06-03-2020, 15:03:56
zbyli Cie i tyle. Jesli był zarejestrowany, ma numer rejestracyjny numer ramy to musi figurować gdzieś po prostu sie im nie chce szukać i tyle, odwołałbym sie od tej decyzji ze jakim cudem cos jest a oni nie maja
(06-03-2020 15:03:56)gregorian2008 napisał(a): [ -> ]zbyli Cie i tyle. Jesli był zarejestrowany, ma numer rejestracyjny numer ramy to musi figurować gdzieś po prostu sie im nie chce szukać i tyle, odwołałbym sie od tej decyzji ze jakim cudem cos jest a oni nie maja
(06-03-2020 13:08:00)janczas205 napisał(a): [ -> ]Witam dzisiaj przed chilą dostałem odpowiedz z wydziału komunikacjiCzyli rzeczywiście go nie mają zapewne z tego względu, że już tyle lat wyrejestrowany. Innej opcji ja już tu nie widzę. Nawet wprowadzenie go na nowo poprzez "kolejną" pierwszą rejestrację nie wchodzi w grę, bo poza umową nic nie masz. Zresztą od 2013 roku nawet brak homologacji to przekreśla. Jedyna droga, przede wszystkim w pełni legalna, to rejestracja jako pojazd zabytkowy, ponieważ:
cytuję;
Starosta łowicki w odpowiedzi na wniosek z dnia 14,02,220 informuje ,ze pojazd marki Romet Ogar 205 o numerze rejestracyjnym Pca 5386 Vin 00xxxxnie figuruje w systemie Pojazd oraz w dokumentacji papierowej.Z tego tytułu wydział komunikacji nie jest w stanie wydać żadnego zaświadczenia.
Ostatnia droga do rejestracji tego pojazdu wyczerpana muszę zacząć się rozglądać za rama z dokumentem
(27-03-2020 11:34:12)Dawdzio napisał(a): [ -> ]A czy w przypadku rejestracji jako nowy nie powinien być wpisany rok produkcji? Czytałem jakiś czas temu, że trzeba tego dopilnować, bo tak się powinno robić, ale mało kto o tym wie. Temat dotyczył chyba rejestracji pojazdów sprowadzonych z krajów, w których nie rejestruje się ich (np. przyczepy, motorowery), ale niestety nie mam jak podać źródła.Rok produkcji i tak przy każdej rejestracji musi być. Z tym co ja się zetknąłem to z pojazdami sprowadzonymi jest problem gdy nie ma roku produkcji w dokumentach ani na pojeździe i to może być to o czym mówisz. W każdym razie Ogary mają rok produkcji zawarty w numerze ramy. Ja przeprowadzałem pierwszą rejestrację Ogara 205 (rok produkcji 1989) w 2008 roku i dało się to zrobić, zwłaszcza że wtedy obowiązywały przepisy o zwolnieniu z homologacji dla 1 szt. rocznie itd., ale posiadałem fakturę zakupu z GS-u i całą ciągłość własności, czego nie ma autor niniejszego tematu. Od 2013 roku wymagane są już twardo homologacje, dopuszczenia jednostkowe itd. Nawet nie wiem czy w latach 80-tych dla motorowerów wymagana była homologacja, bo my takowej w 1989 roku nie dostaliśmy przy zakupie nowego, a też u nikogo takiego dokumentu nie widziałem.
Cytat:2. Dane i informacje z bazy danych drukuje się odpowiednio w poszczególnych rubrykach dowodu rejestracyjnego i pozwolenia czasowego, stosując następujące zasady:
Dane i informacje, o których mowa w ust. 1a–1c zamieszcza się odpowiednio w poszczególnych rubrykach pozwolenia czasowego albo dowodu rejestracyjnego, stosując następujące zasady:
1) w rubryce przy kodzie A– wpisuje się numer rejestracyjny pojazdu;
2) w rubryce przy kodzie B – wpisuje się datę pierwszej rejestracji pojazdu; w przypadku pojazdu sprowadzonego zza granicy i rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po raz pierwszy jest to dzień pierwszej rejestracji pojazdu za granicą; jeżeli w dokumentach załączonych do wniosku o rejestrację pojazdu brak jest informacji o dacie pierwszej rejestracji pojazdu, to w tej rubryce wpisuje się datę 1 stycznia roku produkcji pojazdu;