Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Fiat 126p brak 3 i 4
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam! W moim maluszku brak 3 i 4 biegu.. (Wsteczny bardzo ciezko wbić) problem jest taki, ze lewarek zmiany biegów jest dziwnie przechylony na prawo. Na lewo dużo luzu, a na prawo ciągnie i opiera się o plastik. Jestem zielony w tych sprawach i nie wiem czy może być to poduszka pod skrzynia? Pozdrawiam!?
wymień gumowy łącznik zmiany biegów potocznie zwany "lizak "

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&...uCoRCrwcPu

otwórz klapę silnika i zerknij czy nie jest przekrzywiony w którąś ze stron
ew zerknij pod spod na skrzynie i zobacz poduszki

obstawiam w/w lizak
Idzie jakoś rozpoznać czy jest uszkodzony ten lizak czy nie?
Wczołgaj się pod auto i zobacz. Element numer 9.



Może po prostu zluzowały się śruby.
Jutro to sprawdze. A idzie jakoś rozpoznać czy jest uszkodzony, czy niekoniecznie?
Cytat:Obsługa zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów polega na okresowej (po przebiegu pierwszych 2000 ... 3000 km, a następnie co 20 000 km) kontroli stanu zamocowania śrub i nakrętek, a także, w przypadku pracy pod samochodem, sprawdzeniu stanu elementu metalowo-gumowego łączącego długi drążek z wałkiem zmiany biegów w skrzynce. Wszelkie mechaniczne uszkodzenia elementu metalowo-gumowego oraz zestarzenie lub popękanie gumy kwalifikują tę część do wymiany. Należy zwrócić uwagę, że zerwanie tego połączenia uniemożliwia zmianę biegów (w tym przypadku można wykonać doraźną naprawę przez połączenie obu elementów płaskownikiem z blachy stalowej z otworami na śruby łączące wykonanymi w tym samym rozstawieniu, co w elemencie metalowo-gumowym).
"Jeżdżę samochodem Polski Fiat 126p" inż. Zbigniew Klimecki, mgr inż. Roman Podolak - WKiŁ 1975

A po naszemu: to są dwie blachy połączone gumą. Zobacz czy guma trzyma się blach i czy blachy są dobrze dokręcone do drążków. Książka podchodzi dość zapobiegawczo do wymiany tego elementu, ale jak rzucisz go sobie do bagażnika to wymiana zajmuje chwilę, a do domu zawsze wrócisz.



Najlepiej kup nowy lizak i profilaktycznie wymień. Może się on nawet skrzywić i wtedy nie będzie "prawych" biegów. Nie jest to wielki koszt, a w tym jednym przypadku będziemy mieć 100% pewności. Najwyżej zyskasz w ten sposób drugi, zapasowy :F
Podczas wymiany zwróć uwagę na jego poprawny montaż.
Przekierowanie