Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nowy nabytek w stajni --> mr-232
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Jak już cały w takim stylu to ja bym tylko szczotą przejechał. Chociaż bębny trochę nie pasują...
Chrom będzie ładny ale nie nowy. Styl ma pozostać starości ale nie takiej ze złomu a ze szopy Big Grin do oryginału brakują tylko pedały i narzędziowke.
Panowie mam problem. Dekiel nie pasuje do walka, samo uszczelnienie nic nie uszczelnia. Proszę mi powiedzieć dlaczego wałek jest dostępny w dwóch wariantach? Uszczelka, oring blisko wieloklina i na środku wałku. Są dwa rodzaje dekli? Wydaje mi się że powinienem mieć dekiel z dłuższą ta tulejka. Który powinien być w 66roku?
[url]https://1.allegroimg.com/original/0cbffd/36b9a1704e23b7281aa537a9f051][/URL]
Co do wyglądu silnika to nic nie poleruj na lustro ani tym bardziej nie szkiełkuj, wystarczy dobrze doczyścić szczotką, lekko papierem i pastą aluchrom ale nie polerować na lustro tylko tak lekko przetrzeć wtedy wychodzi taki jak oryginalnie.
Czołem!
Dużo w pracy i mało czasu dla zabawy ale coś się dzieje.
Udało mi się skręcić silnik ale mam parę pytań.

Czy śrubka dla zmiany biegów powinna by taka jak u mnie czy okrągła? (66r)
Czy to jest normalne że słyszę kosz sprzęgłowy ale gdy delikatnie nacisnę na sprzęgło dźwięki ocierania znika? Tak ma być czy na koszu mam zbyt duży luz? Gdy chcę pokręcić wałem pedałami to strasznie ciężko to idzie Big Grin ale magnetem już mniej a na sprzęgle to już w ogóle prawie bez oporu. Myślałem że taka nowoczesna technologia będzie się kręcić przy użyciu małego paluszka. Wspomnę że nie mam w silniku oleju bo chciałem na sucho sprawdzić bo sam nie wiem czy zaraz nie będę jeszcze zmieniał pozycji popychacza sprzęgła.

Iskra jest i nawet wydał lekki pierd ale muszę ustawić kąt czyli zaraz poszukam w googach.
No i w końcu udało się Big Grin pali na strzała ale wydaje mi się sporo regulacji przede mną... Parę elementów ramy drży więc nie przejmować się Big Grin

https://youtu.be/2rV5PaKG2aM
nie no gratulacje !
Panowie!! Mega problem... mam 3 kabelki z silnika, 2 czerwone i niebieski. Gdy je podłącze silnik odpala a gdy rozłączę gaśnie. Z tego co czytam to właśnie niebieski jest do gaszenia więc o co chodzi? Chciałem sprawdzić czy żarówka mi zacznie świecić i gdy jest odpalony (3 kable do siebie podłączone) przyłożę te kabelki do żarówki i masy nagle dzik gaśnie Sad
te dwa czerwone podłącz w jeden czerwony. Potem ten przewód do żarówki i żarówkę przyłóż do obudowy silnika
Ale Komarka nie odpaliłem gdy nie podłączyłem jeszcze niebieskiego. Odlutowalem wszystkie cewki i wymieniłem kable. Teraz jest już ok i działa jak mówisz a nawet nie czuć przy obrotach że moc spada.

Skoro już udało się z silnikiem to chciałbym się też pochwalićSmile
https://youtu.be/h5Hojup___Q
Panowie... ręce opadają... przypominają mi się czasy gdy miałem 13lat i ogara którego ciągle tylko pchałem Sad nie mogę dać sobie radę z tym zapłonem. Ustawiam zapłon i młoteczek jak w instrukcje i nie trzyma średnich obrotów i wysokich, gaśnie i strzela w gaźnik. Cewka wymieniona na jakąś inną używaną, kondensator kupiłem nowy ale jest jakiś mniejszej średnicy. Gaźnik wymyty kilka razy i zawsze był czysty. Może źle wymieszana mieszanka paliwa? kurde już nie wiem o co tu chodzi, nawet myślałem czy nie pobiera oleju z bloku ale odkręcając nakrętkę z boku to nie widać by było jakieś ciśnienie itd. Kompresja myślę że jest zarąbista ale nie mam jak tego sprawdzić. HELP :/
Może bolec przerywacza luźny? albo brak segera? to takie ukryte małe wady
Widzę że masz zapłon nowego typu bo one chyba miały 2 typy. Może też być że sprężynka jest za blisko kowadełka i dotyka albo iskra skacze. Generalnie można by zakręcić pedałami i popatrzeć czy nic w środku nie iskrzy. Też jak masz wszystko ok to iskra powinna być po zakręceniu ręką.
Mała aktualizacja. Ustawiam sobie zapłon i tym razem bez piwa i krok po kroku jak jest w instrukcji i widzę że nie mogę ustawić te 3mm przed gmp. Mam 22mm a maksymalnie mogę obrócić iskrownikiem do 24mm i koniec z miejscem na śruby. Mam jeszcze 3 podstawy które wyglądaja tak samo i już sam zglupialem.. Druga sprawa jest taka że gdy ustawie 0.3mm na mloteczku to nie ma iskry i dopiero przy mniejszej przerwie się coś pokazuje, czyli może być winna cewka?
Jeśli kończy się regulacja podstawki to bardzo możliwe że masz wał z innego silnika np. 023
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie