Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart - Problem z filtrem powietrza
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
Mam problem przez filtr powietrza.
Z filtrem Chart nie wkręca się na obroty, bez filtra z kolei wkręca się jak wściekły.
Gaźnik to Dellorto 17.5, śrubka od powietrza odkręcona na max i bez zmian. Filtr oczywiście czyściłem i bez rezultatu, patrząc na jego budowę, raczej nie mógł się uszkodzić.
Na tą chwilę brakuje mi pomysłu co mogę z tym zrobić, spotkał się ktoś już z takim problemem ?

Link do filmiku obrazującego problem.

Na tym samym gaźniku miałem ten sam problem przerobiłem filtr i spokoj Smile
Sprzedaj swój patent, bo ja nie mam pomysłu Wink
Miałem ten sam problem, tyle że w chiniolu 200cc. Kupiłem na allegro filtr, niby dobry, bo średnica mocowania się zgadzała. Zamontowałem, regulowałem gaźnik na wszystkie sposoby i nic, nie chciał się wyżej wkręcić. Zdjąłem filtr i chodził normalnie. Problemem było zwężenie filtra zaraz za gaźnikiem. Musisz mieć na całym filtrze taką samą lub większą średnicę jak wlot w gaźniku. Ja to zrobiłem tak że zacisnąłem na gaźniku zwykła elastyczną rurę i na jej koniec dałem gąbkę filtrującą, działa.
(23-09-2018 00:06:27)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Miałem ten sam problem, tyle że w chiniolu 200cc. Kupiłem na allegro filtr, niby dobry, bo średnica mocowania się zgadzała. Zamontowałem, regulowałem gaźnik na wszystkie sposoby i nic, nie chciał się wyżej wkręcić. Zdjąłem filtr i chodził normalnie. Problemem było zwężenie filtra zaraz za gaźnikiem. Musisz mieć na całym filtrze taką samą lub większą średnicę jak wlot w gaźniku. Ja to zrobiłem tak że zacisnąłem na gaźniku zwykła elastyczną rurę i na jej koniec dałem gąbkę filtrującą, działa.

Masz może jakieś zdjęcie tego patentu ? Smile
Motór w rozbiórce obecnie więc średnio, ale sam filter mam. To tylko zwykła taka giętka plastikowa rura, coś jak ta z odkurzacza Big Grin końcówkę lekko nacinasz, i na rure dajesz opaskę zaciskową z węża albo trytytke. I mocujesz tak do gaźnika. A na drugi koniec rury albo ją wciśniesz do oryginalnego filtra (puszki), można tez zwyczajnie dać ją pod siedzenie żeby syf nie leciał, albo naciągnąć gąbkę która przepuszcza powietrze i dać w dowolne miejsce.
Ja rozebrałam tem filtr ze wszystkich siatek i dałem tylko jedna a za nią wkleiłem gąbkę taka cienka przeznaczona na filtry powietrza do klimatyzatorów domowych Wink
Albo załóż filtr piankowy, tyle, że wtedy tracisz airboxa i spalanie może wzrosnąć. Ewentualnie wstawić gąbkę filtracyjną jak wyżej Big Grin
Będę musiał z gąbką pokombinować, tylko wolał bym to jakoś zrobić w oryginalnej puszce filtra.
Na razie przydał by mi się taki pierścień jak oryginalny, żeby jakoś do niego przymocować gąbkę, i sprawdzić czy to pomoże.
Dyszami się bawiłeś? w komarze miałem podobnie, dałem mniejszą dyszę i jest ok.
Na początek regulacja gaźnika, śrubki to nie wszystko, podstawą są dysze.

Jak nie starczy rozmiarów, to wtedy możesz wrzucić w fabryczną puszkę jakiś akcesoryjny gąbkowy filtr.
Dysza główna jest 90, rozumiem że powinienem dać mniejszą, gdyż obecnie dostaje za dużo paliwa ?
Na jakiej podstawie je się dobiera? Nie chciał bym teraz w ciemno kupować 10szt żeby dobrać odpowiednią.
Czy zmieniając główną, tą od wolnych obrotów też powinienem zmienić ?

Jak przeglądałem fora, do skuterów 70ccm, ludzie wstawiają dysze 100-110, i działa im to wtedy okey.
Nie chciał bym przegiąć, żeby nie zatrzeć cylindra
Dyszę dobierasz pod właściwy skład mieszanki a nie pod forum skuterzystów. Wstępnie do regulacji spróbuj z dyszą 70, 75, może 80. Pamiętaj, że dysze 110 zakładają, ale razem z dobrymi stożkami, bez airboxów.
A czy zostając na tej dyszy, i zakładając że na stożku, czy gąbce było by dobrze, są jakieś plusy z większej dyszy, czy tylko spalanie wzrasta ?
Lepsze chłodzenie wewnętrzne. I smarowanie wszystkiego. Nie widzę żadnych innych plusów, sprawdź na stożku kolorświecy.
Stron: 1 2
Przekierowanie