Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Bardzo wysokie obroty - ogar 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, mam problem z moim ogarem 205. Motorek po odpaleniu wchodzi na najwyższe obroty i nie da się z tym nic zrobić. Dzieje się tak po wymianie linki gazu. Kręcenie śrubkami w gaźniku nic nie daje, tak samo z kręceniem manetką gazu, on po prostu na to nie reaguje. Jedynie po zatkaniu filtru powietrza obroty minimalnie zeszły. Jestem kompletnie zielony w te sprawy, proszę o pomoc. Sad
Czy rolgaz ma chociaż minimalny luz? Jeśli stało się tak po wymianie linki gazu to pewnie trzeba ją po prostu wyregulować.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
(12-04-2019 15:20:43)bzzxc napisał(a): [ -> ]Czy rolgaz ma chociaż minimalny luz? Jeśli stało się tak po wymianie linki gazu to pewnie trzeba ją po prostu wyregulować.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ma taki luz że obracam manetkę we dwóch palcach bez wysiłku, ale nie wiem jak wyregulować linkę.
Nie chodzi o to. Musisz wkręcać śrubkę, która jest na łączeniu manetki z linką do momentu aż poczujesz, że rolgaz będzie "łapał" dopiero po przekręceniu go o parę milimetrów.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
(12-04-2019 15:29:56)bzzxc napisał(a): [ -> ]Nie chodzi o to. Musisz wkręcać śrubkę, która jest na łączeniu manetki z linką do momentu aż poczujesz, że rolgaz będzie "łapał" dopiero po przekręceniu go o parę milimetrów.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Chodzi o tą śrubkę ?
Nie, o śrubkę regulacji linki(zdjęcie). Wkręcasz ją do środka(w stronę manetki) aż linka będzie miała malutki luz, potem kontrujesz nakrętką. Można sprawdzić prawidłowe ustawienie w ten sposób: odkręcasz manetkę i na końcu zakresu jej obrotu musisz słyszeć stuk w gaźniku, potem powoli opuszczasz i po całkowitym opuszczeniu też musi być słychać stuknięcie. To znaczy, że przepustnica pracuje w pełnym zakresie.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Nie. O tą na rurce nad nią.


A ja polecam inny sposób sprawdzenia. Łapiesz za pancerz linki przy gaźniku i ciągniesz delikatnie w górę. Pancerz powinien unieść się kilka milimetrów bez uniesienia przepustnicy (bez dodania gazu).
(12-04-2019 15:51:50)bzzxc napisał(a): [ -> ]Nie, o śrubkę regulacji linki(zdjęcie). Wkręcasz ją do środka(w stronę manetki) aż linka będzie miała malutki luz, potem kontrujesz nakrętką. Można sprawdzić prawidłowe ustawienie w ten sposób: odkręcasz manetkę i na końcu zakresu jej obrotu musisz słyszeć stuk w gaźniku, potem powoli opuszczasz i po całkowitym opuszczeniu też musi być słychać stuknięcie. To znaczy, że przepustnica pracuje w pełnym zakresie.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
No zrobiłem to i faktycznie słychać teraz takie stuknięcie, ale to nic nie dało i dalej wchodzi na najwyższe obroty Sad. Dodam jeszcze że manetka gazu nie odbija.
A sprężynę przepustnicy masz na swoim miejscu?
(12-04-2019 16:46:15)seler1500 napisał(a): [ -> ]A sprężynę przepustnicy masz na swoim miejscu?
Tak, jest tam gdzie być powinna.
Albo linka gdzieś źle puszczona i za mocno zgięta, przez co się blokuje, albo chińska produkcja i pancerz za długi względem linki... ja tak miałem w jawce, że przy skręcaniu kierownicy w jedną stronę było ok a jak przekręciłem to wchodził na wysokie obroty
Dam link do niepublicznego filmiku na YT gdzie jest pokazane jak to wszystko wygląda, tylko musi się przesłać.

https://youtu.be/RWpsib9PAZU to link.
A skąd kupowałeś linkę? Bo mi to wygląda na chińszczyznę, która nie trzyma wymiarów. Masz możliwość ją porównać ze starą linką? Drobne różnice można zrekompensować regulacją, ale przy dużych odchyłach raczej linka na śmietnik albo do skrócenia. Gdybyś chciał kupić nową to dużo ludzi poleca polski Lin-mot:

https://www.motolinka.pl/Ogar+_+Kadet+-+..._p1374.htm

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ta manetka nawet linki nie łapie Smile. Puść luzem linkę, poskładaj elegancko manetkę i napisz co i jak.
W sumie też możliwe, że źle poskładane.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2
Przekierowanie