Własnie rozmawiałem z panem ze Stalmotu który próbował ściągnąć dla mnie nowe szczęki do Rometa
I usłyszałem raczej kiepską wiadomość
Producent polskich szczęk - jakaś firma z Bydgoszczy - zakończył działalność
Tak ze zostają nam :
-stare zapasy
-chińszczyzna
-regeneracja
Nie żeby coś, ale chińszczyzny też nie ma
RMS T27 muszę wypróbować, 95 mm.
Warto by było wiedzieć co to były dokładnie za chińskie szczęki.. Może by była opcja kupna na ali...
Z drugiej strony - w serwisie ciężarówek powiedzieli mi że bez problemu robią (w sensie wymiana okładzin) też szczęki do starszych motocykli.. Musze do nich podjechać i pogadać o cenie
Szczęk nie ma do kupienia ale są okładziny. Ja u siebie w T1 przenitowałem. Nie mogłem dostać nitow walcowych 3. Więc poszły zrywalne po usunięciu metalowej obsady zostały zaklepane jak zwykłe i narazie dają radę. Tylko wiertło trzeba odpowiednio zaostrzyc.
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...499151.jpg" border="0" title="Powiększ" />
Ja tam kupiłem nowe okładziny, stare zerwałem i nowe wkleiłem.
Chyba chodziło o nity pełne z łbem stożkowym? Aluminiowe o średnicy 4 mm (bo takie są oryginalnie) są bez problemu dostępne.
Okładziny powinno przyklejać się na specjalny klej odporny na ścinanie. Oryginalne były przyklejane i dodatkowo nitowane.
Nity były 3 po wybiciu otwór w szczece był 3.5. Myślałem żeby dać 4 ale jak bym rozwiercil to otwór w najbliższym miejscu do krawędzi by miał 1mm wtedy.
Czy klejone były wątpię jedna była luźna na nitach właśnie i żadnych śladów klejenia nie było. Druga była wylamana.
A poza tym łeb po zmierzeniu wskazywał na nit 3. Ale mogły już być raz zmieniane chociaż nic na to nie wskazywało raczej ori fabryka.
Może w tych czasach były nity 3,5 mm średnicy. U mnie też był taki otwór i to raczej za duży luz pod nit 3 mm. Ja delikatnie to rozwierciłem pod 4 mm i po zakuciu było ok.
Klejone też napewno były, bo u mnie było widać resztki - chyba żywicy epoksydowej.
Tak powinien być 3,2 otwór ale może pakowali co mieli wtedy. Tak samo z klejeniem.
Ogółem u mnie z przodu spisują się póki co te nowe okładziny tylko przynitowane przy większym przebiegu pod koniec sezonu zobaczymy co będzie.
W tej cenie mi komplet zregenerują
Ja ostatnio szczęki dostałem na giełdzie po 5 zł za1 (nowe ZZR) i Nowy bęben znaczy stary ale nie używany bo wygląda jak nowy
na którym były 2 szczęki za wszystko dałem 40 zł. Więc chodźcie po giełdach szukajcie bo czasem ludzie nie wiedząc co sprzedają
(08-03-2019 15:37:21)seler1500 napisał(a): [ -> ]Nie żeby coś, ale chińszczyzny też nie ma
RMS T27 muszę wypróbować, 95 mm.
Też o nich myślałem. Jak wypróbujesz to daj znać, jak będę pierwszy to ja dam
Jak uda mi się sensownie rozwiązać tylny hamulec, na pewno przetestuję i dam znać.