Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 50 t1 w enduro?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam udało mi się za niewielkie pieniądze pozyskać Romet 50 T1 mam zamiar go przerobić na lekkie enduro i proszę o poradę kogoś kto takie coś tworzył i co oprócz tych rzeczy czy które planuje mógłbym zrobić i czy są to dobre pomysły. Zamierzam przedni chlapacz powiesić pod półkę dolnią i wysunąć go do przodu, tylni błotnik skrócić i podnieść do góry, na przód i tył nowe opony terenowe, i tłumik zamierzam podnieść do góry, zmienić także tylnie amortyzatory rzeby podnieść zawieszenie. Proszę podarować sobie komentarze typu że to się nie nadaje i że niszczenie zabytku, bo już jednego Romet t1 posiadam i zrobiłem na oryginał, także proszę o porady i opinie. Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc!
Zawieszenie przednie zmień na chartowskie/simson, bo na oryginalnym jazda w terenie to nieporozumienie.
Tylnie natomiast zastosowałbym z wsk, bo dając wyższe łańcuch będzie darł po wahaczu.
A jak by zadziałało coś takiego jak bym na tył założył koło 17 zamiast 19 zyskał by na mocy a stracił na prędkości. A jak technicznie będzie to miało sens?
Nie poczujesz tej zmiany. Prędzej zębatka od ogara 200 na tył, a układ kół 19 przód, 17' tył jak w mniejszych crossach. Ale ten silnik i tak słaby za bardzo tym nie polatasz i koniecznie lepsze lagi na przód ja dawałem od Simsona, zresztą na YT jest romet ulep enduro możesz obejrzeć.
(15-09-2019 12:06:27)Krystek164 napisał(a): [ -> ]A jak by zadziałało coś takiego jak bym na tył założył koło 17 zamiast 19 zyskał by na mocy a stracił na prędkości. A jak technicznie będzie to miało sens?

Tutaj bardziej na to wpływ ma zmiana zębatki, ale na 17 wyglądałby wdg mnie zgrabniej i dobrałby jakąś fajną kostkę na ten rozmiar.
A ile zębów ma ta zębatka od ogara 200?
55 zębów i podejrzewam że za bardzo ukróci ona biegi i zmniejszy zbyt prędkość.
Możesz zajrzeć do mojego tematu (ostatnie strony) odnośnie t-1 i coś tam się dowiesz może ciekawego. Osobiście nie startował bym z przerabianiem pod "enduro" bez wystarczającej mocy silnika.

Przy mocniejszym silniku standardowe przełożenie powinno w zupełności wystarczyć.
Lagi przód to jest trochę męka, lecz gdy chodzą i bardzo nie mają luzów to na biedę mogą starczyć.
Ej daj linka do tego
Tu masz bezpośrednio do mapy mojego cylindra.
Cylinder 60-tka, tłok od piaggio 40mm i w sumie tyle
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid568443
Mam pytanie czy taki tuning ma sens czy faktycznie czuć różnice mocy i o ile tej mocy przybywa tak + - i ile cię to wyniosło?
żaden romet nie nadaję się do lasu, nawet na małe podjazdy, po prostu mocy brakuje
Yyy ogarniam. A np jakiś swap np WSK 125 ma ktoś coś w tym stylu?
(16-09-2019 22:02:14)Krystek164 napisał(a): [ -> ]Yyy ogarniam. A np jakiś swap np WSK 125 ma ktoś coś w tym stylu?

Z gówna bata nie ukręcisz. Romet i Wsk nie nada się w teren... To nie ma mocy, szkoda zachodu
A jak bardzo chcesz to taka operacja na bogato będzie kosztować koło 700zł. Tzn sam silnik.
Krobowód + robota tokarza https://czescidomotocykli.pl/38891-korbo...04039.html
Tłok 20zł piaggio
Zrobienie cylindra przez osobę która się zna to tez pewnie ze 200zł.
Spawak jakiś itp.
Stron: 1 2
Przekierowanie