Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gaźnik Gm16f. Co to i do czego ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam. Na wstępie napiszę, że totalnie nie jestem w temacie. Mało co już pamiętam i jeszcze mniej umiem zrobić. Skończyłem z motorami kilka lat temu, ostatni mój motor to był GSXf 600. A z motorowerem ostatnim się pożegnałem w styczniu 2017 roku. Został mi jeszcze dantom, ale plastiki od niego leżą u lakiernika już 5 lat albo i więcej, już sam nie wiem... Jednakże powracamy do tematu. Dawno, dawno temu gdzieś tam z innymi klamotami kupiłem taki gaźnik. Nie wiem do czego on był stosowany, ale z tego co widzę jest stary bo chyba 76 rok. Moja pamięc jest bardzo, ale to bardzo ulotna. Jednak wiem, że z tego roku był mój komar sport a charta nie było nawet na rysunku.

Może ktoś mi powie do czego to, a może komuś to potrzebne do czegoś ?
Na etykiecie jest napisane gaźnik motorowerowy, więc może to jakieś wersje tuningowe ?

Co myślicie?

Dalsza czesc zdjec
Prawdopodobnie masz unikatowy gaźnik 16 do rometa Big GrinD widać że to nie jest samoróbka bo nie da sie tak estetycznego i równego prostokątu wyciąć (odlewany najwidoczniej jest) Gaźnik z czego widze no to jest to przerobiony gm12f albo gm13f na większą średnice gardzieli i warto sprawdzić jakie dysze tam siedzą . Może to jest jakiś prototyp który ktoś wziął z zakładów rometa i sprzedał na rynku a ktoś go zamontował do sporta
Ewentualnie pochodzi on od jakiegoś małego silnika stacjonarnego.
Prototyp nie może być bo jest opakowanie i cena nawet. 76 rok i sport to była tylko taka moja dygresja
Celował bym w jakieś silniki specjalne typu stacjonarne/ przemysłowe który musiał mieć fabrycznie więcej mocy. Coś kiedyś słyszałem o jakichś piłach łańcuchowych, ale to takie pół mit pół prawda.
Też mam taki gaźnik. Ten mój wygląda na prawie nowy, ale ktoś go kiedyś do czegoś używał.
Widziałem kiedyś na aukcji mały silnik zaburtowy produkcji Dezamet, moze to od niego pochodzi ten gaźnik.
Możliwe że właśnie był stworzony do pilarki czy coś takiego bo silniki zaburtowe mają totalnie różniące sie gaźniki od zwykłego gm12f itd
A to nie jest może gaźnik od jakiegoś eksportowego mopedu? Komara, rzecz jasna? "Gm 08" już gdzieś kiedyś widziałem...
A może do ogara ?
Gaźnik do silnika o mocy 2,25 KM - informacja z gazety "MOTOR".

Gaźnik GM08F był stosowany w Condorze Mofa.
Czyli można podejrzewać że ta 16 była stworzona z myślą o udoskonalonej wersji t1 z silnikiem 019 lub innym . Do charta napewno nie bo ten gaźnik jest z 76 (chociaż pewnie byłby dobry ale nie lepszy od binga)
Nie... Prawdopodobnie był stosowany w którejś z wersji silnika S-38.
"treść usunięta ze względu na prośbę użytkownika"

Na pierwszy rzut oka tak, ale to bez sensu, bo Polacy je dławili [223] poprzez zmniejszanie przekroju króćca...
A może Polska chciała mieć udział w sprzedaży czegoś za granicę i zrobili takowy gaźnik pod jawkę?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie