Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 100 whiskacz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Ojoj, faktycznie. Są wprawdzie dostępne tłoki na 3 szlif, ale nie jest to idealna opcja. Jest jeszcze Almot, na temat którego są podzielone opinie, ale może ktoś jeszcze się wypowie.
Tak sobie myślę że to jest taka mała różnica że chyba kupię ten R3 i po sprawie, do tego dokupię te lepsze łożysko igiełkowe.
https://allegro.pl/oferta/lozysko-igielk...7400081922
Dlaczego od razu 3ci szlif nie jest idealna opcja? Pamiętajmy że będzie nowy wał i łożyska SKF. Co tu się może stać?
Po prostu ominiesz 2 szlify i cylinder krócej posłuży, ale nic złego się nie stanie. Możesz też spytać jackmotors kiedy będą mieli dostawę.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Zapytałem i nie wiadomo ale rozmawiałem ze znajomym który robi w Niemczech w serwisie kosiarek, motocykli itd. i tam go nauczyli trochę innego podejścia pod takie zabawki, stwierdził że jeśli nie ma rys i kanty to mam kupić dobry nominał i do tego sprawdzić szparę na pierścieniach po zamontowaniu do tulei i dobrać do iluś tam setnych. Nie widzi sensu szlifu jeśli nie ma rys a na mojej tulei jest zlepiony tłok który się dało usunąć. Teraz tylko dobrać pierścień który będzie mała szpara po włożeniu i będzie moc. Tłok nominał dostępny.
Tu zdjęcie jak u mnie wygląda 1.40mm szpary na pierścieniu.
Suwmiarka sprawdziłem tuleje i wyskakuje mi równe 37.90. na moje oko wygląda to na mocno zużyty pierścień. Nie ma dostępnego tłoka 38.25 dlatego szukam jakieś rozwiązanie.
Tak wygląda po włożeniu tłoka bez pierścienia. Tanie tłoki takie same jak na allegro
https://youtu.be/6chdmIloXAI

Mi się wydaje że ktoś założył tani tłok z tanimi pierścieniami i tyle a tuleja jest ok.
Trochę się zagalopowałem i byłem tym razem z kartką i długopisem sprawdzić te średnice. Grubość pierścienia to 1,7mm. Sama tuleja cylindra ma 38,20 a tłok ma 37,75 czyli różnica 0,45. Montując tłok Berta 37,98 zostaje nam luz 0,22mm. Myślę że w tym wypadku naprawdę nie warto szlifować tej tulei. Zamawiam Berta nominał i pierścienie od simsona z allegro bo sprzedawca twierdzi że oryginalne Niemieckie Wink
A ja zaproponuje przehonowanie cylindra i dopasowanie pierścieni na 1 szlif.
Dzięki za propozycje. Jednak nie ma z tej firmy na pierwszy szlif a więcej chętnych do dyskusji nie było. Tłok pierścienie wał sprzęgło itd oto zamówione. Teraz tylko łożyska SKF i uszczelnienie. I myślę że w weekend będę składał i się pochwalę co z tego wynikło ?
Czołem. Prawie wszystko dotarło i jestem w sumie przygotowany do montażu i gdy chciałem sprawdzić wał zobaczyłem luz na nowym wale i łożysku. Najlepiej sami zobaczcie bo już mam zamiar odsyłać wał https://youtu.be/A1UKgrb1qIM

Czy to może być łożysko top racing?
Pewnie że do reklamacji. Bubel z nieodpowiednim panowaniem. Można by opunktowac i dać na klej ale jak masz możliwość to odsyłaj niech wymienia.
Juz odesłane. Niestety na weekend nie usłyszę dźwięku komarka... Sad
Dostałem już pierścienie od Simsona i faktycznie nimieckie Smile włożyłem nawet do cylindra i różnica jest potężna, szczelinomierzem pokazuje teraz 0.30mm luzu Big Grin


Jest tyle do zrobienia że nie wiem za co się zabrać Big Grin
Prowadnica jak wiadomo była spawana i niestety krzywo! Schodziła w dol i pewnie musiala skrzynia biegów wyć. Oczywiście poprawiłem pospawałem na nowo ale nie mam zdjęcia.
Więc zdecydowałem porąbać komara na części. Wydarzyło się coś o czym nie chce pisać na forum. Jeśli ktoś coś chce to pisać. Bak rezerwacja a siedzenie sprzedane. Silnik nie do sprzedania.
Stron: 1 2
Przekierowanie