Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205 Wydział odmawia wydania zaświadczenia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
zbyli Cie i tyle. Jesli był zarejestrowany, ma numer rejestracyjny numer ramy to musi figurować gdzieś po prostu sie im nie chce szukać i tyle, odwołałbym sie od tej decyzji ze jakim cudem cos jest a oni nie maja
(06-03-2020 15:03:56)gregorian2008 napisał(a): [ -> ]zbyli Cie i tyle. Jesli był zarejestrowany, ma numer rejestracyjny numer ramy to musi figurować gdzieś po prostu sie im nie chce szukać i tyle, odwołałbym sie od tej decyzji ze jakim cudem cos jest a oni nie maja

Powiem ci tak nie mam siły ani chęci sie z nimi szarpać za te papiery,za dużo na nich nerwów i czasu straciłem,księga sie z danym z tego urzędu gminy się rozpłynęła...
Nie poddawaj się.
Napisanie odwołania nic Cię nie kosztuje. Pisz odwołanie.
LwG
Niestety oni nie wydadzą tego zaświadczenia bo jak stwierdził kierownik on nie wie czy on był rejestrowany czy nie i nkt bez księgi nie wyda zaświadczenia,a księga z urzędu gminy Kiernozia podobno została zutylizowana
(06-03-2020 13:08:00)janczas205 napisał(a): [ -> ]Witam dzisiaj przed chilą dostałem odpowiedz z wydziału komunikacji
cytuję;
Starosta łowicki w odpowiedzi na wniosek z dnia 14,02,220 informuje ,ze pojazd marki Romet Ogar 205 o numerze rejestracyjnym Pca 5386 Vin 00xxxxnie figuruje w systemie Pojazd oraz w dokumentacji papierowej.Z tego tytułu wydział komunikacji nie jest w stanie wydać żadnego zaświadczenia.
Ostatnia droga do rejestracji tego pojazdu wyczerpana muszę zacząć się rozglądać za rama z dokumentem
Czyli rzeczywiście go nie mają zapewne z tego względu, że już tyle lat wyrejestrowany. Innej opcji ja już tu nie widzę. Nawet wprowadzenie go na nowo poprzez "kolejną" pierwszą rejestrację nie wchodzi w grę, bo poza umową nic nie masz. Zresztą od 2013 roku nawet brak homologacji to przekreśla. Jedyna droga, przede wszystkim w pełni legalna, to rejestracja jako pojazd zabytkowy, ponieważ:
1) takowy pojazd można zarejestrować ponownie;
2) zamiast ostatniego dowodu rejestracyjnego wystarczające jest oświadczenie o jego braku.
A czy w przypadku rejestracji jako nowy nie powinien być wpisany rok produkcji? Czytałem jakiś czas temu, że trzeba tego dopilnować, bo tak się powinno robić, ale mało kto o tym wie. Temat dotyczył chyba rejestracji pojazdów sprowadzonych z krajów, w których nie rejestruje się ich (np. przyczepy, motorowery), ale niestety nie mam jak podać źródła.
(27-03-2020 11:34:12)Dawdzio napisał(a): [ -> ]A czy w przypadku rejestracji jako nowy nie powinien być wpisany rok produkcji? Czytałem jakiś czas temu, że trzeba tego dopilnować, bo tak się powinno robić, ale mało kto o tym wie. Temat dotyczył chyba rejestracji pojazdów sprowadzonych z krajów, w których nie rejestruje się ich (np. przyczepy, motorowery), ale niestety nie mam jak podać źródła.
Rok produkcji i tak przy każdej rejestracji musi być. Z tym co ja się zetknąłem to z pojazdami sprowadzonymi jest problem gdy nie ma roku produkcji w dokumentach ani na pojeździe i to może być to o czym mówisz. W każdym razie Ogary mają rok produkcji zawarty w numerze ramy. Ja przeprowadzałem pierwszą rejestrację Ogara 205 (rok produkcji 1989) w 2008 roku i dało się to zrobić, zwłaszcza że wtedy obowiązywały przepisy o zwolnieniu z homologacji dla 1 szt. rocznie itd., ale posiadałem fakturę zakupu z GS-u i całą ciągłość własności, czego nie ma autor niniejszego tematu. Od 2013 roku wymagane są już twardo homologacje, dopuszczenia jednostkowe itd. Nawet nie wiem czy w latach 80-tych dla motorowerów wymagana była homologacja, bo my takowej w 1989 roku nie dostaliśmy przy zakupie nowego, a też u nikogo takiego dokumentu nie widziałem.
Źle to ująłem. Chodziło mi o wpisanie roku produkcji jako daty pierwszej rejestracji. Wtedy ponoć wpisuje się 01.01.<rok produkcji>.
Tak, jest coś takiego dla pojazdów sprowadzonych z zza granicy, dla których nie jest możliwym ustalenie daty pierwszej rejestracji za granicą. Mówi o tym §11 ust. 2 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach z dn. 27 września 2003 r. (Dz.U. 2003 nr 192 poz. 1878 z późn. zm.):
Cytat:2. Dane i informacje z bazy danych drukuje się odpowiednio w poszczególnych rubrykach dowodu rejestracyjnego i pozwolenia czasowego, stosując następujące zasady:
Dane i informacje, o których mowa w ust. 1a–1c zamieszcza się odpowiednio w poszczególnych rubrykach pozwolenia czasowego albo dowodu rejestracyjnego, stosując następujące zasady:
1) w rubryce przy kodzie A– wpisuje się numer rejestracyjny pojazdu;
2) w rubryce przy kodzie B – wpisuje się datę pierwszej rejestracji pojazdu; w przypadku pojazdu sprowadzonego zza granicy i rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po raz pierwszy jest to dzień pierwszej rejestracji pojazdu za granicą; jeżeli w dokumentach załączonych do wniosku o rejestrację pojazdu brak jest informacji o dacie pierwszej rejestracji pojazdu, to w tej rubryce wpisuje się datę 1 stycznia roku produkcji pojazdu;

Czyli dotyczy to pojazdów tylko sprowadzonych. Poza tym rok produkcji może odbiegać od daty pierwszej rejestracji. Sam we wspomnianym wyżej moim Ogarze mam w dowodzie rok produkcji 1989, a datę pierwszej rejestracji 2008, czyli zgodnie z rzeczywistością Wink
Stron: 1 2 3
Przekierowanie