Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jaki set do ogara 200?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam, jest ktoś na tym forum, kto zna się na portingu 2t i chciałby mi pomóc?
lagoon bodajże, a set to najlepszą opcją moim zdaniem jest 50/4 po szlifie oczywiście czeski, na tłoku berty lub hondy mb, gaźnik inny najlepiej z cińcika jekiegoś 16mm, no i cdi, takie coś jest elastyczne dużo nie siorbie no i drogie nie jest no i wytrzymałość nie spada drastycznie
Wszytko zależy od twoich potrzeb i budżetu.
Tłok od hondy mb chyba nie pasuje gdyż jawka ma odległość od środka sworznia do górnej krawędzi tłoka 28mm a tu jest 25,5.
https://e.allegroimg.com/s720/03f28a/2b0...80217ae23e
Tłok od hondy dio pasuje, lecz sworzeń jest 12mm i albo trzeba by było dać tulejkę o środku 12mm albo same igiełki.
Właśnie chciałbym tłok z cieńszymi pierścieniami, ale za to już nie dałbym rady zrobić 50/4 gdyż zamki by na to nie pozwoliły ( zamki na tłoku hondy dio są od strony kanału ssącego 20 mm od siebie)

Dlatego planowałem zrobić 50/3m z boost portem, gaznikiem 19mm i jakimś spawakiem xdd
Ogólnie chce coś co będzie: mocniejsze i nie będzie paliło tyle co cinquecento (stąd tez pomysł na membranę, ale nie wiem czy aż tak bardzo się opłaci montować)
jest takie coś jak łożysko redukcyjne koleżko:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/lozys...aign-id=19
to jest sprawdzone bo sam je stosowałem
dobrze myślisz, ja swojego ogara też robię na membrane w przyszłości i dellorto 19, spawak już mam teraz reszta osprzętu
Ojejej łożysko redukcyjne ? Co to za kosmiczna technologia z nasa. I kolejne pytanie czy serio warto wsadzać te tłoki? rozumiem te lepsze jakościowo ale to są najtańsze co nie znaczy najgorsze oczywiście ale tak czy siak zbyt trwałe nie są.
Powiem ci ze mnie zaskoczyłeś tym łożyskiem, szukałem i nie mogłem znaleźć. Ale pewnie dlatego ,że to łożysko ma nie wiedzieć czemu szerokość 12mm a nie 13mm a ja wpisywałem 12x18x13

No ja tej membrany sam nie wymyśliłem:
https://www.bikepics.com/pictures/267361...t-ogar-200
https://www.bikepics.com/pictures/267361...t-ogar-200
To są zdjęcia Ogar 200 by Budzik - 50/3 MEMBRAN
Zastanawiam się jedynie czy ścinanie tłoka z jednej strony po to aby membrana mogła dłużej ciągnąć mieszankę jest dobrym pomysłem Tongue
w szerokości ten milimetr nie ma różnicy możesz je ładowac śmiało

membrana ma cały czas być połączona z skrzynią korbową, nie może jej tłok zasłaniać dlatego sie robi boosty i dziury w tłoku żeby to miało cały czas otwarcie, a tłok jak skrócisz to to dobre nie będzie bo nie będzie równo chodził, dajesz dwa boosty dwie dziurki w tłoku robisz i to działa, zaraz Ci pokaże jak mów cylinder wygląda
O kurde takich rzeczy to i sam Lagoon nie ma.


Proponuje najpierw trochę poczytać. I założyć te wszystkie patenty do rometa i trochę tym przejeździć.
Ja mam niewysilone 50/4, splanowaną głowicę 1mm i większą dyszę główną w gaźniku, na hamowni jawa wypluła 4.6km. Fajnie jeździ, radzi sobie dobrze na 13z.
Tłoczek za 27 - 30 zł do Hondy MBX jest dużo lepszy jakościowo niż tłok za 27 - 30 zł dedykowany do 223.
To raz. Dwa, że wybór jest szeroki i jak nie odpowiada ten tańszy, to droga wolna, są Power Force, Meteory, Prox-y i inne. Łożysko powinno wejść 14 a nawet 15 mm szerokości. Nie zapominaj o płaskim denku tłoka, z tym też trzeba coś zrobić (głowica).

Jak chcesz zejść ze spalaniem, to membrana + dyfuzor na łagodnych kątach stożków.
Powiem Ci ananas ze nie spodziewalbym się tyle mocy z takiego lekkiego tunning
Seler 1500 nie wiem czy są łożyska 12x18x 14 lub 15. Glowka na szerokość 13 więc nie wiem czy można szersze łożysko, gdzieś czytałem że będzie się nie równo to łożysko wycierac ale nie wiem czy to prawda
A i wiem że denko jest bardziej płaskie Ale głowice bym zostawił no chyba że kompresja by mnie nie zadowolila to bym coś kombinowal
W Rometach jest łożysko 1-2 mm szersze i nic złego się z tym nie dzieje, o ile łożysko nie jest wykonane z gównolitu.
Co sądzicie o kanale wydechowym poprowadzonym pod kątem?
Patrząc na cylindry rometów, simsonów mz, am6, minerelli horiziontal da się zauważyć ,że kanał wydechowy jest wyprowadzony pod kątem a nie tak jak w jawce pod kątem prostym w stosunku do tulei.

Tomasz Sałek mówi coś na ten temat: https://www.fotosik.pl/zdjecie/60dc6b4681e225d8
(04-06-2019 01:25:14)seler1500 napisał(a): [ -> ]Tłoczek za 27 - 30 zł do Hondy MBX jest dużo lepszy jakościowo niż tłok za 27 - 30 zł dedykowany do 223.
To raz. Dwa, że wybór jest szeroki i jak nie odpowiada ten tańszy, to droga wolna, są Power Force, Meteory, Prox-y i inne..


Tak ale nadal nie wiadomo ile wytrzymują Smile po za tym ja kupiłem taki tłok no name do 223 polatał ale wypadło mi zabezpieczenie bo byłem głupi i segery założyłem które nie powinny tam się znaleźć. I co zauważyłem po demontażu, był zrobiony luźny szlif, tłoczek wcale źle nie wyglądał. Przebieg około 800km na oleju mixol, 3 pierścienie. Teraz założę bertę i zobaczymy ile polata. Co ciekawe w komarze który jest coś tam dłubnięty mam tej samej firmy tłok co padł w ogarze i powiem że tu się spisuje bajka. Minął już rok i niemal 2 tygodnie od kiedy go założyłem i nic nie dzwoni nic nie puchnie też luźny szlif pierścienie pasowane i głowica splanowana i jest kompresja bomba. Przebieg poniżej 2k km, olej mixol. Ale będę zmieniał gar to sprawdzę może te hondoskie tłoki ale coś markowego kupię. Ktoś pisał, że dzwonią to się to sprawdzi. W sumie to jak do 223 by taki tłok założył to nie trzeba głowicy rzeźbić bo fabryczne tłoki były płaskie.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie