Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Sprzęgło w Ogarze 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Potrzebuje pomocy ponieważ mam problem ze sprzęgłem u siebie w ogarze 205 wygląda to następująco kopniak się ślizga tak samo jak 1 i 2 nie mogę w ogóle uruchomić silnika. Rozbierałem prawą stronę kartera i gdy dociągnę śrubą to sprzęgło obróci silnikiem 2 razy a potem znów się ślizga i tak w kółko jak ściągniołem kosz sprzęgłowy frez jest okej. I nie wiem co mam wymienić lub naprawić POMOCY.
A co się dzieje po odpięciu linki?
Jest to samo bo po zdjęciu pokrywy kartera dokręcam śrubę i zakreci silnikiem 2 obroty i znów się śliza to mi wszystko stało podczas drogi
Wszystkie trzy zawleczki na miejscu?
Dokręcasz śrubę tą w środku kosza sprzęgłowego? Skoro się odkręca to nie trzyma jej podkładka.
Sprawdź przekładki czy nie są w takim stanie jak na zdjęciu. Bo u mnie poślizg sprzęgła był powodowany tym że występy tarczy które współpracują z zabierakiem były tak odkształcone że tarcza korkowa nie była dociskana.

Nie wszystkie 3 zawieszki na miejscu. A co do podkładki to nie wiem mi się wydaje że najlepiej będzie nowe sprzęgło zamówić chyba że panowie macie jakieś pomysły żeby to zrobić.
Najpierw sprawdź elementy składowe. Wymyj zmierz grubość tarcz korkowych, sprężyny sprzęgła i ogólnie stan wizualny czy nie budzi zastrzeżeń.

Ciężko coś doradzić bo nie widać jak to wygląda.
Wymiana sprzęgła w ostateczności, we współczesnej produkcji lubi się oddzielić kosz od trybu.
Rozbierz te sprzęgło, zobacz w jakim stanie są tarcze, przekładki, sprężyna i wszystko będzie wiadomo.
Rozebrałem je i tak tarcze te z krokami są czarne a ta metalowa tarcza co jest pomiędzy tymi korkowymi jest po części fioletowa widzę że było gdzieś spalone czy ono jest przyczyną tego???
Zrób zdjęcia i wrzuć.
Tak duży poślizg sprzęgła który spowodował spalenie nie powstaje od tak sobie zwykle. Do sprawdzenia skrzynia czy wszystko lekko się obraca ręką, na każdym przełożeniu to samo rozrusznik. Najlepiej zdjąć koło przekładni stałej oraz zębatkę zdawczą łańcucha, uszczelniacz i skontrolować stan łożysk.

Zdjęcia samego sprzęgła mile widziane.
Przecież kopniak działa normalnie, a napędza silnik przez sporą część skrzyni.
Akurat teraz nie jestem w stanie wykonać zdjec ponieważ jestem na wyjeździe tygodniowym i nie mam jak a co do skrzyni to była robiona rok temu kapitalnie tak samo jak łożyska a one nie były jakieś tanie zakładane i zdecydowałem zamówić sobie to sprzęgło i powiem tak że różnica w tarczach kolejowych jest kolosalna i mi się wydaje że to ona była przyczyną tego Ale dopiero będę w stanie to sprawdzić za tydzień:/
Stron: 1 2
Przekierowanie