Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pytanie zapłon CDI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam posiadam zapłon cdi do rometa bez widocznego impulsatora. w którym monecie występuje iskra w takim zapłonę ? i jak ustawić tak zapłon? w wszystkich możliwych ustawieniach brak wolnych obrotów i czasem szczel w gaźnik na wysokich obrotach
pokaż ten zapłon
impulsator to ten czarny element na prawo od tej cewki który jest biała
Ha nie Smile to jest kostka. Impulsatorem jest cewka. Spotkałem na giełdzie producenta i pogadaliśmy i wyjaśnił kilka spraw.
No nie wiem, cewka z białą izolacją to raczej cewka zasilająca CDI, a pozostałe to cewki świetlne.
Tak czy siak informacje o zapłonie i sposobie jego regulacji otrzymałeś już pewnie od sprzedającego (instrukcja montażu). Jeśli jej nie masz, zapytaj po prostu sprzedawcę co i jak. On z pewnością będzie wiedział coś na ten temat, skoro jest dystrybutorem.

Faktycznie po sprawdzeniu na innych fotkach (stator Suzuki TGB) wychodzi na to, że impulsator jest w cewce.
Tak to cewka zasilająca zapłon ale jest też impulsatorem, sam się zdziwiłem ale tak jest.
Witam,

to zapłon typu "magnet".

Tu np. można przeczytać jak działa:

https://zaplon.pl.tl/CDI-MAGNET.htm


Taki zapłon był (jest?) oferowany na forum. Można znaleźć kontakt telefoniczny i pytać.

Pozdrawiam
Ja też mam problem z wolnymi obrotami a raczej ich brakiem w tym zaplonie.Ktos coś podpowie? Dystrybutor mówi aby użyć lampy stroboskopowej do ustawienia zapłonu 3mm przed GMP i powinny być wolne.
Ustaw zapłon i daj znać. O ile Twój zapłon nie ma przyspieszacza zapłonu na wolnych (czy też opóźniacza, już nie pamiętam), to nie powinno być problemów z wolnymi.
Też ma problem z ustawieniem. Sprawdzałem w każdym możliwym ustawieniu i zawsze brak wolnych obrotów
Arek1076 moim i twoim problemem braku wolnych obrotów jest opóźniony zapłon problem w tym ze nie da sie już go przyspieszyc ponieważ nie pozwala na to koniec regulacji na fasolkach tego zaplonu (iskrownik maxymalnie w lewo w celu przyspieszenia zapłonu) zaplon opuzniony.Powodem tego moze być koło magnesowe którego wyciecie na klin ma w nie odpowiednim miejscu.U mnie w takim ustawieniu wolne obroty mozna powiedzieć sa ale nie stabilna nie jednak silnik nie osiaga pelnej mocy.Zaplon sprawdzony lampą stroboskopowa jest jeszcze za późny. Pozdro.
Przekierowanie