Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pegaz 710 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
kupiłem Pegaza 710. Rama i silnik zgodny ze starym dowodem. Na silniku nr 010..., czyli silnik 010,czyli powinien być z automatyczną skrzynią biegów.
Tak jednak nie jest: biegi ma zmieniane w rączce (1,2), na cylindrze jest odprężnik ale linka nie zamontowana.
Pytanie: czy do silnika 010 dało się zaszczepić połówkę silnika z Pegaza 750 (silnik 017)? Czy spotkał się ktoś z taką przeróbką. A może jakaś przejściówka :-). Prośba o odpowiedź jak się ktoś spotkał z takim przypadkiem.
Pewnie dół silnika wrzucony z 017 a góra z 010 - wszystko pasuje bez przeróbek więc zakładali ludzie co było po ręką.
Na pedały masz ten silnik czy na kopniak?
(17-09-2018 09:39:14)rafi555 napisał(a): [ -> ]Na pedały masz ten silnik czy na kopniak?

Na pedały. Na silniku jest nr 010..., czyli automat, wygląda jakby ktoś przeszczepił tylko skrzynię biegów + lewą osłonę od silnika, bo linka wchodzi od sprzęgła od góry fabrcznie jak w Pegazie 750.
(17-09-2018 09:39:14)rafi555 napisał(a): [ -> ]Na pedały masz ten silnik czy na kopniak?

Nikt z taką przeróbka się nie spotkał?
Ja mam silnik 023 ze zmianą biegów w rączce jak w 017. A numery karterów mam te same. Więc nic mnie już nie zdziwi.
U Ciebie numery karterów sie zgadzają?
A ciężko to przerobić? Z tego co kojarzę to wystarczy wymiana wodzika, dźwigni nim sterującej, dołożenie sprężyny i wywiercenie otworu dla linki. Bardziej dokładni zmienią jeszcze osłonę zębatki zdawczej zamiast wyrzucać sam mechanizm. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale jestem prawie pewien, że te elementy będą pasować tak, jakby wszystko tam było od począku, bo przecież dezametowskie silniki aż do 027 są oparte na S38.
Przekierowanie