Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Opinie: cylinder, tłok, pierścienie, wał, etc. - 019, 023, s38
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich zainteresowanych!

Słowem wstępu, założyłem ten wątek, aby zebrać wiedzę i doświadczenia użytkowników i podsumować nasze wspólne doświadczenia w dziedzinie tych newralgicznych części zamiennych, które siłą rzeczy ulegają totalnemu wyeksploatowaniu z czasem, a o które też coraz trudniej jeśli chodzi o produkcję ZMD.
Wertowałem cierpliwie i wielokrotnie forum w poszukiwaniu jakiejś przydatnej wiedzy, lecz większość wypowiedzi odnośnie nowych zamienników kończy się zdawkowym "lepiej zanieś do szlifu oryginalny cylek" lub "oddaj wał do regeneracji bo te chińskie to je krzywe, z plastYku, bez wymiarów i włogłole to do śmietnika tylko się toje nadaje". Zgoda, ale coraz trudniej niestety o części jak w tytule tematu, nawet w stanie do regeneracji. Szczególnie, jeśli mowa o silnikach 019, czy pierwszych s38. Jeśli chcemy dalej jeździć naszymi mopedami to myślę, że warto o jakieś porządne rozeznanie w temacie nowych zamienników. Tym bardziej, że dzisiaj na rynku pojawiają się różnej maści nowe części, a ceny nie są wcale tak zbliżone.


Niech zatem w tym wątku wypowiadają się tylko te osoby, które faktycznie miały do czynienia z daną częścią konkretnego producenta! Nie na zasadzie "ło panie tożto kolega miał w łogarze tan wał i mu bokiem wypierniczył tak że ze szwagrem dwa dni po polu szukali, gówno, nie bier tego kup jawe hehe" i tym podobne. Proszę też administrację i moderację o zwracanie bacznej uwagi i pilnowanie proponowanych przeze mnie zasad, wtedy ów wątek może okazać się dla nas wszystkich bardzo pomocny (oczywiście jeśli zarząd forum zgadza się ze mną).
Proponuję zatem, aby posiadacze części (nowych zamienników), którzy chcą współtworzyć ten przewodnik, dzielili się swoją opinią w następujący sposób:
  1. Rodzaj części, do której chcemy się odnieść (wał, iskrownik, łożysko, tłok, cylinder itp.) [u]wraz z przeznaczeniem[/b] (023, 019, s38ZB4)
  2. Producent (Almot, CX, tajwan, itp.)
  3. Cena i sklep, w którym część zakupiono (np. 125zł, Jerry-Mot)
  4. Opinia (polecam, nie polecam - w tym punkcie ograniczmy się do tego prostego stwierdzenia)
  5. i grande finale, czyli krótki komentarz - zwięźle uzasadniamy dlaczego polecamy/ nie polecamy daną część konkretnego producenta, słowo o jakości wyrobu itp. Unikamy niepotrzebnego rozpisywania się, bo z założenia nikogo nie chcemy przekonywać do własnego zdania, a jedynie wyrazić swoje odczucia odnośnie konkretnego produktu.
Dla zachowania porządku i przejrzystości wątku, proszę się tutaj powstrzymać od komentowania wzajemnie opinii innych użytkowników, bardzo szybko spowoduje to chaos, bałagan i nieczytelność, a w efekcie przedsięwzięcie straci sens. Szanujemy opinie innych użytkowników i ich subiektywne zdanie, a przy stosunkowo dużej liczbie wypowiedzi my, jako czytelnicy, zainteresowani, będziemy mogli w łatwy sposób, od choćby na podstawie powtarzalności (statystyce) łatwiej stwierdzić, czy warto kupić i zamontować daną część, czy lepiej danego producenta omijać szerokim łukiem.
Podam przykład takiej poprawnej "notki":

część: tłok do 019
producent: Almot
cena: 15zł, kupione na allegro
Nie polecam.
Tłok źle wykonany, puchnie, pierścienie nie pasują.

Pomimo pozornego misz-maszu związanego z różnymi częściami, od różnych producentów i z różnym przeznaczeniem, ma to o tyle sens, (jeśli formuła zostanie zachowana oraz jeśli administracja będzie ścigać wszystkie odstępstwa) że przy wyszukiwaniu i wpisaniu w wyszukiwarkę podobnych tagów (część, producent, przeznaczenie) - zamiast przedzierania się przez dziesiątki różnych tematów, nie zawsze merytorycznie zgodnych, wybieramy ten konkretny i otrzymujemy w jednym miejscu jasne i konkretne opinie.
I na koniec bardzo proszę o nie komentowanie tutaj czy taki pomysł ma sens i pozostawienie tego do rozważenia administracji, jeśli da zielone światło, to chciałbym aby od razu wystartować z proponowaną przeze mnie formułą (lub zmienioną przez administrację) tak, aby nie zaczynać bałaganu, bo wątek będzie miał sens tylko wtedy kiedy pozostanie czysty i przejrzysty.
W zasadzie teraz sobie o tym myśląc to chyba ma sens żebyście się wypowiedzieli co o tym myślicie, przecież zawsze moderatorzy gdyby pomysł się faktycznie przyjął mogą odpowiednio edytować wątek.
Moja opinia

część: tłok do 023
producent: Almot
cena: nie pamiętam ale był to cały zestaw

Broń boże tego badziewia nawet kijem tknąć.
Sworzeń luźno wchodzi motorynka nawet 100km nie zrobiła a już dzwoni i puka.
część: tłok do 223
producent: Berta
cena: 35zł, kupione na jack motors
Bajka, chodzi aż miło, nie puchnie nie dzwoni. W przeciwieństwie do almota posiada owalizacje jak tok z prawdziwego zdarzenia.
Rafi komentuje, a ja zapraszam Was wszystkich do dzielenia się Waszymi opiniami nt. nowych części/ zamienników Wink
To nie jest wprawdzie część eksploatacyjna, ale zamiennik.

część: kierownica Komar Sport chrom
producent: krajowy
cena: 99PLN - wwww_stolmot_com (Allegro)
Ogólnie towar przeciętnej/ dobrej jakości, rurka jest gruba, waży odpowiednio, chrom ładny, wykonany otwór pod montaż przełącznika świateł, brak żłobień pod obejmy montażowe kierownicy (wiem, że to się jakoś nazywa, ale wyleciało mi z głowy) - natomiast nie wiem, czy były w oryginale. Generalnie jakość/cena: dobry +
Komentuje bo bardzo mi się podoba taki temat.

A ta część to cybant Smile.
WSK 125:
Cylinder aluminiowy.
producent: almot.
Dla estety wskazane przejechanie pilnikiem po żeberkach aby zlikwidować skazy odlewu. Okna należy przejechać pilnikiem aby nie było ostrych krawędzi. Bez problemu zamontowane. Z tłokiem aliena silnik odczuwalnie mocniejszy niż na CXie

Tłok nominał + pierścienie
producent: alien (na tłoku logo almot)
Wlazło ładnie w cylinder. Szczelina na pierścieniach książkowa. Po paru jazdach dzwonienie wyraźnie się zmniejszyło. Na razie na dotarciu. Ma siłe jechać.
Przekierowanie