Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tylna oś - tuleje wahacza
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Wybiłem tylną oś z wahaczami, ponieważ były luzy na wahaczu. Gdy wybiłem okazało się, że tuleje były z mosiądzu (?). Nie wiem, czy wytaczane, ale wygląda na samoróbkę. Pytanie brzmi - ty ta oś wahacza
Cytat:https://allegro.pl/oferta/os-wahacza-z-t...cce05d00ab
spełnia swoją rolę, czy iść do tokarza i wyrabiać tuleje do tego wahacza?
To raczej plastelina. Proponuję wytoczyc, ale...
Domyślam się że chodzi o Komara 2330, ew wczesny 2350 lub T1.
Problem luzow może też być związany z wyrobiona, metalowa tuleja ramy lub samymi wkładkami.
Może też być ze sama os się wytarla. Sprawdź to wszystko.
Tuleje z mosiądzu mają luz, gdy są wsadzone w ramę. Niewiele, ale jest.

Jakie wymiary mają te tuleje i z czego można je zrobić?
Najpierw tuleje z poliamidu fi 18 x fi 26 x 34 z kołnierzem.
Potem tuleja metal, ja robię z A2, fi 12, lub 10 x 18 x 34.
Os A2, fi 12 lub 10 x 210 mm. Z obu stron gwint M 10 dl 16 mm.
Pasowanie na wcisk + 0,2 a osi na luz - 0.2 mm
Zresztą i tak musisz pomierzyc stare elementy.
z tymi tulejami, to też jakaś bajka jest.

W tym temacie podałeś inne wymiary
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...9B+wahacza

i jeszcze jedno. Na gmoto są dwa wahacze. Jedne do ogara 200/205 i kadet

i do motorynki/komar
https://gmoto.pl/os_wachacza_z_nakretkam...55880.html


muszę przymierzyć i zobaczyć, ale wzrokowo oceniam, że te drugie by pasowały
Żadna bajka, zadaj sobie odrobinę trudu i podaj typ Komara.
Napisałem wyraźnie do jakiego typu Komara są te wymiary i dotyczą wahacza tylnego, a nie tulei w ramie.
Temat który przytoczyles dotyczy późniejszego Komara 2350, oraz 2351 2352 etc
Czytanie nie boli
2352, bo już mocowanie ma na silnik 017
jednakże podejdę do ramy i sprawdzę wymiary
Przekierowanie