Coś więcej na temat wału ?
Dodam jeszcze,że moje kartery itp poszły do uwaga szkiełkowania w osłonie wodnej, nie zwykłe szkiełkowanie, zobaczymy jaki będzie efekt
A co do wału został zregenerowany w firmie "Dor-Mar" w Poznaniu. Nowy korbowód i full regeneracja
(21-09-2018 16:49:35)marcin1479 napisał(a): [ -> ]...... co do wału został zregenerowany w firmie "Dor-Mar" w Poznaniu. Nowy korbowód i full regeneracja.
Poproszę o kontakt i ew koszt usługi, może być na PW.
Poszło PW Józek
Pewnie ktoś źle mnie odbierze, ale przepraszam - zapytałem o wał, coś tam się dowiedziałem aczkolwiek bez szczegółow na temat korbowodu itd. Rozumiem, że reszta to sprawa na prywatną wiadomość, ale w takim razie - jaki jest sens zakładać ten temat ? Wrzucać zdjęcia i nic nie pisać o częściach, kosztach. To jakiś temat tabu czy jak ?
Na temat korbowodu może powie coś Mikołaj bo to on silnik składa dla mnie. To nie jest żaden temat tabu itp. po prostu kolega zapytał i odpowiedziałem mu na wiadomość PW. Regeneracja takiego wału w tej firmie wynosi 200 zł plus koszt wysyłki. Temat będzie cały czas aktualizowany,więc będzie więcej zdjęć i informacji
Wiem, że w DorMarze regenerują na oryginał, czyli tulejka z brązu, nie wstawiają w główce łożysk igiełkowych.
Korbowód jest nowy, Awina. W dor marze pan Marek daje łożysko ale ja je zawsze wywalam na rzecz tulei, którą rozwiercam rozwiertakiem na pasowanie wg książki do sworznia. Koszt regeneracji to 200 zł. Trzeba dużo zapłacić ale robota jest pewna, wiem, że pan Marek nie pcha tam syfu i całość roboty jest dobrze zrobiona. Czopy oraz gwint są poprawiane zawsze. Kartery pokaże po południu.
Elegancko wyszło to szkiełkowanie w osłonie wodnej,super efekt
Dzwoniłem dziś do pana Marka i wszystko potwierdził to co tu napisaliście, z małym ale ... tuleje z brązu tez mi zrobi zamiast łożyska igiełkowego, rozwierci też pod sworzeń.
Cena 220 zl z przesyłką zwrotną.
Potem wykonałem tel do JackMotors i co ??? ... mój zestaw wysłałem do nich w czerwcu, czy końcem maja, nie załapałem się, bo potem mieli przerwę wakacyjną. Niby od września mieli robić i ... nic do tej pory nie zrobiono
jaki wniosek ... to już były ostatnie usługi w tej firmie.
A mi sie to szkiełko tak średnio podoba. Wygląda troche jakby ktoś podkładówką pomalował. Zwykłe szkiełkowanie bardziej mi sie podoba.
Co to tematu regeneracji wału to jackmotors zawsze kojarzyło mi się ze sklepem a nie serwisem. A jednak jak ktoś się tym na codzień zajmuje to mam większe zaufanie.
(24-09-2018 23:05:18)bkrukl napisał(a): [ -> ]A mi sie to szkiełko tak średnio podoba. Wygląda troche jakby ktoś podkładówką pomalował.
Nie chciałem tego głośno powiedzieć
Przy okazji, jeśli to nie tajemnica, jaki wyszedł koszt zestawu jak na 1 zdjęciu???
Szlify i waly dla Jackmotors podobno robi / robił Wojtala. Przez sezon "puchar classic" chyba żaden z takich warsztatów nie działa i nie zawraca sobie głowy wałami i tłokami od ogarów i komarów dla zwykłych zjadaczy chleba. Pytanie tylko po co biorą zlecenia w tym czasie.
Z ciekawości zapytam jeszcze tylko, dlaczego tak uciekacie od tych łożysk igiełkowych? Specem nie jestem, ale w przypadku wsk zawsze ucieka się od tulejki na rzecz łożyska, nie wspominając już o współczesnych sprzętach. Kupiłem jakiś współczesny zamiennik korbowodu, który powinien pasować od 019 właśnie żeby nie zawracać sobie głowy więcej tulejką.
Szkiełkowanie zawsze uwidacznia wszelkie wady odlewu, rysy, uszkodzenia czy wcześniejsze naprawy. Trzeba się z tym liczyć, a te kartery po punktowanych gniazdach sądzę, że swoje już przeszły w życiu. Tradycyjne szkiełkowanie wygląda znacznie lepiej patrząc na te zdjęcia heh, faktycznie wyglądają jak potraktowane podkładem. Samo szkiełko "działa" również lepiej z karterami o chropowatej strukturze jak np wsk 125, silniki 023 i 019 mają całkiem fajną powierzchnie i w sumie zawsze wydawało mi się, że najlepiej wyglądają odświeżone jakąś lekką polerką.