Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Potrzebna porada 2351
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć Smile
Potrzebuje porady odnośnie użyteczności silnika z mojego komara.
Czy nada się do poskładanie z powrotem ?




Skrzynie rozbiorę dopiero jak przyjdzie paczka ze ściągaczem Wink

Proszę o pomoc czy opłaca się to ratować, czy lepiej kupić coś innego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cylinder ewidentnie do szlifu, a co za tym idzie tłok z pierścieniami też do zmiany. W dodatku jednego pierścienia brak.
(07-11-2018 15:30:49)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Cylinder ewidentnie do szlifu, a co za tym idzie tłok z pierścieniami też do zmiany. W dodatku jednego pierścienia brak.


Pierścień zdjąłem do zdjęcia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak czy siak cylinder do szlifu albo wymiana na nowy, tłok i pierścienie też.
(07-11-2018 15:56:52)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Tak czy siak cylinder do szlifu albo wymiana na nowy, tłok i pierścienie też.


Ok to tłok i pierścienie zamawiam, a cylinder zawiozę do szlifu Smile


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jak głowica ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Najpierw kupujesz tłok i pierścienie, w twoim przypadku nadwymiarowe czyli R2 bo jak widzę na tłoku masz R1 czyli pierwszy szlif, ty będziesz robić drugi. Szlif wykonuje się pod tłok, więc najpierw musisz kupić tłok z pierścionkami i razem z cylindrem wysłać do szlifu żeby wszystko było dobrze spasowane.

Głowica to zależy, jak gwint dobry to będzie ok jedynie dobrze ją wyczyść, możesz splanować ( przylgnie) ją troszkę na papierze ściernym żeby lepiej przylegała do uszczelki/cylindra co za tym idzie lepsza szczelność = lepsza kompresja. I ogólnie ją oczyść itd.
Z tym że to tłok ZMD, R1 ZMD to chyba R2 dla współczesnych, więc trzeba kupić R3. Jak się mylę to proszę o poprawienie, ale tak zapamiętałem.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
(07-11-2018 17:15:22)bzzxc napisał(a): [ -> ]Z tym że to tłok ZMD, R1 ZMD to chyba R2 dla współczesnych, więc trzeba kupić R3. Jak się mylę to proszę o poprawienie, ale tak zapamiętałem.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

R1 to pierwszy szlif N to nominał czyli kolega musi zakupić tłok na drugi szlif (R2)

Chociaż to prawda niektóre nowe tłoki tak trzymają wymiary że R1 czy R2 to to samo :F .
Nie chodzi o to. Średnica tłoka R1 produkcji ZMD to 38,5 mm a R2 to 39 mm, we współczesnej produkcji R1 oznacza 38,25mm, R2 - 35,50 mm itd. Tak piszą w słynnej "żółtej książce". Daję zdjęcie, żeby nie było wątpliwości.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Aaa i rzeczywiście to by się zgadzało. W takim razie sory za szerzenie maniany.
Tłok r3, głowicę dla pewności bym splanował dla wyrównania.
Kurde, to teraz nie wiem jak to zrobić.
Na pewno szukam tłoku z Gorzyc, nie chińczyka, ale na drugi szlif czy na trzeci w końcu ?
Na wymiar co najmniej 38,75 mm - 3 szlif tłoki współczesne.
Na pewno tłok musi być z mieszanki AK (aleminium krzemowe) minimum 10 % (AK10)
Znalazłem 12&%, ale nie jest z Gorzyc :/

https://allegro.pl/tlok-almot-2-szlif-r2...18886.html
Ten tłok się nie nada, zbyt mały wymiar Wink

https://jackmotors.pl/old-timer/tlok-rom...aign-id=19
Te tłoki są dobre, do tego kupujesz sworzeń, pierścienie i zabezpieczenia.
Stron: 1 2
Przekierowanie