Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Rejestracja na zabytek?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Jaki jest koszt i jak wygląda cała procedura rejestracji motoroweru na zabytek? Chcę to wiedzieć i proszę nie pisać, że lepiej kupić ramę z papierem. Czy istnieje możliwość aby motorower otrzymał żółte blachy?
Pozdrawiam
Rejestracja na zabytek wiąże się w większości z problemami niż z przywilejami. Generalnie pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).

Rejestracji dokonuje konserwator zabytków na podstawie opinii rzeczoznawcy, ale po drodze czeka Cię wiele papierków i kosztów, w przybliżeniu:
Opłaty za:

sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
badanie techniczne — 250 zł,
wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.
(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)

Opłaty w wydziale komunikacji:
za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:
motocyklowe — 50 zł;
za wydanie:
pozwolenia czasowego — 12 zł,
dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;

opłata ewidencyjna za wydanie:
pozwolenia czasowego — 1 zł,
dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
nalepki kontrolnej — 1 zł,
zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.

+kilka innych (jak opinia).

Pamiętaj też, że rejestracja na żółte tablice w pewnym stopniu Cię ubezwłasnowolnia (w mojej opinii), jeśli chodzi o pojazd, bo właścielem zabytku będzie też państwo, nie będziesz mógł wyjechać za granicę bez zgody konserwatora, nie będziesz mógł bez niej też sprzedać pojazdu, jeżeli (nie daj Bóg) będziesz miał wypadek na nim, zapłacisz karę za znieszczenie zabytku, który de facto jest "Twoją" własnością itp itd. Moim zdaniem, więcej złego niż dobrego. Mimo wszystko, żółte tablice budzą respekt innych kierujących. Wink

zastanów się dobrze ! Smile

Pozdrawiam,
Tomek
a GDZIE w ustawie jest napisane ze konserwator dokunuje wpisu na podstawie opini?!?!
biała karta puki co mozna zrobic samemu jeśli dysponuje sie odpowiednia wiedza..
zreszta pojazd klasy morotorowet i tak zołtych blach nie dostanie tylko białe z adnotacja w dowodzie pojad zabytkowy
temat wielokrotnie wałkowany np na forum syreniarzy wisi tam kompendium wiedzy...
(11-05-2012 15:14:13)Semmao napisał(a): [ -> ]Rejestracja na zabytek wiąże się w większości z problemami niż z przywilejami. Generalnie pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).

Rejestracji dokonuje konserwator zabytków na podstawie opinii rzeczoznawcy, ale po drodze czeka Cię wiele papierków i kosztów, w przybliżeniu:
Opłaty za:

sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
badanie techniczne — 250 zł,
wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.
(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)

Opłaty w wydziale komunikacji:
za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:
motocyklowe — 50 zł;
za wydanie:
pozwolenia czasowego — 12 zł,
dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;

opłata ewidencyjna za wydanie:
pozwolenia czasowego — 1 zł,
dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
nalepki kontrolnej — 1 zł,
zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.

+kilka innych (jak opinia).

Pamiętaj też, że rejestracja na żółte tablice w pewnym stopniu Cię ubezwłasnowolnia (w mojej opinii), jeśli chodzi o pojazd, bo właścielem zabytku będzie też państwo, nie będziesz mógł wyjechać za granicę bez zgody konserwatora, nie będziesz mógł bez niej też sprzedać pojazdu, jeżeli (nie daj Bóg) będziesz miał wypadek na nim, zapłacisz karę za znieszczenie zabytku, który de facto jest "Twoją" własnością itp itd. Moim zdaniem, więcej złego niż dobrego. Mimo wszystko, żółte tablice budzą respekt innych kierujących. Wink

zastanów się dobrze ! Smile

Pozdrawiam,
Tomek


Tomku drogi, mówiłeś, że nie da się motoroweru na zabytek bo ustawodawca czegoś tam nie przewidział, to da się czy nie??
Z tego co wiem to motorower da się zarejestrować na zabytek tylko że do motoroweru niema żółtych tablic. Ale mogę się mylić.
(14-10-2012 11:44:24)Norbi96 napisał(a): [ -> ]Tomku drogi, mówiłeś, że nie da się motoroweru na zabytek bo ustawodawca czegoś tam nie przewidział, to da się czy nie??

Tak, i potwierdzam moje słowa - wtedy byłem przekonany, że można - ale kiedy próbowałem przetrzeć szlak moim Sportem wyszły luki prawne uniemożliwiające rejestrację motoroweru na zabytek. Więc napiszę jeszcze raz: NIE - nie można zarejestrować motoroweru na żółte blachy/zabytek. Gdyż nie ma przepisów tego umożliwiających, ani procedur w wydziałach komunikacji, chociażby tak jak pisze Tornado - sam fakt nie przygotowania przez ustawodawcę wzoru tablic rejestracyjnych dla motoroweru (inna niż motorowa) dyskwalifikuje już rejestrację.

Natomiast, tego jeszcze nie wiem, ale będę sam próbował, o ile ten wpis nie został skreślony z ustawy - rejestrować jako UNIKAT.
Procedura nie jest podobna, rejestracja jest na białe tablice! - nie trzeba żadnych wpisów do rejestru, białych kart i opinii rzeczoznawcy!! wystarczy orzeczenie rzeczoznawcy, w którym potwierdzi on, że pojazd ma więcej jak 25 lat i jest unikatowy. Orzeczenie, nie opinia! Smile
Da się tak zarejestrować wyrejestrowane pojazdy, ale trzeba posiadać na nie dowód własności, chociażby uzyskany sądownie (tak jak zasiedzenie).
Plusem też jest brak obowiązku posiadania ciągłości ubezpieczenia OC mimo tego, że pojazd nie jest ”zabytkowy” i nie ukończył 40 lat. Smile

Generalnie wszystko ma się opierać na Art.79,ustęp.4, punkt 3 Prawo O Ruchu Drogowym:

Cytat:Art. 79. 1. Pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela, w przypadku:
[...]
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
[...]
3) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji

I do tego przepisu trza się modlić. Smile look:

W przyszłym roku jak magicznie przypłynie gotówka chętnie sam przejdę tą drogę.
Polecam przeczytać:
http://oldtimery.com/index.php?option=co...Itemid=714

A dla leniwych:
"Wyjaśniamy, że spełnienie przez motorower lub ciągnik rolniczy ww. wymagań ustawowych dla pojazdów zabytkowych umożliwia ich rejestrację jako pojazdy zabytkowe, niezależnie od przewidzianych w przepisach rodzajów tablic rejestracyjnych."
A czy to prawda że jak już sie zarejestruje na zabytek to już nawet nie możesz nawet Zarowki wymienić? bo coś takiego od kogos słyszałem tylko nie pamiętam od kogo. Big Grin
Głupie głupoty słyszałeś.

Pojazd musi być oryginalny w 75%(swoją drogą ciekawe jak to wyliczają?). I chyba nie dotyczy to części eksploatacyjnych(opony, uszczelki, żarówki itd.).

Ale z drugiej strony po co się starać o żółte blachy, jeśli zamierza się używać tanich/nowych zamienników?
NO chyba że tak
Przekierowanie