Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 023 słaby jak żaden inny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mam nietypowy problem znajomy kupił kadeta i przyprowadził mi żebym go uruchomił niby wał cylinder łożyska simeringi cały iskrownik. Gaźnik nowy i mimo wszelkich kombinacji i regulowania Romet dalej chodzi tak samo czyli pali z jednego ząbka na postoju wkręca się bardzo ładnie ale nie ma siły ruszyć z miejsca tak samo jak i jechać gdy się odepchnie

Miałem wiele rometow ale żaden nie jechał tak słabo jak ten

Czy możliwe że ktoś wpakował wał i cylinder od 3biegowego i dlatego są takie cyrki. Magneto dziwnie daleko odstaje od cewek
Akurat z cylindrem od 3b byłoby więcej mocy. Wał od 3b nie mieści się w komorze korbowej, jest szerszy. Sprawdź kompresję, drożność wydechu i wyreguluj gaźnik.
Ciśnienie sprężania książkowe gaźniki już mam 3sztuki każdy regulowany na wszystkie możliwe sposoby i brak reakcji tak samo zapłon na każdym ustawieniu pali i dobrze się wkręca ale przy próbie ruszenia nie ma w ogóle siły

Dziwi mnie to że Magneto chodzi tylko na połowie cewek stąd podejrzenia o inny wał

Chyba że poprzedni właściciel kupił najtańszy zestaw na cały silnik na allegro i wina leży po stronie cylindra
Skrzynia lekko chodzi?
Tak wszystko chodzi normalnie
Jedyne co mi przychodzi do głowy to że cylinder chińskiej produkcji ma poprzestawiane kanały i przez to nie ma mocy
Często tak jest. Zdejmij cylinder, jeśli czujesz się na siłach, dokonaj korekt okien - płuczące muszą być dobrze zgrane i symetryczne, wysokość od gmp 36 mm. Wydechowy tak samo musi być równy, 31 albo 33 mm od gmp. Dolot tylko zgrać tuleję z kanałami.
Zapłon na pewno w dobrym momencie ?
Raczej wezmę na podmianę jakiś inny używany cylinder jeśli coś się poprawi to wtedy będę rzeźbił chińczyka
Zapłon wyreguluj, postaw go na stopce wrzuć 1 i zobacz czy sie będzie tak samo wkręcał na popstoju tak samo na 2. jak nie to skrzynia coś nie chyta, ale ja bym zaczął od zapłonu i układu wydechowego, jak nie to po kolei od góry do dołu sprawdzać wsyzstko
regulacja zapłonu nic nie daje czy go ustawię na 3mm przed GMP czy na max prawo lub lewo silnik identycznie działa pali na 1-2 ząbki wkręca się tak samo nie kicha w gaźnik ani nie strzela z wydechu

uprzedzam że gaźnik też regulowany na każdy możliwy sposób a nawet zakładałem gaźnik z innego sprawnego rometa i dalej to samo

skrzynia nie stawia żadnego oporu na wykręconej świecy i wbitym 1lub2 biegu ręką za magneto normalnie się kręci i nie czuć oporu

miałem bardzo dużo rometów z silnikiem 023 ale żaden nie jest tak słaby jak ten

jutro z wielką niechęcią zdejmę cylinder z tłokiem ze swojej motorynki i założę do tego kadeta i zobaczymy co to będzie
A świeca na jaki kolor opalona?
kolor ok jutro przełożę cylinder i się wszystko okaże
Rozwiązałeś problem z brakiem mocy bo mam to samo. Kupiłem silnik który ktoś zaczął składać i go skończyłem ale objawy mam identyczne jak u Ciebie. Zastanawiam się czy wał nie jest włożony z s38 bo ma w innym miejscu klin. Poszerzylem juz mocowania wbiskrowniku Ale nadal nie mogę uzyskać 3 mm do GMP jest coś koło 1-2 mm czyli zapłon jest opóźniony i stąd może być problem z mocą. Jutro będę testował.
Zamiast rozszerzać mocowania spróbuj założyć magneto bez klina, przesunięte o odpowiedni kąt.
Tak, ale co to da (pytam, bo sam jestem ciekaw)?
Stron: 1 2
Przekierowanie