Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 210 Elektronik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie.

Chciałbym Wam zaprezentować mój motorower - Romet Chart 210. Ostatni polski motorower, konkurent Simsona, wyprodukowany w liczbie ok. 100 000szt.

Postaram się moją pracę, która trwała 22miesiące zamieścić w jednym poście Big Grin

Będąc jeszcze nastolatkiem pomykającym na Romecie Ogarze 205 myślałem o zmianie go na inną, fajniejsza 50tkę. Rozglądałem się za głównie za Simsonem, Charta też brałem pod uwagę - w myśl zasady "na co pierwsze trafię". Obserwowałem oferty sprzedaży aż trafiłem w grudniu 2009r na ciekawe ogłoszenie Charta. Szybki kontakt - zaklepany, ale 215km ode mnie w Wadowicach. Kolejny telefon - pojazd załatwiony (miałem 14lat, to sam nie pojadę Big Grin ). Chart był w stanie ok, kompletność jako baza do odbudowy idealna, właściciel - starszy człowiek, cena - okazyjna. Czyli jazda.

Stan z dnia zakupu:






Przerejestrowanie, przegląd, złożenie, kilka dni jazdy, by wiedzieć co i jak i się zaczęło - RENOWACJA Smile

Stan sprzed rozłożenia:






Na I rzut poszedł silnik. Wszystko co odbiegało od normy wymienione na nowe ZMD. Nawet dorobiłem plomby Big Grin


































Kolejną etapem była rama - poszła do rozkręcenia.








Zaczęło się skupowanie elementów org, które nie tak łatwo zdobyć niestety... Ogólnie kompletowanie ramy Wink Nadmienię tylko tyle, że niektóre nowe, niektóre potrzebne na już, inne na zapas, jeszcze inne typu cylinder i głowica 70cm3 albo gaźnik BING 208 - rarytasy w świecie Charta.

































Przegląd i malowanie proszkowe el. na czarno





... srebrno






... i biało (na koniec przyklejenie naklejek nowych, robionych na wzór org):








Następnie galanteria:









I składanie Wink















W miedzy czasie poprzedni właściciel dosłał mi instrukcje obsługi, za co serdecznie mu dziękuję Wink






Skompletowałem sobie artykuły z prasy o Charcie:


Trafiłem także na kask BELLA w pokrowcu w fajnym stanie. Identyczny model mieli testujący Charty, np 24godzinny test na torze Poznań Smile Idealny, czuć klimat jak się w nim jedzie.








No i po 22 miesiącach (nota bene zmieszczonych w jednym poście Big Grin ) powstało to:




















(Przebieg na liczniku to jego całkowity, od nowości to go nie zerowałem Tongue )

Chart głównie stoi w garażu, jednak czasami wyjeżdża. Tutaj jeden taki wyjazd.
Data: 06.07.2014
Miejsce: Tarnobrzeg
Impreza: II spotkanie pojazdów PRL






Podsumowanie:
Początek: wiosna 2010
Koniec: zima 2012
Efekt: oceńcie sami Wink
Pozdrawiam Smile
Super robota, tak samo twoja renowacja Ogara. Szacunek za tyle zdjęć, wszystko jest udokumentowane, przyjemnie się przegląda ten temat Wink Tylko pytanie skąd pomysł na plomby? Chyba nie chodzi o to by przy sprzedaży oszukać kupca? Huh
Zdjęcia się nie otwierają jak trzeba. Nie chciałbyś sprzedać cylindra i gaźnika?
(21-07-2019 21:34:49)klodian2002 napisał(a): [ -> ]Tylko pytanie skąd pomysł na plomby? Chyba nie chodzi o to by przy sprzedaży oszukać kupca? Huh
Nie Wink Miałem dostęp do takich plomb, to je sobie po prostu założyłem. Nie zamierzam go sprzedawać, ale jak będę zmuszony to poinformuję, że silnik był rozbierany.

damian94, cylinder jak i gaźnik zostają u mnie. W miedzy czasie kupiłem głowice do kompletu (nie ma jej na zdjęciach), tak wiec póki mam Charta to nie sprzedaję Wink

Co do zdjeć - chciałem edytować i poprawić zdjęcia wgrane na inny, normalny serwer, ale to forum ma dziwną opcję w postaci blokady na edycję po 15minutach. Jak Administrator poprawi tę opcję, to od razu to naprawię Smile
Forum samo zmniejsza zdjęcia, więc miniaturki nie działają. Napisz post z treścią do podmiany i zgłoś go, zamienimy. A serwer - najlepiej forumowy Wink
siemka posiadasz może głowice na zbyciu? Big Grin
Renowacja pełną parą, przekozak z tego charta pozdrawiam Big Grin
Przekierowanie