04-06-2019, 16:28:20
04-06-2019, 16:49:39
Nie wiem czy źle coś patrze ale odległość od środka sworznia do górnej krawędzi tłoka w hondzie mb nie wynosi tyle co w jawce czyli 28mm
A i ponawiam pytanie: Co sądzicie o kanale wydechowym poprowadzonym pod kątem?
A i ponawiam pytanie: Co sądzicie o kanale wydechowym poprowadzonym pod kątem?
04-06-2019, 17:51:25
Przecierz podesłałeś o tym cały artykuł autorstwa bardzo mądrego człowieka .
06-06-2019, 16:57:47
Jak obliczyć o.w.k?
Wiem ,że można z kątomierzem ale mi się nie chce
Wiem ,że można z kątomierzem ale mi się nie chce
06-06-2019, 17:54:02
Wpisz w google. Prędzej tarczą kątową niż kątomierzem
06-06-2019, 18:05:34
inaczej niż tarczą to tego tak hop siup nie zmierzysz, no zawsze to coś da lepszy przepływ spalin ale czy gra warta świeczki ?
06-06-2019, 20:14:39
(06-06-2019 16:57:47)TheKocur napisał(a): [ -> ]Jak obliczyć o.w.k?
alfa=2*(180-cos((T^2+S^2-L^2)/(2ST)))
S-skok tłoka/2 [mm]
L-długość korby [mm]
C-odległość tłoka od krańca cylindra
K-odległość kanału od krańca cylindra
T=S+L+C-K
06-06-2019, 22:22:22
Ten sam wzór widziałem w książce Bela, i nie umiałem obliczyć.
W 3 kl. gimbazy nie mieliśmy jeszcze cosinusa
Gdybym zobaczył jakiś przykład to pewnie bym załapał
Mógłbyś mi obliczyć powiedzmy dla 28mm wysokości od krańca cylindra i 98mm korby ( znaczy ile jest w jawce? , bo gdzieś wyczytałem ,że tyle ale nwm)
W 3 kl. gimbazy nie mieliśmy jeszcze cosinusa
Gdybym zobaczył jakiś przykład to pewnie bym załapał
Mógłbyś mi obliczyć powiedzmy dla 28mm wysokości od krańca cylindra i 98mm korby ( znaczy ile jest w jawce? , bo gdzieś wyczytałem ,że tyle ale nwm)
06-06-2019, 23:03:29
Dla 28mm wychodzi jakieś 161°
06-06-2019, 23:19:52
(06-06-2019 18:05:34)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]inaczej niż tarczą to tego tak hop siup nie zmierzysz, no zawsze to coś da lepszy przepływ spalin ale czy gra warta świeczki ?
Ciekawe, ciekawe. Tak jeszcze tylko powiem, że wszystko w silniku coś zmienia. Poczytajcie trochę w internecie albo zapytajcie się kogoś jak piszecie tutaj bo ostatnio zauważyłem sporo herezji i głupot na forum wynikających z takich przemyśleń.
A i tak jeszcze jak chcieliście wsadzać w korbę łożyska, tak jest istotną rzeczą powierzchnia. Powinna być szlifowana do tego dochodzi jeszcze pasowanie tego łożyska, czyli najlepiej od razu korbę z takim łożyskiem założyć.
07-06-2019, 19:36:57
Wiem że na upartego można, ale proszę nie zakładać łożyska do korbowodu który miał oryginalnie tuleję. Powierzchnia w korbach pod łożysko jest (chyba) utwardzona i (moja teoria) osiowana pod kątem prostym.
07-06-2019, 22:40:55
Spokojnie, mam korbę pod łożysko
I ktoś już mi pisał ,że nie można do korby z tulejką dawać łożyska, ponieważ korba pod tulejkę nie jest utwardzana !
I ktoś już mi pisał ,że nie można do korby z tulejką dawać łożyska, ponieważ korba pod tulejkę nie jest utwardzana !
07-06-2019, 23:35:54
podkowę sobie ogarnij, gaźniczek porting i będzie śmigać
08-06-2019, 00:04:39
Nie zamierzam 3 raz go rozpolawiac, dlatego nie będzie podkowy
08-06-2019, 01:19:21
Po pierwsze odnośnie korby to utwardzenie jej nie jest tak ważne jak parametr Ra korby, oraz tolerancja wymiarowa oczywiście z tego co udało
Mi się ustalić korba posiada warstwę wierzchnia, ale nie jest to jakos specjalnie twardszy materiał w skali HV
Mi się ustalić korba posiada warstwę wierzchnia, ale nie jest to jakos specjalnie twardszy materiał w skali HV