Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205 '89
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich!
Jestem "świeżakiem" na forum, chciałem się pochwalić moim motorowerem Romet Ogar 205, rocznik 1989 który zakupiłem ok. 5 lat temu za kwotę 300 pln. we wsi Leszno Górne.
Motorower był kompletny, w stanie ogólnym w miarę dobrym. Silnik był zablokowany, nie chciał w ogóle zakręcić. Po rozłożeniu go na części pierwsze, okazało się, że do silnika dostała się woda i wszystko co było w skrzyni korbowej, było zardzewiałe. Cały wał, dół korbowodu itp.
Od razu po zakupie, zabrałem się do jego rozkręcania. Ogarek został rozłożony na czynniki pierwsze, wszystkie blachy wypiaskowałem osobiście u mnie w pracy, następnie je zabezpieczyłem podkładem antykorozyjnym i oddałem do lakiernika.
Cały silnik, tj. kartery i pokrywy oraz cylinder wraz z głowicą, zostały wyszkiełkowane.
Złożenie i remont silnika zleciłem Panu Tomaszowi z m.Cybinka, ten starszy pan zajmuje się odnawianiem starych motocykli oraz motorowerów.
Nie udało się ocalić cylindra,tłoka oraz wału, te części są nowe, pozostałe elementy silnika zostały złożone na nowo, oczywiście na nowych łożyskach i uszczelniaczach.
Starałem się zachować jak najwięcej oryginalnych części, więc wszystko co było możliwe, poszło do chromowania, pozostałe elementy do ocynku.
Do zmontowania pojazdu użyłem tylko nowych śrub, poza nakrętkami do osi.
Nowe są również kompletne koła, remont, tj rozkręcanie i chromowanie starych okazało się dużo droższe, niż zakup nowych.
Cały remont od rozłożenia do odpalenia i pierwszej przejażdżki trwał łącznie ok.1 mieś. ale był rozłożony na kilka lat min. przez to, że w międzyczasie, robiłem również WSK M06 B3 1974.
Ogólnie wszystkie prace, udało się zakończyć dopiero na początku tego roku.
Oto link do zdjęć z etapów remontu Rometa.

https://photos.google.com/share/AF1QipPU...hVaTgydm9n
Przekierowanie