Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z oświetleniem Pony 301
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Wiem, że temat rzeka ale zmuszony jestem zasięgnąć pomocy doświadczonych posiadaczy naszych polskich konstrukcji.
Mianowicie jestem posiadaczem Pony 301. Poprzedni właściciel wymienił przednią lampę na nową plastykową. Całe okablowanie jest również nowe.
Mając tylko tylną żarówkę postanowiłem uruchomić oświetlenie, lampa działa bez zarzutów.Nastepnie znalazłem żarówkę na przód 20W lecz wtedy nie świeciła tylna lampa. Pomyślałem, że problem tkwi w poborze prądu. Zachęcony zakupiłem żarówkę 15W na przód i tu powstało zakłopotanie.
Światła nie świecą jednocześnie tzn. albo świeci przód albo tył. Jak dodaje gazu to oświetlenie samoistnie skacze z jednej strony na drugą.
Tylna lampa jest na jednym przewodzie idącym do lampy, drugi jest z masą bagażnika skręcony.Wydaje się, że wszystkie połączenia sa prawidłowe (schemat studiowany i przewody się zgrywają ze schematem). Gaszenie ze stacyjki działa. Przerwa na świecy 0.4mm.
Nie mam już pomysłów na tą instalacje. Zauważyłem też, że przełącznik długie/krótkie nie zmienia natężenia światła (przynajmniej tak mi sie wydaje)
Zapomniałem dodać, że teraz motorek zaczął tak jakby przerywać. Coś tak jakby paliwa nie dostawał ale to pewnie ma związek z elektryką.
Najpierw sprawdził bym masę przy przedniej żarówce, później schemat w dłoń i sprawdzić czy wszystko jest dobrze podłączone do lampy gdyż od nowego typu reflektora powinny wychodzić dwa kable do tyłu, ja też mam nowy typ na przodzie i stary typ na tyle, podłączyłem to tak że tył świeci z światłem mijania tylko, ale idzie to obejść bardzo prosto wpinajac się do kabla zasilającego przełącznik mijania/drogowe.
Witam ponownie. Wczoraj pogrzebałem trochę w instalacji i rozwiązałem problem połowicznie. Tylną lampę podłączyłem na jednym kablu (drugi masa) tak jak jest w instrukcji obsługi na schemacie. Z przodu natomiast zostawiłem dwa z silnika i ten z tylniej lampy. Zostały mi trzy przewody z przełącznika, które naprzemiennie wpinalem do lampy. W najlepszym ustawieniu światła działają następująco:
Światła mijania- świeci przód i tył
Światła drogowe- świeci tylko przód (silniejsze światło)

Jak zrobić, żeby na światłach drogowych tył również świecił?
Tył musi być wpięty po stacyjce, ale przed przełącznikiem, lub w wersji poprawionej - pomiędzy włókna żarówki przedniej (bez masy).
Tył mam wpięty do lampy ale tylko na jednym kablu zgodnie ze schematem. Mam tył podpiąć na dwóch kablach do lampy?
Gdzie masz tył wpięty? Powinien być do stacyjki, razem z jednym z przewodów z przełącznika.
Czytają ze schematu:
1-masa z silnika
2-zasilanie z silnika
3- przewód z lampy tylnej
reszta z przełącznika
Co to jest 1, 2, 3?
Jaki masz schemat, udostępnij go...
jak ze stacyjki wychodzą ci dwa kable na światła to jeden idzie na przełącznik do kiery a drugi do lampy na tył
z przełącznika na kierze wychodzą dwa na żarówkę a z oprawki żarówki masa i tyle, wtedy po przekręceniu stacyjki tylne będzie świecić cały czas, jeśli natomiast przerywać ci będzie przednie to musisz szukać winy w przełączniku na kierownicy

ewentualnie możesz mieć starą stacyjkę i od wibracji przygasać mogą światła
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...153119.jpg

Od lewej:
masa z silnika
prad z silnika
kabel tylnej lampy
pozostałe 3 przełącznik
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Polegał na tym, że podłączenie oświetlenia bylo oparte na dwóch schematach. Tylna lampa była na jednym kablu a drugi był masą bagażnika(pierwszy schemat). Wewnątrz lampy natomiast podłączenia były według drugiego schematu. Zrobiłem za radą kolegi wyżej tak jak powinno być i teraz wszystko działa.
Przekierowanie