Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart - Problem z filtrem powietrza
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Miałem kiedyś chwilę w tym silniku założony gm13f, i wkręcał się, trzymał wolne, jechał. A jednak każdy przyzna rację, że był za mały.
Dodatkowo filtr powietrza w Charcie był robiony pod 50ccm, więc skoro teraz jest 80ccm, mimo wszystko może blokować.
Zacznę od filtra, zobaczę jak pójdzie regulacja, i jak będzie wyglądała świeca. Jeżeli będzie go wciąż zalewać dam mniejszą dyszę i podzielę się wynikami.
Jeśli idziesz w spalanie, zostaw airbox i zmniejsz dyszę, jak osiągi to stożek albo lepiej - piankowy i dobry dobór dyszy i regulacja.
(23-09-2018 20:09:08)Simon napisał(a): [ -> ]Dysza główna jest 90, rozumiem że powinienem dać mniejszą, gdyż obecnie dostaje za dużo paliwa ?
Na jakiej podstawie je się dobiera? Nie chciał bym teraz w ciemno kupować 10szt żeby dobrać odpowiednią.
Czy zmieniając główną, tą od wolnych obrotów też powinienem zmienić ?

No tak, przy tym filtrze wskazana byłaby mniejsza.
Niestety dysze dobierasz metodą prób i błędów. Dlatego regulacje w serwisach potrafią sporo kosztować.
Dla właściwej regulacji powinieneś dobrać wszystkie dysze itp. pod swój sprzęt.
Na takim prostym obrazku masz zaznaczone jaka część gaźnika działa w poszczególnych położeniach przepustnicy.
Dałem gąbkowy filtr w airboxa, i normalnie się już wkręca na obroty, aczkolwiek dalej pluje mi benzyną w filtr powietrza.
I nie mam pomysłu co z tym zrobić, gdyż na dyszy 75, śruby od regulacji są wkręcone prawie na maxa, ale ma problem przy zmianie biegów z schodzeniem z obrotów.
Przez jakieś 3-4 sek cały czas trzyma wysokie po wciśnięciu sprzęgła.
Zmiany na iglicy nie dają rezultatów.
Dałem więc dyszę 83, jest lepiej, ale wciąż mniej więcej 1-2sek trzyma wysokie obroty przy zmianie biegów.
Na dyszy 90 poprawnie działa, z tym że muszę mocno wykręcić śrubę od powietrza, i od wolnych obrotów.
Ale najlepsze jest to że, nie ważna jaka dysza, z pod pokrywy filtra powietrza kapie paliwo.
Pływak odbija w porządku, paliwo w wężyku stoi poprawnie.
Ale bez membrany zawsze tak bedxie mokro
Chyba nie na tyle, żeby podczas 2km jazdy na średnich obrotach przy dodaniu gazu go zalewało przez moment.




Przed nagraniem Chart chodził około 2 min na wolnych obrotach.
Stron: 1 2
Przekierowanie