Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Remont Motorynki Pony m2 1985
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Prezentuję moje zmagania z remontem pony. Motorynkę kupiłem jakieś 10 lat temu za grosze ale dopiero w tym roku doczekała się pełnego remontu z malowaniem i wymianą połamanych gratów Big Grin

Poprzednik próbował wstawić silnik od wsk 125 więc wahacz, i mocowanie głowicy były przerabiane. Ja wstawiłem jej kiedyś silnik 019 aby tylko jeździła ale teraz mam zamiar założyć wyremontowany 023 + ewentualnie lepszy gaźnik

Plany na najbliższy czas to skompletowanie potrzebnych części oraz wytoczenie tulei wahacza, teleskopów i tylnych amortyzatorów. Przednie teleskopy będą nowe z nierdzewki. Rama jest pomalowana proszkowo na kolor ral 6018, nie jest to orginał ale mi się bardzo spodobał.

Poszukuję do niej prostej nie uszczerbionej felgi, dźwigni hamulca przód przy kole, dolny uchwyt zbiornika, blachy przy wahaczu do naciągu stojaka, mocowania lampy/rejestracji i ewentualnie samego stojaka. Gdyby ktoś miał te części w znośnej cenie to proszę o kontakt.

Z nowych części potrzebne mi chromowane; kierownica, ramka lampy, nakrętka sztycy pełna, amorki na cienkich sprężynach. Ktoś może kupował kierownicę i ramkę z allegro i wie jak ich jakością?

Oto kilka zdjęć, niestety kiepskiej jakości:
W tle jednego zdjęć widać spawany wydech, kiedyś bawiłem się trochę w produkcję wydechów i końcówek do dwusuwów






Bez dorabiania króćca możesz zastosować gaźnik gm13f1 od 019 a jak chcesz lepszy gaźnik to z simsona ale pod niego trzeba robić króciec.
Gaźnik jak już będzie zmieniany (ale to dalszej przyszłości) to na jakiś współczesny typu dellorto sha 1412m albo phva 12mm, na użeranie się z komunistycznym gaźnikowym badziewiem aka simson czy GM i pokrewne szkoda mi nerwów Big Grin Króciec to nie problem, kiedyś to robiłem obcinająć orginał na równo z żebrami i przykręcałem króciec pod docelowy gaźnik
Aktualizacja remontu, w zasadzie zdjęcie prawie skończonej już motorynki. Trwało to tak długo gdyż musiałem długo latać za częściami które i tak nie pasowały a poza tym to często nie chciało mi się grzebać.Big Grin
W czasie składania było kilka komplikacji z przednim zawiasem, a mianowicie lagi kupione w klasykmoto.pl okazały się być badziewiaste i poza ładnym wyglądem nie trzymały swojej średnicy. Odchyłka 0,5mm spowodowana polerowaniem coby ładnie wyglądało. Tulejki były toczone z pasowaniem pod widelec 32mm a okazalo się że mam widelec 31,5mm jak już udało się osadzić te tulejki to lagi się w nich zacinały ale znalazłem warsztat gdzie mi doszlifowali te nierówne lagi i teraz elegancko pracują.
Na zdjęciu jest kilka braków które będę chciał uzupełnić, tzn wspornik lampy tył i przełącznik świateł
Film z nowym gaźnikiem sha 15 z jackmotors, chyba za duża dysza bo nie wkręca się na max obroty:

https://www.youtube.com/watch?v=TdS2jLjxQHw
a jaka dysza?
Dotocz zwężkę pod oryginalna puszkę szmerów, nie będzie wtedy tak buczeć. Wspominałes o robieniu wydechów w przeszłości. Masz przyrząd do wyciągania wgnieceń w dyfuzor ach na ciepło?
(18-02-2023 19:32:36)Debesta napisał(a): [ -> ]Dotocz zwężkę pod oryginalna puszkę szmerów, nie będzie wtedy tak buczeć. Wspominałes o robieniu wydechów w przeszłości. Masz przyrząd do wyciągania wgnieceń w dyfuzor ach na ciepło?

Nie, nie mam takiego przyrządu. Robiłem nowe wydechy ze czarnej stali. Stożki zawijałem na rurkach młotkiem i spawałem migomatem Big Grin teraz mam już tiga i pomysł na giętarkę

(18-02-2023 19:28:29)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]a jaka dysza?

Kurde, nawet nie sprawdzałem Confused Gdzieś wyczytałem że 68 tam siedzi fabrycznie
Przekierowanie