Miałem kiedyś chwilę w tym silniku założony gm13f, i wkręcał się, trzymał wolne, jechał. A jednak każdy przyzna rację, że był za mały.
Dodatkowo filtr powietrza w Charcie był robiony pod 50ccm, więc skoro teraz jest 80ccm, mimo wszystko może blokować.
Zacznę od filtra, zobaczę jak pójdzie regulacja, i jak będzie wyglądała świeca. Jeżeli będzie go wciąż zalewać dam mniejszą dyszę i podzielę się wynikami.
(23-09-2018 20:09:08)Simon napisał(a): [ -> ]Dysza główna jest 90, rozumiem że powinienem dać mniejszą, gdyż obecnie dostaje za dużo paliwa ?
Na jakiej podstawie je się dobiera? Nie chciał bym teraz w ciemno kupować 10szt żeby dobrać odpowiednią.
Czy zmieniając główną, tą od wolnych obrotów też powinienem zmienić ?
No tak, przy tym filtrze wskazana byłaby mniejsza.
Niestety dysze dobierasz metodą prób i błędów. Dlatego regulacje w serwisach potrafią sporo kosztować.
Dla właściwej regulacji powinieneś dobrać wszystkie dysze itp. pod swój sprzęt.
Na takim prostym obrazku masz zaznaczone jaka część gaźnika działa w poszczególnych położeniach przepustnicy.
Dałem gąbkowy filtr w airboxa, i normalnie się już wkręca na obroty, aczkolwiek dalej pluje mi benzyną w filtr powietrza.
I nie mam pomysłu co z tym zrobić, gdyż na dyszy 75, śruby od regulacji są wkręcone prawie na maxa, ale ma problem przy zmianie biegów z schodzeniem z obrotów.
Przez jakieś 3-4 sek cały czas trzyma wysokie po wciśnięciu sprzęgła.
Zmiany na iglicy nie dają rezultatów.
Dałem więc dyszę 83, jest lepiej, ale wciąż mniej więcej 1-2sek trzyma wysokie obroty przy zmianie biegów.
Na dyszy 90 poprawnie działa, z tym że muszę mocno wykręcić śrubę od powietrza, i od wolnych obrotów.
Ale najlepsze jest to że, nie ważna jaka dysza, z pod pokrywy filtra powietrza kapie paliwo.
Pływak odbija w porządku, paliwo w wężyku stoi poprawnie.