Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Kadet 1984r.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
(18-10-2018 18:41:02)rafi555 napisał(a): [ -> ]A rocznik jest inny czy całe numery? Zawsze też przecież można taki błąd w numerach poprawić Smile.
Niestety całe numery. W do jest 891234 a na ramie 845678 (przykładowo) . Numer rejestracyjny się zgadza. Nie wiem jak z nr silnika bo tego nie sprawdziłem.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
To sprawdz. Często w rubryce z nr ramy wpisywali nr silnika lub odwrotnie.
Mogłobyć też tak że oryginalna rama została uszkodzona i były właściciel ją zmienił nie dbając o prawidłowe numery na nowej.
Tutaj w rubryce nr fabryczny jest wpisany nr silnika i pod spodem nr ramy.

Byłym właścicielem jest mój dziadek i Rometa miał od nowości. I tu problem ze rama nie była zmieniana - jak już wyżej wspomniałem zarejestrowany był w 84r, i z tego roku jest rama, a w dowodzie mamy nr sugerujący 89r.
(18-10-2018 20:08:45)bkrukl napisał(a): [ -> ]To sprawdz. Często w rubryce z nr ramy wpisywali nr silnika lub odwrotnie.
Mogłobyć też tak że oryginalna rama została uszkodzona i były właściciel ją zmienił nie dbając o prawidłowe numery na nowej.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Chwila chwila. Ile masz cyfr w numerze ramy? Jeśli 6 to to jest TYLKO nr ramy i nie oznacza on roku produkcji.
Rok produkcji miałbyś jeśli na ramie miałbyś nabite 8 cyfr. Wtedy 2 pierwsze to rok produkcji, a kolejne 6 to nr ramy.
(18-10-2018 20:41:10)bkrukl napisał(a): [ -> ]Chwila chwila. Ile masz cyfr w numerze ramy? Jeśli 6 to to jest TYLKO nr ramy i nie oznacza on roku produkcji.
Rok produkcji miałbyś jeśli na ramie miałbyś nabite 8 cyfr. Wtedy 2 pierwsze to rok produkcji, a kolejne 6 to nr ramy.
No tak, ja jestem łeb, a diagnosta jeszcze większy. W tym wypadku jest tylko jedna cyfra inna. Na ramie mam 4, a w do 5. A żeby było jeszcze śmieszniej to dzisiaj razem z dziadkiem odnaleźliśmy kartę gwarancyjną Kadeta ze wszystkimi numerami fabrycznymi.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Reasumując, 6 cyfr Ci sie zgadza? A w 2 pierwszych masz rozbieżność?
Jeśli tak to na ramie masz rok produkcji, a w dowodzie rok pierwszej rejestracji.
No nie. Zgadza się 5 cyfr a jedna jest zmieniona. Przykładowo rama 84-12345, do 12365. Już rok produkcji pomijam bo wiem że to 2 pierwsze cyfry z tych 8, które w dowodzie nie są wpisywane bo nie są potrzebne.
(19-10-2018 15:45:29)bkrukl napisał(a): [ -> ]Reasumując, 6 cyfr Ci sie zgadza? A w 2 pierwszych masz rozbieżność?
Jeśli tak to na ramie masz rok produkcji, a w dowodzie rok pierwszej rejestracji.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Dokładnie. Ogarnięty diagnosta wystawi Ci druczek o sprostowanie danych w dowodzie.
(19-10-2018 18:25:18)bkrukl napisał(a): [ -> ]Dokładnie. Ogarnięty diagnosta wystawi Ci druczek o sprostowanie danych w dowodzie.
Z tym ogarniętym diagnostą może być ciężko. Byłem na dwóch stacjach i na obu powiedzieli ze nie są nic w stanie zrobić na podstawie potwierdzenia wpisu do rejestru (starego dr) i musi być albo potwierdzenie z wk, że taki pojazd był faktycznie zarejestrowany albo próbne tablice żeby zrobili przegląd. Wk może wystawić tylko tymczasowe tablice i papiery do przeglądu, ale wyłącznie na danych które mają w rejestrze czyli tych błędnych.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Diagnosta może wszystko. No może prawie wszystko. Tylko często są niedouczeni. Dziś rozmawiałem z diagnostą który mówi że może mi nawet nowe numery nabić, oczywiście po wypełnieniu sterty papierów i za zgodą wydziału komunikacji.
Zdarzają sie często pomyłki w dowodach rejestracyjnych. I wszystko da sie wyprostować. Masz kogos znajomego w wk? Albo może ktoś z Twoich znajomych ma... Iść i podpytać, co zrobić jak ktoś sie w czasach prl pomylił. Powinni odesłać do diagnosty po papier o poprawieniu danych w dowodzie rejestracyjnym. I diagnosta może takie coś wystawić.
W niektórych miejscowościach chcą jeszcze opinii rzeczoznawcy, ale na szczęście nie są to aż takie częste przypadki.
Parę stacji diagnostycznych jeszcze tutaj mam więc jest nadzieja. Wk znam praktycznie cały. Pierwsza opcja jaka rozważali to całkiem inna rama niż fabrycznie i dlatego powiedzieli, że się nie da. Teraz będzie temat jednej cyfry. I ta karta gwarancyjna z wszystkimi numerami.
(19-10-2018 21:02:21)bkrukl napisał(a): [ -> ]Diagnosta może wszystko. No może prawie wszystko. Tylko często są niedouczeni. Dziś rozmawiałem z diagnostą który mówi że może mi nawet nowe numery nabić, oczywiście po wypełnieniu sterty papierów i za zgodą wydziału komunikacji.
Zdarzają sie często pomyłki w dowodach rejestracyjnych. I wszystko da sie wyprostować. Masz kogos znajomego w wk? Albo może ktoś z Twoich znajomych ma... Iść i podpytać, co zrobić jak ktoś sie w czasach prl pomylił. Powinni odesłać do diagnosty po papier o poprawieniu danych w dowodzie rejestracyjnym. I diagnosta może takie coś wystawić.
W niektórych miejscowościach chcą jeszcze opinii rzeczoznawcy, ale na szczęście nie są to aż takie częste przypadki.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2
Przekierowanie