07-03-2019, 22:31:33
Witam wszystkich zainteresowanych!
Słowem wstępu, założyłem ten wątek, aby zebrać wiedzę i doświadczenia użytkowników i podsumować nasze wspólne doświadczenia w dziedzinie tych newralgicznych części zamiennych, które siłą rzeczy ulegają totalnemu wyeksploatowaniu z czasem, a o które też coraz trudniej jeśli chodzi o produkcję ZMD.
Wertowałem cierpliwie i wielokrotnie forum w poszukiwaniu jakiejś przydatnej wiedzy, lecz większość wypowiedzi odnośnie nowych zamienników kończy się zdawkowym "lepiej zanieś do szlifu oryginalny cylek" lub "oddaj wał do regeneracji bo te chińskie to je krzywe, z plastYku, bez wymiarów i włogłole to do śmietnika tylko się toje nadaje". Zgoda, ale coraz trudniej niestety o części jak w tytule tematu, nawet w stanie do regeneracji. Szczególnie, jeśli mowa o silnikach 019, czy pierwszych s38. Jeśli chcemy dalej jeździć naszymi mopedami to myślę, że warto o jakieś porządne rozeznanie w temacie nowych zamienników. Tym bardziej, że dzisiaj na rynku pojawiają się różnej maści nowe części, a ceny nie są wcale tak zbliżone.
Niech zatem w tym wątku wypowiadają się tylko te osoby, które faktycznie miały do czynienia z daną częścią konkretnego producenta! Nie na zasadzie "ło panie tożto kolega miał w łogarze tan wał i mu bokiem wypierniczył tak że ze szwagrem dwa dni po polu szukali, gówno, nie bier tego kup jawe hehe" i tym podobne. Proszę też administrację i moderację o zwracanie bacznej uwagi i pilnowanie proponowanych przeze mnie zasad, wtedy ów wątek może okazać się dla nas wszystkich bardzo pomocny (oczywiście jeśli zarząd forum zgadza się ze mną).
Proponuję zatem, aby posiadacze części (nowych zamienników), którzy chcą współtworzyć ten przewodnik, dzielili się swoją opinią w następujący sposób:
Podam przykład takiej poprawnej "notki":
część: tłok do 019
producent: Almot
cena: 15zł, kupione na allegro
Nie polecam.
Tłok źle wykonany, puchnie, pierścienie nie pasują.
Pomimo pozornego misz-maszu związanego z różnymi częściami, od różnych producentów i z różnym przeznaczeniem, ma to o tyle sens, (jeśli formuła zostanie zachowana oraz jeśli administracja będzie ścigać wszystkie odstępstwa) że przy wyszukiwaniu i wpisaniu w wyszukiwarkę podobnych tagów (część, producent, przeznaczenie) - zamiast przedzierania się przez dziesiątki różnych tematów, nie zawsze merytorycznie zgodnych, wybieramy ten konkretny i otrzymujemy w jednym miejscu jasne i konkretne opinie.
I na koniec bardzo proszę o nie komentowanie tutaj czy taki pomysł ma sens i pozostawienie tego do rozważenia administracji, jeśli da zielone światło, to chciałbym aby od razu wystartować z proponowaną przeze mnie formułą (lub zmienioną przez administrację) tak, aby nie zaczynać bałaganu, bo wątek będzie miał sens tylko wtedy kiedy pozostanie czysty i przejrzysty.
Słowem wstępu, założyłem ten wątek, aby zebrać wiedzę i doświadczenia użytkowników i podsumować nasze wspólne doświadczenia w dziedzinie tych newralgicznych części zamiennych, które siłą rzeczy ulegają totalnemu wyeksploatowaniu z czasem, a o które też coraz trudniej jeśli chodzi o produkcję ZMD.
Wertowałem cierpliwie i wielokrotnie forum w poszukiwaniu jakiejś przydatnej wiedzy, lecz większość wypowiedzi odnośnie nowych zamienników kończy się zdawkowym "lepiej zanieś do szlifu oryginalny cylek" lub "oddaj wał do regeneracji bo te chińskie to je krzywe, z plastYku, bez wymiarów i włogłole to do śmietnika tylko się toje nadaje". Zgoda, ale coraz trudniej niestety o części jak w tytule tematu, nawet w stanie do regeneracji. Szczególnie, jeśli mowa o silnikach 019, czy pierwszych s38. Jeśli chcemy dalej jeździć naszymi mopedami to myślę, że warto o jakieś porządne rozeznanie w temacie nowych zamienników. Tym bardziej, że dzisiaj na rynku pojawiają się różnej maści nowe części, a ceny nie są wcale tak zbliżone.
Niech zatem w tym wątku wypowiadają się tylko te osoby, które faktycznie miały do czynienia z daną częścią konkretnego producenta! Nie na zasadzie "ło panie tożto kolega miał w łogarze tan wał i mu bokiem wypierniczył tak że ze szwagrem dwa dni po polu szukali, gówno, nie bier tego kup jawe hehe" i tym podobne. Proszę też administrację i moderację o zwracanie bacznej uwagi i pilnowanie proponowanych przeze mnie zasad, wtedy ów wątek może okazać się dla nas wszystkich bardzo pomocny (oczywiście jeśli zarząd forum zgadza się ze mną).
Proponuję zatem, aby posiadacze części (nowych zamienników), którzy chcą współtworzyć ten przewodnik, dzielili się swoją opinią w następujący sposób:
- Rodzaj części, do której chcemy się odnieść (wał, iskrownik, łożysko, tłok, cylinder itp.) [u]wraz z przeznaczeniem[/b] (023, 019, s38ZB4)
- Producent (Almot, CX, tajwan, itp.)
- Cena i sklep, w którym część zakupiono (np. 125zł, Jerry-Mot)
- Opinia (polecam, nie polecam - w tym punkcie ograniczmy się do tego prostego stwierdzenia)
- i grande finale, czyli krótki komentarz - zwięźle uzasadniamy dlaczego polecamy/ nie polecamy daną część konkretnego producenta, słowo o jakości wyrobu itp. Unikamy niepotrzebnego rozpisywania się, bo z założenia nikogo nie chcemy przekonywać do własnego zdania, a jedynie wyrazić swoje odczucia odnośnie konkretnego produktu.
Podam przykład takiej poprawnej "notki":
część: tłok do 019
producent: Almot
cena: 15zł, kupione na allegro
Nie polecam.
Tłok źle wykonany, puchnie, pierścienie nie pasują.
Pomimo pozornego misz-maszu związanego z różnymi częściami, od różnych producentów i z różnym przeznaczeniem, ma to o tyle sens, (jeśli formuła zostanie zachowana oraz jeśli administracja będzie ścigać wszystkie odstępstwa) że przy wyszukiwaniu i wpisaniu w wyszukiwarkę podobnych tagów (część, producent, przeznaczenie) - zamiast przedzierania się przez dziesiątki różnych tematów, nie zawsze merytorycznie zgodnych, wybieramy ten konkretny i otrzymujemy w jednym miejscu jasne i konkretne opinie.
I na koniec bardzo proszę o nie komentowanie tutaj czy taki pomysł ma sens i pozostawienie tego do rozważenia administracji, jeśli da zielone światło, to chciałbym aby od razu wystartować z proponowaną przeze mnie formułą (lub zmienioną przez administrację) tak, aby nie zaczynać bałaganu, bo wątek będzie miał sens tylko wtedy kiedy pozostanie czysty i przejrzysty.