Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pytanie czysto orientacyjne - silnik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hey

Jak będę miał ramę zarejestrowaną, to mogę wsadzić inny silnik, niż dezamet'a np. 50cc lub 125cc i legalnie poruszać się po ulicy?
Zależy jak legalnie Smile . Teoretycznie będziesz miał papiery ale jak silnika nie wbijesz w dowód to już nielegalnie teoretycznie.
Niby tak, ale przy jakiejś kolizji to już może być nieciekawie... W przypadku 125 oczywiście. Bo płacisz oc za 50 a tu 125 wtf Jeszcze jakby dało radę płacić za 125 oc to byłoby git, ale z dowodu dane biorą więc chyba raczej się tak nie da. A szkoda, dla mnie to by było idealnie :F

rafi555, co Ty gadasz. Jak mam inny silnik 50 niż dezamet (np. z chińczyka) to mam go wbić w dowód? SERIO?! roll Po drugie innego silnika i tak NIE DA SIĘ wbić w dowód, chociażby chciał legalnie.
Moim zdaniem ważna jest pojemność silnika. A nie z czego on jest.
Teoretycznie przeglądu nie powinien przejść, ale dasz 10zł więcej to na pewno przejdzie
Wątpię, żeby diagnosta ryzykował prawa do wykonywania zawodu za 10 zł uprawniając do jazdy bądź co bądź modyfikowaną ramę, w przypadku uszkodzenia na drodze na pewno sprawiłoby mu to sporo problemów.
Legalnie możesz włożyć każde inne 50cc, jeśli nie będzie jakichś poważnych ingerencji w fabryczną konstrukcję (lub nie będzie się to rzucało w oczy). Numer silnika już od dawna nie jest wbijany w dowód.
(22-02-2019 19:37:45)Motorowerzystka napisał(a): [ -> ]rafi555, co Ty gadasz. Jak mam inny silnik 50 niż dezamet (np. z chińczyka) to mam go wbić w dowód? SERIO?! roll Po drugie innego silnika i tak NIE DA SIĘ wbić w dowód, chociażby chciał legalnie.

Ktoś już pisał na forum że żeby mieć legalnie jak chce kolega to musi mieć adnotację w dowodzie o zamianie silnika Smile .
Napewno by było legalnie to moc musi się zgadzać.
i numery z dowodem Wink
Czego numery? Jeśli silnika, to przecież jest częścią wymienną...
(23-02-2019 00:20:58)Spsodg napisał(a): [ -> ]Napewno by było legalnie to moc musi się zgadzać.

Racja, jednak na przeglądach mocy nikt nie bada. Ani w motorowerach, ani w samochodach. Mało tego, często producent podaje w homologacji niższą moc. Przykład to KTM i 9-11kW w dużych EXC.
Widzieliście kiedyś, żeby ktoś po modyfikacjach auta jechał załatwia papiery o zmianę mocy w dowodzie? Ja też nie.
Przekierowanie