Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Uszczelnienie silnika Ogar 200.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Czy przy składaniu silnika (połówek)
trzeba dawać uszczelkę z sylikonem czy sama uszczelkę ?jaka musi być przylgnia aby zastosować samą uszczelkę ?
Pzdr.
Trzeba dać sylikon i uszczelkę.
silikon i uszczelkę najlepiej
Ale sylikonu delikatnie. A nie tak że sie będzie wylewał...
Co to za głupoty? Nie trzeba silikonu oczywiście jeżeli połówki są idealne. Jeżeli zdecydujesz się na silikon to jakiś dobry, byle mie najtańszy typu k2
I uszczelkę to lepiej samemu dorobić z dobrego materiału. Ja stosuję arkusz klingierytu Victor Reinz 0,5 mm taki zielonkawy. Drogi towar bo 30 taki arkusz A3 kosztuje ale warto. Do tego smaruje delikatnie Hermetykiem ładnie wsiąka w uszczelkę.
uszczelki to krigielit
jak sprawdzic czy przylgnie sądobre ?
Dla pewności zebrać z 0,05mm i się okaże Wink
(05-03-2019 23:02:40)stqc napisał(a): [ -> ]Co to za głupoty? Nie trzeba silikonu oczywiście jeżeli połówki są idealne. Jeżeli zdecydujesz się na silikon to jakiś dobry, byle mie najtańszy typu k2

Smile nie głupoty, w ciągniku mam złożone ma samą uszczelkę i cieknie jak z wodospadu.
A przeczytałeś ze warunkiem jest co najmniej dobre powierzchnia przylegania?
Ja wykańczałem w 019 na szybie papierem 500 wodnym. Uszczelkę musiałem grubą dać, bo tak były zniszczone kartery (prawie 1mm).
Skrzynia zalana ATF-em. Ani kropli na karterach od spodu.
(06-03-2019 19:58:29)stqc napisał(a): [ -> ]A przeczytałeś ze warunkiem jest co najmniej dobre powierzchnia przylegania?

Tak Smile wiem i była bo to było od nowości pierwszy raz robione. Ja jestem zdania że trzeba uszczelkę dodatkowo uszczelnić sylikonem, masą uszczelniającą bądź hermetykiem.
Drobny papier ścierny na szybę i lekko przetrzeć kolistymi ruchami to bardzo dobry sposób jak widać rysy czy ślady.

Głębokie i wyraźne uszkodzenia to do planowania kartery.

Jak nie rozbierałeś w ten sposób że wkrętak między kartery przy rozpoławianiu i wizualnie wszystko ok, brak rys, wgnieceń, ect. To na spokojnie uszczelka posmarowana delikatnie jakimś specyfikiem da radę. Nawet towot może być ale ja będę bronił jednak poczciwego hermetyku chociaż pewnie taki Loctite 510 jest o niebo lepszy ale to już zbędne koszta.


A tak między wierszami to o łożyskach parę stron nabiłeś tematu miejmy nadzieję że tym razem tak nie będzie. Forum od tego jest żeby wymieniać opinie i pomagać sobie ale tu już padło dużo konkretów które myślę że wyczerpują temat Cool
Nie trzeba. W silnikach samochodowych silikon jest stosowany zadko a jak już to bez uszczelki Wink kiedyś ktoś powiedział ze składać to trzeva umieć i coś w tym jest Wink
Nowe silniki są składane tylko na specjalistyczne rzeczy, których ciężko nazwać sylikonami. Miski z wprasowanymi uszczelkami, dekle zaworowe itp.

1 sprawa
- Pamiętaj szybę też położyć na prostym. Nie problem z szyby zrobić banan i na tym trzeć karter.
2 sprawa
- Towot do uszczelki stosuję z powodu iż, wydaje mi się że przy następnym rozbieraniu silnika nie trzeba uszczelki drapać, tylko schodzi sama a i znane są przypadki że zakładałem jeszcze raz tą samą.
Stron: 1 2
Przekierowanie