Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 50T-1 "Cofnięty w czasie"
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam!
Jakiś nie cały rok temu kupiłem pełno gratów od rometów. Prócz silników i pojedynczych części była tam również rama od 50 T1 82r. Jedyny problem o brak silnika i wielu elementów nadwozia. Jako iż oddawałem ramę od ETZ do piaskowania, stwierdziliśmy że T1 też można rozebrać, wypiaskować - pomaluje się i kiedyś się złoży. Jednak przypomniały się dawne zamiary zrobienia repliki Ts1 lub starego T1. W między czasie udało się dostać nową osłonę łańcucha od ogara, z której dorobiono kolor - czerwień meksykańską - i pomalowaliśmy wszystkie rzeczy jakie wtedy miałem.
Następnie postanowiłem by dążyć do roku 78, ponieważ mógłby być problem z dostaniem baku w normalnej cenie, a kolorowych boczków i starego zawieszenia nie mogłem odpuścić. Zaczęło się zbieranie elementów.
Dostałem stare zawieszenie, blaszaną osłonę łańcucha, schowki oraz wydech. Wszystko wyczyszczone, wypolerowane lub pomalowane. Niestety nie wszystko udało się uratować i niektóre elementy będą potem chromowane. Zacząłem składanie na oryginalnych częściach, gumach i ocynkowanych śrubach (założenie by był w jak największym stopniu oryginalny). Amortyzatory z tyłu zostały wypolerowane i pomalowane, tylna i przednia piasta została wypolerowana. Z racji iż posiadałem tylko jedną felgę zaplecione i wycentrowane zostało tylko tylne koło, ale gdy tylko dostanę nową felgę przód też będzie zrobiony. Następnie pojawił się problem z gumą tylnej lampy - była pęknięta. Zakupiłem inną - oryginalną - wyczyściłem i zmieniłem. Do tego dostałem duże, jednoczęściowe mocowania błotnika, nowy niezakładany błotnik - niestety pomalowany, długą i prostą stópkę hamulca, ramkę i plastik przedniej lampy i stacyjkę. Ramka, mocowania i błotnik również będą chromowane. Wczoraj doszedł do mnie silniczek 019, co ciekawe ma bardzo niski numer silnika coś ok 6600. Dostałem do niego gaźnik (niestety gm12f) boczki i puszkę ale raczej ich do tego rometa nie użyję. Po zdjęciu głowicy by sprawdzić mniej stan tłoka i cylindra okazało się że jest założony na odwrót i ma tylko jedno zabezpieczenie co dziś naprawiłem. Na szczęscie tłok i cylinder są prawie nowe i oryginalne ZMD.

Romet przed rozebraniem:

https://zapodaj.net/e29fa8ba38547.jpg.html

Po pomalowaniu:

https://zapodaj.net/3859aa9aa9db0.jpg.html

Pierwsze części:

https://zapodaj.net/8c68f52e5ee88.jpg.html

Składanie:

https://zapodaj.net/05aab00a6c851.jpg.html

Silnik:

https://zapodaj.net/6816add11379f.jpg.html

Na razie to tyle, Pozdrawiam!
Póki co zdjęcia mi się nie ładują, ale tak się zastanawiałem, po co Ci "stary" przodek i dobrze wykombinowałem Smile
(04-01-2020 02:04:44)Jorginsson napisał(a): [ -> ]Póki co zdjęcia mi się nie ładują, ale tak się zastanawiałem, po co Ci "stary" przodek i dobrze wykombinowałem Smile

Dobrze myślałeś, jakby sięgnąć dalej to nawet ogłaszałem się wcześniej że kupię części do starego 50 t1. Na szczęście najważniejsze rzeczy już mam.
Witam!
Orientuję się ktoś czy w 50 t1 były też dzwonki jeżeli tak to jakie?
[attachment=19293]
Kolejne pytanie czy na lusterku i pręcie powinna być jakaś powłoka czy czyste aluminium?
[attachment=19294]
Jaka powinna być kedra baku i schowków?
Bak wiem że chrom ale czy na całej powierzchni czy tylko na rantach i ewentualnie jak można było by to zrobić na mojej?
A przy schowkach powinna być biała, kremowa, czy szara?
[attachment=19295]

Dodatkowo czy posiada ktoś na sprzedaż dobry nie pordzewiały, nie popękany, z dobrym gwintem bak od rometa t1 na wciskany korek? Wydaje mi się ze w moim bak jest typowo ogarowy i powinien być inny.
[attachment=19296]

Pozdro!
Musiałbyś zrobić zdjęcie bardziej z profilu tego zbiornika, ale chyba masz rację mimo wszystko.
Zaraz zobaczę mój zbiornik który kupiłem z TJ, bo już nie pamiętam czy byłby dobry.
(04-01-2020 18:08:30)Jorginsson napisał(a): [ -> ]Musiałbyś zrobić zdjęcie bardziej z profilu tego zbiornika.

Proszę bardzoWink
[attachment=19297]
[attachment=19298]
Widzę szykuję się kolejne ładne T1 w okolicy Smile Szkoda że mój poszedł w świat...
Ok, sprawa jasna, beznadzieja ogarowa, że tak powiem Smile
Ale mam dla Ciebie lekarstwo, tylko nie wiem gdzie mam zdjecia i nie mogę wyszperać ;/

Przepraszam za post pod postem, w każdym razie zajrzyj do mojego wątku o "50-TS-3" (kliknij w obrazek w stopce mojego posta) i zawędruj na stronę 9.
Zdjęcia są robione zgniłym kartoflem i póki co nie mam lepszych, ale to na pewno tejedynkowy kształt, a wiem co mówię, bo potrafię to rozróżniać Smile dodatkowo wypiaskowany i pomalowany proszkowo na coś, co może być czerwienią meksykańską (ale to tylko jako ciekawostka). Z minusów to z tego co pamiętam ma ze dwa mikro/ małe wgniotki.
Za to na pierwszej stronie mam jeszcze lepszy zbiornik jeśli chodzi o kształt, z niższą szyjką wlewu, ale w średnim stanie wizualnym (pomalowany chyba pędzlem), za to nie wygląda na zgnity. Minus to urwane tylne mocowanie, dla niektórych błahostka, dla innych powód do dyskwalifikacji, w każdym razie da się to naprawić.
Gwinty w obu zbiornikach ok.
Jeśli jesteś zainteresowany to daj znać, mogę się wybrać jutro czy pojutrze do garażu i sfotografować Ci lepiej ten czerwony.
Rama z 82-go roku różni się od tej z 78-go, ale to raczej wiesz Wink

Dzwonków nie było, bo po co, skoro były klaksony? Ci którym przestały działać mogli takie zakładać.

Obudowa i pręt takich lusterek były lakierowane.

Kedra baku srebrno-czarna. Możesz ją wykonać tak jak ja, czyli nakleić cieńki pasek folii chrom. Kedry schowków w tym roku raczej nadal były szare.

Powodzenia Smile
Dzięki !

(05-01-2020 00:30:41)Szatek napisał(a): [ -> ]Obudowa i pręt takich lusterek były lakierowane.

Lakierowane ale na szaro czy jakiś inny kolor?
Różnie. Na Twoim jest oryginalny lakier.
Dziś zająłem się gumami, które dostałem od kolegi. Wymyłem oraz niektóre założyłem, inne jeszcze poczekają.

Gumy po umyciu:



Odnowiona kopka i wajcha zmiany biegów:



Zabrałem się za silnik. Zacząłem od czyszczenia:



Niestety napotkałem mały problem - dziwny szum przy obrocie wałem. Czy oznacza to że łożyska są do wymiany, czy to może co innego?

https://www.youtube.com/watch?v=WlajFHPnW1A

Co to ten wypust po środku lego karteru? Dodam że kartery są do pary.




Wziąłem się za ustawienie zapłonu, gaźnik i włożenie do ramy. Na pierwszym gaźniku zagadał od razu ale pracował tylko bez gazu - chyba brakowało paliwa, ale zmieniłem na inny (niestety też gm12, może kiedyś znajdę gm13) i pracuje bez problemów. Jutro założę łańcuch i sprawdzę czy biegi nie wypadają.

Dodatkowo przygotowałem trochę rzeczy do chromowania:



Pozdrawiam!

Takie nadlewy były w późniejszych silnikach.
(05-01-2020 01:12:51)Szatek napisał(a): [ -> ]Takie nadlewy były w późniejszych silnikach.

To ciekawe, sądząc po numerach to pewnie jakiś 76 lub 77. Ciekawe jaką zasadą je numerowali.

jak będziesz szukał nowego baku ten mogę odkupić Big Grin
Stron: 1 2 3
Przekierowanie