04-01-2020, 01:53:47
Witam!
Jakiś nie cały rok temu kupiłem pełno gratów od rometów. Prócz silników i pojedynczych części była tam również rama od 50 T1 82r. Jedyny problem o brak silnika i wielu elementów nadwozia. Jako iż oddawałem ramę od ETZ do piaskowania, stwierdziliśmy że T1 też można rozebrać, wypiaskować - pomaluje się i kiedyś się złoży. Jednak przypomniały się dawne zamiary zrobienia repliki Ts1 lub starego T1. W między czasie udało się dostać nową osłonę łańcucha od ogara, z której dorobiono kolor - czerwień meksykańską - i pomalowaliśmy wszystkie rzeczy jakie wtedy miałem.
Następnie postanowiłem by dążyć do roku 78, ponieważ mógłby być problem z dostaniem baku w normalnej cenie, a kolorowych boczków i starego zawieszenia nie mogłem odpuścić. Zaczęło się zbieranie elementów.
Dostałem stare zawieszenie, blaszaną osłonę łańcucha, schowki oraz wydech. Wszystko wyczyszczone, wypolerowane lub pomalowane. Niestety nie wszystko udało się uratować i niektóre elementy będą potem chromowane. Zacząłem składanie na oryginalnych częściach, gumach i ocynkowanych śrubach (założenie by był w jak największym stopniu oryginalny). Amortyzatory z tyłu zostały wypolerowane i pomalowane, tylna i przednia piasta została wypolerowana. Z racji iż posiadałem tylko jedną felgę zaplecione i wycentrowane zostało tylko tylne koło, ale gdy tylko dostanę nową felgę przód też będzie zrobiony. Następnie pojawił się problem z gumą tylnej lampy - była pęknięta. Zakupiłem inną - oryginalną - wyczyściłem i zmieniłem. Do tego dostałem duże, jednoczęściowe mocowania błotnika, nowy niezakładany błotnik - niestety pomalowany, długą i prostą stópkę hamulca, ramkę i plastik przedniej lampy i stacyjkę. Ramka, mocowania i błotnik również będą chromowane. Wczoraj doszedł do mnie silniczek 019, co ciekawe ma bardzo niski numer silnika coś ok 6600. Dostałem do niego gaźnik (niestety gm12f) boczki i puszkę ale raczej ich do tego rometa nie użyję. Po zdjęciu głowicy by sprawdzić mniej stan tłoka i cylindra okazało się że jest założony na odwrót i ma tylko jedno zabezpieczenie co dziś naprawiłem. Na szczęscie tłok i cylinder są prawie nowe i oryginalne ZMD.
Romet przed rozebraniem:
https://zapodaj.net/e29fa8ba38547.jpg.html
Po pomalowaniu:
https://zapodaj.net/3859aa9aa9db0.jpg.html
Pierwsze części:
https://zapodaj.net/8c68f52e5ee88.jpg.html
Składanie:
https://zapodaj.net/05aab00a6c851.jpg.html
Silnik:
https://zapodaj.net/6816add11379f.jpg.html
Na razie to tyle, Pozdrawiam!
Jakiś nie cały rok temu kupiłem pełno gratów od rometów. Prócz silników i pojedynczych części była tam również rama od 50 T1 82r. Jedyny problem o brak silnika i wielu elementów nadwozia. Jako iż oddawałem ramę od ETZ do piaskowania, stwierdziliśmy że T1 też można rozebrać, wypiaskować - pomaluje się i kiedyś się złoży. Jednak przypomniały się dawne zamiary zrobienia repliki Ts1 lub starego T1. W między czasie udało się dostać nową osłonę łańcucha od ogara, z której dorobiono kolor - czerwień meksykańską - i pomalowaliśmy wszystkie rzeczy jakie wtedy miałem.
Następnie postanowiłem by dążyć do roku 78, ponieważ mógłby być problem z dostaniem baku w normalnej cenie, a kolorowych boczków i starego zawieszenia nie mogłem odpuścić. Zaczęło się zbieranie elementów.
Dostałem stare zawieszenie, blaszaną osłonę łańcucha, schowki oraz wydech. Wszystko wyczyszczone, wypolerowane lub pomalowane. Niestety nie wszystko udało się uratować i niektóre elementy będą potem chromowane. Zacząłem składanie na oryginalnych częściach, gumach i ocynkowanych śrubach (założenie by był w jak największym stopniu oryginalny). Amortyzatory z tyłu zostały wypolerowane i pomalowane, tylna i przednia piasta została wypolerowana. Z racji iż posiadałem tylko jedną felgę zaplecione i wycentrowane zostało tylko tylne koło, ale gdy tylko dostanę nową felgę przód też będzie zrobiony. Następnie pojawił się problem z gumą tylnej lampy - była pęknięta. Zakupiłem inną - oryginalną - wyczyściłem i zmieniłem. Do tego dostałem duże, jednoczęściowe mocowania błotnika, nowy niezakładany błotnik - niestety pomalowany, długą i prostą stópkę hamulca, ramkę i plastik przedniej lampy i stacyjkę. Ramka, mocowania i błotnik również będą chromowane. Wczoraj doszedł do mnie silniczek 019, co ciekawe ma bardzo niski numer silnika coś ok 6600. Dostałem do niego gaźnik (niestety gm12f) boczki i puszkę ale raczej ich do tego rometa nie użyję. Po zdjęciu głowicy by sprawdzić mniej stan tłoka i cylindra okazało się że jest założony na odwrót i ma tylko jedno zabezpieczenie co dziś naprawiłem. Na szczęscie tłok i cylinder są prawie nowe i oryginalne ZMD.
Romet przed rozebraniem:
https://zapodaj.net/e29fa8ba38547.jpg.html
Po pomalowaniu:
https://zapodaj.net/3859aa9aa9db0.jpg.html
Pierwsze części:
https://zapodaj.net/8c68f52e5ee88.jpg.html
Składanie:
https://zapodaj.net/05aab00a6c851.jpg.html
Silnik:
https://zapodaj.net/6816add11379f.jpg.html
Na razie to tyle, Pozdrawiam!