Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Przeróbka odpowitrznika skrzyni biegów ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam akurat rozebrane 223 i myślałem o przerobce odpowietrznika. Oryginalny znajduje się koło automatu zmiany biegów. Jest to zwykły otwór. Chce go przerobić bo po dłuższej jeździe jest koło niego tłuste od oleju Tongue
Przeróbka zaczął bym od zaklejenia starego. Nowy był by w tylnym górnym uchwycie silnika. Najpierw przewiercil bym się do uchwytu ( czarna kropka to miejsce odwiertu)https://zapodaj.net/71ddcbecb7e2d.jpg.html
A potem z uchwytu na zewnątrz https://zapodaj.net/0bb8edad32247.jpg.html
Myślę ze takie rozwiązanie bedzie dobre gdyż olej będzie miał trudno się przedostac przez taki "labirynt" jeżeli jednak jakimś cudem się przedostanie to i tak nie będzie nic widać , gdyż odpowietrznik jest z tylu silnika.
Co o tym sądzicie?
Powinno zdać egzamin, tylko dobrze odtłuść i przeszlifuj przed zaklejeniem starego otworu.
Odwiert wykonał bym w środku uchwytu za wzmocnieniem bliżej automatu.
A odwiert zewnętrzny bliżej lewej strony.
No w sumie może być i tak jak mówisz Big Grin
A ten zewnętrzny otwór to miał i tak być bardziej w lewo tylko tak mi sie zaaznaczylo Wink
Tak albo tak wydawało by mi się to skuteczne. Musisz rozważyć kilka opcji.

Ew lustrzane odbicie coby olej który się przedostanie do "łapy" mógł spływać spowrotem, tylko wtedy ewentualny obszar zalewowy był by na silniku.

Albo wogóle najkrótszą drogą tak jak oznaczyłeś ty, lecz niewiadomo czy nie będzie dużo wywalał.
Witam !
Pomysl wydaje sie logiczny. Ale wydaje mi sie ze odma smaruje lozysko podpierajace walek zdawczy. Moze lepiej wymienic te trzy oringi ten od wcisku sprzegla, ten miedzy deklem a karterem i ten od automatu zmiany biegow na gorze., koszt ok. 30 gr i zobaczyc jak bedzie ??.

Pozdrawiam
Marek Zapasnik.
O bracie, odma jest w innym miejscu i inne zadanie spełnia Smile .
Moim zdaniem słabo będzie w mocowaniu, woda może zbierać się w jego środku a potem wpływać do silnika. Tam, gdzie jest fabrycznie nie ma tego problemu, bo woda rozpływa się na boki.
Mocowanie jest z tyłu silnika więc myślę że nie będzie nic tam wlatywac. Otwór będzie mały. Dla przykładu w dezamecie o ile dobrze pamiętam odpowietrznik też jest w tylnej łapie Wink
A i jest jakiś oring w automacie biegów bo siwy1958 coś pisze
Technik
*


Liczba postów: 1,009
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Witam !
Tu cytat z postu Kolegi plusminus, na temat smarowania lozyska w deklu.

Pozdrawiam
Marek.

Post: #10
RE: silnik 223-pytanie
Tak dla wyjaśnienia jeszcze- przy wymianie łożyska warto jeszcze zaopatrzeć się w oring 8x1mm (o ile nie pomyliłem wymiaru- 6mm wewnątrz, 1mm ścianki). Po wyjęciu łożyska młotkiem bezwładnościowym warto przedmuchać kanał smarujący w deklu. Łożysko należy odkryć od strony łapki wysprzęglającej, a blaszkę umieścić tak, aby opierała się o zewnętrzną bieżnię łożyska.
Pamiętajmy też, że te łożysko jest smarowane z silnika i wypadałoby profilaktycznie oczyścić miejsce oraz wymienić oring kanału smarującego z silnika.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
Dobra, ale wcześniej pisałeś o oringu automatu zmiany biegów. Obcym co jest w swklu to ja dobrze wiem.

O tym co jest w deklu to ja dobrze wiem**
Ogólnie to..... Pomysł niby dobry, ale znowu będzie historia jak w tych dezametowych jeździdłach, po wielu km będzie gnój między uchwytami silnika, a doczyszczenie tego to będzie katorga Tongue
Witam !
Swoim postem odnioslem sie do uwagi Kolegi rafi555 odnosnie smarowania lozyska przez odme.
Oring o ktory Ty pytasz znajduje sie na samej gorze,pod kolnierzem automaty zmiany biegow, ma wymiar ok 2.0 x15.0.Uszczelnia automat do korpusu silnika .

Pozdrawiam
Marek Z.
siwy1958, Tak tu masz rację, ale koledze chodzi o zrobienie odpowietrzenia w karterach, chyba że ja coś kręcę.
Przekierowanie