Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka problem z zapłonem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, odkopałem swoją motorynkę po ładnych paru latach.
Pamiętam, że zawsze problem był u niej z zapłonem.
Zakupiłem sporo nowych części. zmieniłem tłok razem z pierścieniami, kupiłem również nowy iskrownik, nowe magneto razem z przewodem do fajki i samą fajką oraz nowa świeca. Mam problem, gdyż maszyna nie wykazuje nawet kszty iskry, klin na wale jest także magneto ładnie się obraca i nie trze. Niestety nie ma w ogóle iskry, jakie mogą byc tego powody ?
Może źle coś robię, może jest to zależne od czegoś innego ?
A przerwę na platynkach ustawiałeś?
(04-11-2018 19:20:29)konradoo napisał(a): [ -> ]Zakupiłem sporo nowych części. zmieniłem tłok razem z pierścieniami, kupiłem również nowy iskrownik, nowe magneto razem z przewodem do fajki i samą fajką oraz nowa świeca.

To jest odpowiedź na twoje pytanie.
A co nowe to zle? Czesci sa polskiej produkcji nie chinszczyzna ! Przerwe ustawialem.
Jak praktycznie cały zapłon jest nowy i wszystko jest ustawione dobrze to podejrzewam że (jeśli oczywiście masz silnik 023 kwadrat z biegami w nodze) możesz mieć wsadzony do niego wał z silnika okrągłego s38 i wtedy rowek na klin na magneto jest w innym miejscu i nie idzie ustawić zapłonu, ale tak czy siak powinien wykazywać jakąś iskrę. Przerywacz jest stary czy nowy? jak stary, to przeczyść go papierem ściernym/ pilnikiem dobrze u mnie to pomagało zawsze. Sprawdź też tak pracuje przerywacz.

A.. i nie ma już polskich nowych części, co najwyżej tajwańskie/chińskie.
Tak kwadrat. Jak pamietam okolo 5 lat temu normalnie chodzila ale stary iskrownik po latach jest istna tragedia i magneto. Kupilem nowe i tez sie dziwie ze wszystko nowe a nawet byle jakiej iskry nie ma. Wszystko jest nowe. Jutro pokombinuje jeszcze ale az mi sie nie chce wierzyc. Jest jakas inna mozliwosc sprawdzenia iskrownika niz założenie i sprawdzenie na swiecy? Jak jutro nadal bedzie brak zycia w zaplonie po prostu pojade do sklepu i zrobie zwrot i kupie moze w dobrym stanie oryginal
I to będzie najlepsze rozwiązanie. Teraźniejsze części są baaardzo delikatne. Kiedyś 3 cewki zakładalem i żadna nie działała. A stary oryginał bez problemu. Pozatym możesz mieć gdzieś jakieś zwarcie przy cewkach bądz przy platynkach.
Może to głupie, ale podłączasz kabelki od iskrownika ( gaszenie i światła)?
Jeżeli tak to nie podłączaj Big Grin
sprawdzaj wszystko miernikiem
Nie no tylko przewod do swiecy podlaczam bo chce tylko uruchomic silnik.
Takie nowe części to można sobie między dwie półkule wetknąć, nic nie działa. Nowe kondensatory i przerywacze to można garściami kupować cały słoik litrowy tego dziadostwa mam. Czasem lepiej stary znaleźć naprawić i jeszcze długo będzie służyć.
na motokam są młoteczki ori polecam zainwestować u mnie już 3 lata działa wystarczy co roku wyregulować zapłon i śmiga jak ta lala
Jeszcze warto sobie wyjąć zapłon i na spokojnie sprawdzić i podłączyć jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=QoNKUp3pN10 .
We wtorek usiade do tego i dam znac co i jak
Wracając do tego, że nie ma polskich części to jak wytłumaczyć to ?
http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/re0013/r...i+lux.html
Stron: 1 2
Przekierowanie