Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet - Identyfikacja Pojazdu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Wszystkie motorowery ROMET mają (miały) na zbiorniku paliwa naklejoną kalkomanię z napisem ROMET, a na pokrywie skrzynki narzędziowej kalkomanię z nazwą oraz typem motoroweru (motorowery kadet mają nazwę i typ naklejone na osłonie silnika, a motorynki na osłonie łańcucha) Numer ramy jest wybity na rurze przedniej w miejscu osadzenia rury sterowej widelca, natomiast numer silnika jest wybity na prawej obudowie silnika pod gaźnikiem lub pod cylindrem. Pierwsze 3 cyfry numeru silnika krajowego mówią o jego typie np. 023, 025, 027, 019 itd. Natomiast 2 pierwsze cyfry numeru ramy mówią o jego roku produkcji.
Przepraszam , że się wypowiem , ale w przypadku silnika s38 nie ma wybitego modelu tylko sam numer silnika Smile
Wszystkie silniki są i były znakowane jednakowo Big Grin Chyba że miałeś coś kręcone/przebijane Big Grin Na wszystkich s38 (chyba 5) miałem wybity typ przed numerem silnika
u mnie oryginalnie od nowości jest coś takiego /// i coś tam nie wyraźnie napisane
Bo może jak jest S38 na kapie sprzęgła, to w numerze już nie ma?
Ja na kapie mam S38 a niektórzy ZMD maja Tongue
Nie ZMD tylko ZDM taka mała uwaga....
żołędzia raczejTongue
(16-05-2011 00:43:33)ADIK 19 napisał(a): [ -> ]Nie ZMD tylko ZDM taka mała uwaga....
Zakłady Metalowe Dezamet, czy Zakłady Dezamet Metalowe? Taka mała uwaga...

Warto dodać, że starsze Romety mają nr ramy na tabliczkachBig Grin
No właśnie tabliczki! Moje Romety nie mają, to tak miały?
Tylko nr ramy jest...
Starsze. Czyli od sztywniaka do pegaza.
A jak jest z 50T1? Bo u wuja jest silnik 023 i ma tą gumową 'trąbkę' i wejście do ramy, a w szkole mamy też takiego, tylko, że ma 019 i ma tą plastikowa puszkę [pochłaniacz szmeru]


Jak to z tym było? Czy może mi ktoś wyjaśnić?
Admin pisał gdzieś że była taka seria T jedynek z 023 Smile
Ja i mój kuzyn też mamy takie Big Grin
Bp to była dość krótka seria...
Silniki s-38 z reczna zmiana biegów nie mialy wybitego oznaczenia w numerze silnika byly to komarowskie starsze silniki.Wyjątkiem jest silnik zastosowany w motorynce M-3 oraz Romecie 100 jest to silnik s-38 wybite na prawej kapie i z nozna zmiana biegów.A na korpusie silnika pierwsze 3 cyfry ma wybite 025 i jest to jedyny taki silnik s-38.

Tutaj taki zbiór oznaczeń:
S-38 silnik montowany w komarach model 231 oraz żakach i późniejszych rysiach Mr01b
S-38B silnik montowany w komarach model 232
S-38B4 silnik montowany w komarach model 2330
S-38SH silnik montowany w komarach model 2338 (jednobiegowy), oraz w komarze 2328
S-38ZB4 silnik montowany w komarach model 2350, 2351, 2360, 2361 (na kopniak)
S-38ZB42 silnik montowany w komarach model 2352 (inny kształt)
010 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 700, 710 (kwadratowy z pedałami)
017 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 750, Polo 760
019 silnik montowany w komarach model 2370-50T1, 2375-50TS1
022 silnik montowany w Pony M1 czyli 017 z innym filtrem pow.
023 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet M780, M781, Ogar 205, Pony M2,M301, stella
025 silnik montowany w motorowerze Romet 100, Pony M3
027 silnik montowany w motorowerze Chart210 i 211, Dantom, Motordwan
Stron: 1 2
Przekierowanie