wymieniłem uszczelkę pod głowicą i pomogło.
krzywą przylgnię głowicy? Chodzi o uszczelkę pod głowicą?


ten dźwięk piszczenia jest dość irytujący. Jak odpalę, to go nie ma, ale pojawia się np. przy przyspieszeniu oraz po jakimś czasie jazdy. Jest to przerywany odgłos piszczenia. Obawiam się, że może jakąś podkładkę nie dałem do wałku skrzyni biegów i dlatego co jakiś czas piszczy.... a możliwe, że tak łożyska piszczą i się "układają"?


@EDIT

a możliwe, że te piszczenie daje cewka z CDI?

mam te
https://www.olx.pl/oferta/romet-komar-s3...5c3039e7c5




sprawdzę uszczelki pod głowicą oraz pod cylinder, bo coś lekko bryzga olejem
Chodzi o to że głowica jest krzywa banan się zrobił.
Jak uszczelka będzie gdzieś miała ślady oleju na ringu aluminiowym lub miedzianym to do wymiany.
Plus zobacz kontownikiem czy głowica jest płaska.

Skrzynia nie może piszczeć ani cewka.
Częstotliwość wydawania piszczenia pasuje idealnie do uciekania ciśnienia z cylindra podczas zapłonu mieszanki
Przekierowanie