Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik Romet Pegaz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, kupilem niedawno Rometa Pegaza niewiem jaki to model i jaki rok dokładnie , bo są błędy w dowodzie rejestracyjnym i brak tabliczki znamionowej , ale silnik jest kwadratowy na pedały i biegi są w rączce i pytanie czy wychodziły takie silniki do Pegaza z biegami w rączce ? Czy ktoś coś kombinował i przerabiał? Bo zauważyłem że inne Pegazy mają skrzynie automat w silnikach na pedały. W załączniku zdjęcie Pegaza.
Prawdopodobnie to model 705, bardzo rzadko spotykany.
Po prawej stronie ramy, blacha silnika, powinna być tabliczka znamionowa.
Co do silnika, prawy karter silnika, od góry, ma nabite numery. 3 pierwsze to typ silnika, u Ciebie pewnie 010
Przy okazji, chętnie go odkupie Rolleyes
Dzięki za odpowiedź , tabliczki właśnie nie ma ktoś go już kiedyś malował i widocznie nie założył . Sprzedaż narazie raczej nie Shy

Ale zauważyłem że Romet Pegaz 705 miał sztywne zawieszenie z tyłu a u mnie są amortyzatory
Ten Pegaz to model 700
705 charakteryzowały się sztywnym tylnym zawieszeniem
Tak jak powyżej, to jest model 700
Ale były modele 700 z silnikiem na pedały i biegami w rączce?[/align]
700 wychodziły tylko z silnikiem 010 ("kwadraciak w automacie" z pedałami).
Dzięki za odpowiedzi, a czy silnik 010 posiadał w silniku fabryczne mocowanie na linkę zmiany biegów? Żeby mógł go ktoś przerobić na biegi w rączce? Bo nie wiem dalej co jest nie tak .. silnik kwadraciak na pedały a biegi w rączce..
Witam, wracając do tematu jak pisali wcześniej użytkownicy że silniki 010 na pedały wychodziły tylko ze skrzynią automatyczną więc zrobiłem zdjęcia swojego silnika numer faktycznie jest 010 , numery karterow są zgodne obydwie połówki mają numer 244, ale sprzęgło nie jest odśrodkowe tylko normalne na tarcze cierne i biegi są w rączce . Więc może ktoś się orientuje czy silniki 010 wychodziły może jednak też w takich wersjach??
To jest 100% przeróbka, połączenie 010 z 017. Pewnie poprzedni właściciel nie mógł dostać części do sprzęgła i wszystko podmienił na to co popularne.
Normalka w pegazie, 010 nie nadawał się do jazdy i przerabiali.
Rozumiem, a żebym teraz wrócił do stanu fabrycznego tego silnika i znowu był w automacie to oprócz sprzęgła co jeszcze muszę wymienić??
Napewno skrzynie muszę zmienić jeszcze na jednobiegowa i oprócz sprzęgła i skrzyni reszta będzie się zgadzać?
Wałek główny skrzyni mam mogę odsprzedać sprzęgło mam także kpl mogę sprzedać i potrzebujesz głowice i cylinder z odreznikiem też mam taki zestaw jakby coś. Jeśli zainteresowany to zapraszam na priv
Przekierowanie