Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Odkręcanie magnesów magneta
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czy za pomocą klucza udarowego uda mi się odkręcić magnesy z magneta silnika 023? Czy są one jeszcze klejone do obudowy?
To nie jest dobry pomysł. Powiem wiecej: to jest bardzo zły pomysł. Katastrofalnie zły, jeśli chcesz je jedynie pomalować i ponownie używać.
Czyli nie odkręcać czy można ale nie udarowym kluczem?
można wszystkim ale to nie najlepszy pomysł.
Jak odkręcisz magnesy to nie dasz rady dopasować ich jak były, a magneto jest wyważone.

A co do samego malowania:
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=48471
Nawet jeśli każdy magnes trafi tam gdzie był poprzednio to już nie dopasuję?
Powiedz po co chcesz to zrobić?
Wyczyścić, pozbyć się przyciągniętych opiłków i z ciekawości.
Umyj benzyną ekstrakcyjną i wydmuchaj sprężarką. Nie rozkręcaj bo nawet delikatne skrzywienie magnesu i będzie Ci ocierał o cewki.
Magnesy są przykręcone mosiężnymi wkrętami i dodatkowo klejone. Robiłem już to co Ty chcesz zrobić: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...73&page=13 Podobno magneto wymaga potem ponownego wyważenia (to nie centrowanie), ale tak naprawdę nie wiem ile w tym prawdy...
Jeśli magnesów nie będzie się dało przykręcić tak jak były oryginalnie to zmieni się rozkład mas i wyważenie będzie potrzebne. Jeśli te magnesy ciężko potem przykręcić to nie będę ich ruszał.
Magnesy będą w tym samym miejscu - ale raczej nie idealnie tym samym. Właściwie to magnesy nie mają gwintów, a stalowe płytki na nich. Z ich przykręceniem nie ma problemu.

Z tego co wiem, to w przerabianych magnetach pod inne zapłony, wymienia się całą, nitowaną krzywkę i raczej nikt potem tego nie wyważa...
Krzywka waży niewiele i znajduje się blisko osi obrotu więc ma bardzo niewielki wpływ na wyważenie wału.
Hmmm. Po co krzywka i otwór w magnecie są ciasno spasowane? Chyba właśnie po to, by krzywkę wycentrować, czy się mylę?
Przekierowanie