Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Remont silnika 019
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich użytkowników. Jestem nowy na forum. Niedawno zakupiłem motorower Romet 2370 z silnikiem 019 (3-biegowy). Silnik jest w opłakanym stanie. Planuję jego remont w najbliższym czasie. Doradźcie, proszę, gdzie najlepiej zaopatrywać się w części i jakie części wybierać konkretnie do tego modelu? Czy będą pasować części również od silników 2-biegowych?

Widziałem w sklepach internetowych całe zestawy naprawcze (wał, tłok, cylinder, łożyska, uszczelniacze, uszczelki, itd...), jednak wszędzie zaznaczone jest, że to do silnika 2-biegowego.
Proszę o Waszą pomoc.
Pozdrawiam, Seba
Zobacz co w silniku jest/co brakuje. Na pewno automat do wymiany



z obserwacji wnioskuje, że silnik 3 biegowy niby fajny itp. ale zbyt skomplikowana naprawa
Najpierw rozbierz i zobacz co w środku. Pytanie co chcesz dokładniej osiągnąć.
Wał jest inny w tych silnkach , to samo cylinder.
Dlatego najpierw UWAŻNIE rozebrać, popatrzeć co do roboty i wtedy zakupy.
Interesuje mnie remont całego silnika od podstaw, poprzedni właściciel miał go 10 lat i nic nie było wymieniane. Dużo czasu stał, gaśnie i nie ma mocy. Chciałbym kupić taki zestaw naprawczy:
https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowi...6672342220

Czy warto? Kosztuje on dosyć sporo niestety, ale raczej takiego będę potrzebował. Może znacie gdzieś tańsze?
Jesteś pewien czy potrzebujesz głowice i gaźnik? Może taniej by było kupić osobno?
To że poprzedni właściciel miał go 10 lat, to wcale nie znaczy że musisz wszystko wymieniać. Łożyska i uszczelniacze tak. Cylinder do szlifu, nowy tłok z pierścieniami i bedzie ok.
No chyba że ktoś młotkiem w wał naparzał...
Ten zestaw to najgorsze co możesz kupić.
Na pewno musisz kupić nowe łożyska, simmeringi, uszczelki, pierścienie, a ja osobiście bym jeszcze śruby łączące kartery na imbusowe zmienił, ale kto co lubi. Resztę to jak już rozpołowisz będziesz wiedzieć.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dzięki Waszym poradom zdecydowałem się na dużo tańszą opcję, tzn. cylinder do szlifu, tłok, pierścienie, uszczelnki, łożyska, uszczelniacze. Mam nadzieję, że silnik wróci do życia, jednak z uwagi na brak czasu, może to trochę trwać. Dam znać, jakie będą efekty.
Ale uszczelki, łożyska, simeringi kup jakieś markowe (ja polecam FAG) żeby dwa razy nie rozbierać. Ogólnie jak na pierwszy raz 019 jest dość trudnym silnikiem na pierwszy remont ze względu na skrzynię...
Przekierowanie