Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Remont silnika 223 Ogar 200 by sosna
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Dziś mi przyszedł wal duelsa z jackmotors. Po rozpakowaniu przyjrzałem mu się i wszystko było ok, zakręciłem sobie korbą i wydał się dźwięk jakby obcierania o przeciwwagi. Trochę mnie to zaniepokoiło, czy to może być przez skrzywiony wał?

PS. Korba nie ma luzów na boki. Chodzi mi o obcieranie korby o przeciwwagi na łożysku igiełkowym, myślę, że wiecie o co chodzi. Proszę o odpowiedź.
Ciężko chodzi korba?
Skoro kupiona w JM, to tam zadzwoń albo napisz, w razie czego wymienią.
Ja tak miałem, dałem olejek na łożysko korowodu (ten olej co idzie do mieszanki), zakręciłem parę razy i dźwięk zniknął.

Po prostu nie ma smarowania.
Polej lekko olejem i zobacz co będzie. Jak będzie się kręcić lekko i bez zacięć to zakładaj.
Witam korba ciężko nie chodzi tylko ten dźwięk się wydaje przy kreceniu nią dziś maleje trochę oleju i dam znac
problem dzwięku korby ustał,ale teraz mam inne pytanie, a mianowicie, który tłok będzie lepszy
Ten https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-...ok+jawa+50

czy ten ?https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-jawa-50-38-00-nominal-2p-wegry-berta?from=wishlist-box
Tylko drugi, z pierwszego to można sobie ozdobę na choinkę zrobić na zbliżające się święta. Tłok berta mam u siebie jakieś 1700km nie żadne z czapy wzięte 20k km . Składasz to na fazowanych pierścieniach simsona tyle że kupujesz rozmiar większe i dopasowujesz szczelinę na zamku, do tego zabezpieczenia sworznia typu C lub G (nie wiem czemu zakładają do tego segery ? almot nawet robi pod nie rowki...) i zapominasz o tłoku. Ja jeszcze zrobiłem sobie luźniejsze pasowanie tłoka ale to myślę że przy bercie niekonieczne.
Ok,dziekuję rafi555 za wyczerpującą odpowiedz.
Też bym proponował grubą Berttę, ale nie ze względu na jakość, a na cenę. I nie chodzi mi o to, że Bertta jest kiepska. Tylko AK20 kosztuje 2 takie tłoki, a jest to raczej zbędny wydatek. Po prostu nie ma potrzeby montować tłok ze stopu AK20 do takiej pierdziawki, jeśli kupi się porządny tłok typu AK12. Oryginały były ze stopu AK12 i jeździły.

Cytat:tyle że kupujesz rozmiar większe
Czyli mam rozumieć, że popełniłem błąd kupując do tłoka Bertta 38mm, pierścienie od simsona 38mm? Confused
Dziwne to że berta kosztuje 34 a almota 59
Siema ponowinie, czy te pierscionki bedą dobre i co daje ta powłoka chromowana ?


https://www.jackmotors.pl/oldtimer/piers...-kpl-chrom
Cytat:Dziwne to że berta kosztuje 34 a almota 59
Berta kosztuje tyle, bo stop ala. AK12. Almot jest ze stopu AK20. AK20 daje to, że jest mniejsza rozszerzalność tłoka i tym samym mniejsza szansa na zatarcie.

Cytat:Siema ponowinie, czy te pierscionki bedą dobre i co daje ta powłoka chromowana ?

Zależy jaka średnica tłoka. Jak 38mm to raczej dobre. Powłoka z tego co zrozumiałem sprawia, że pierścienie wolniej się ścierają, ale za to są bardziej ,,łamliwe''. Czyli w teorii na dłuższy czas będziesz miał taką samą moc jak przy składaniu. Moim zdaniem lepiej kupić zwykłe, 4 sztuki. Jak te 2 pierwsze się zużyją to założysz następne.
(07-12-2019 20:03:04)Wojciszek napisał(a): [ -> ]
Cytat:Dziwne to że berta kosztuje 34 a almota 59
Berta kosztuje tyle, bo stop ala. AK12. Almot jest ze stopu AK20. AK20 daje to, że jest mniejsza rozszerzalność tłoka i tym samym mniejsza szansa na zatarcie.

Cytat:Siema ponowinie, czy te pierscionki bedą dobre i co daje ta powłoka chromowana ?

Zależy jaka średnica tłoka. Jak 38mm to raczej dobre. Powłoka z tego co zrozumiałem sprawia, że pierścienie wolniej się ścierają, ale za to są bardziej ,,łamliwe''. Czyli w teorii na dłuższy czas będziesz miał taką samą moc jak przy składaniu. Moim zdaniem lepiej kupić zwykłe, 4 sztuki. Jak te 2 pierwsze się zużyją to założysz następne.

Generalnie, Berta sprzedaje sam tłok a almot cały zestaw śmieci.

Kolejna rzecz, przeczytaj to co napisałem, pierścienie dobrze jest sobie dopasować, ale dobrze niech będzie dla leniwych można zrobić jak jest będzie też działać. A nie wiem jakie chromowanie pierścienie Ty widziałeś ale inaczej się to zachowuje. Chrom zmniejsza tarcie a jego powierzchnia jest twardsza nić pierścień. Czyli nie są łamliwe :F.
(07-12-2019 20:27:40)rafi555 napisał(a): [ -> ]Czyli nie są łamliwe

Oczywiście że są łamliwe, powiedziałbym, że nawet bardziej niż standardowe żeliwne bez chromu, ale na pewno nie można powiedzieć, że nie są łamliwe. Normalna i logiczna korelacja twardość ~ kruchość.
Stron: 1 2
Przekierowanie