Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 50-T-1 Red-Gray by gabriel0
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Brak dokumentów.
1 właściciel ostatni je posiadał, jeszcze żyje. Dzisiaj rozmawiałem z jego synem(?) i oni nie mają nic do niego, nawet ubezpieczenie nie przychodziło.
Jestem jego 3 właścicielem, z 2 właścicielem nie była spisana umowa.

Jeżeli go wyrejestrowali jest możliwość dostania papierów i zarejestrowania go?

Jeżeli jest normalnie zarejestrowany na tego gościa to co?

Proszę o dokładną "mapę" tego co mam zrobić po kolei.
art 79 pkt 4
Pojazd wyrejestrowany nie podlega ponownej rejestracji z wyjątkiem:
1) odzyskanego po kradzieży
2) zabytkowego
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od 15 lat
4) ciągnika i przyczepy rolniczej

Więc łapiesz się pod punkt 3. Idź do WK i spytaj w okienku jak się sprawy mają. Przy odrobinie szczęścia przegląd+opłata za rejestrację, dowód i tablicę+OC i możesz jeździć. Przy braku szczęścia biurokracja Cię przygniecie. Pozdro.
Ale ten pkt 3ci to od tak że ponad 25 lat i nie produkowany od 15 lat? I normalna rejestracja czy zabytkowy?

A jeżeli nie jest wyrejestrowany i jest nie opłacany i nie ma dokumentów to trzeba nowe papiery wyrobić?
W tym przypadku to tylko zabytkowy jeśli chodzi o te 25lat.Musi mieć tam chyba 85%oryginalnych częście i przed rejestracją rzeczoznawca wszystko sprawdza.Licz się z droższą rejestracja/ubezpieczeniem.Nie zdziw się jak rejestracja przekroczy cene motoru.Więc moja rada.Szukaj innego wyjścia.Możesz iść do Wk i zgłosić zaginięcie dowodu rej. i dać umowe i tablice tylko.Facet któremu sprzedałem sztywniaka tak zrobił i zachował sobie stary dowód 40 letni który miał z tyłu pieczątki z cpnu.Sposobów jest wiele.Szukaj i kombinuj.Z tymi umowami może być problem.Może na lewo spisz z tym 1 właścicielem umowe i miej w d...ie tego 2 właściciela.Postaw pół litra może się zgodzi.Pwiedz,że ci zależy itd.Ale jak wyrejestrowany to już pi.a zimna musisz na zabytek albo szukać papierów z ramą
No 2 właściciel jest fajny i on bedzie miał to w dupie.

Tak jak nie_mientki napisał.
no to przecież chyba pkt 2) od 3) się różni.

Czyli choć był by niewiem jaki to mogę go zarejestrować na podstawie pkt 3ciego?
@rilley2pl
Nie zgodzę się. Skoro ustawodawca rozdzielił podpunkt dotyczący pojazdu zabytkowego(punkt 2.) i pojazdu o określonym wieku(punkt 3.) to widocznie nie należy traktować tego równoznacznie.
A jednak. Mea culpa. Znalazłem pełną ustawę, i ten podpunkt wygląda inaczej. Po co ktoś wrzucił okrojoną wersję do netu-sam się zastanawiam. Tu ustawa w całości:
http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-05-108-908

Idź do WK. Spytaj czy został wyrejestrowany. Jeśli nie to ułatwi Ci sprawę.
Pojazd zabytkowy powinien:
mieć co najmniej 25 lat,
być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
czy może chodzi tutaj o to że wystarczy ,że skończy 25 lat i jest nieprodukowany 15lat.To w takim razie na jakiej zaadzie jest wtedy rejestracja.Musi być jakiś haczyk w tym bo wątpię aby ktokolwiek od tak zarejestrował pojazd bo onskonczył 25 lat i nie jest produkowan..... .Gdyby była taka możliwość to załózmy ,ze każdy frajer wziąłby jakiegoś malucha ze stodołu załóżmy starego prze liftingiem i od tak go mi ktoś zarejestruje?
Jeśli właściciel wyrejestrował ją tymczasowo (kiedyś była taka możliwość) to bezproblemowo ją zarejestrujesz, a jeśli nie i tak nie musisz pchać się w zabytek, wystarczy unikat (białe tablice).
Aby zarejestrować samochód lub motocykl który został wyrejestrowany i w dowodzie rejestracyjnym jest pieczątka "pojazd wyrejestrowany" musimy w tym momencie zwrócić się do rzeczoznawcy PZM aby wystawił na opinią o pojeździe i wtedy możemy taki pojazd wyrejestrowany ponownie zarejestrować jako pojazd unikatowy. Musimy też mieć umowę kupna-sprzedaży, aby rzeczoznawca miał pewność że pojazd jest nasz. Należy jeszcze zrobić przegląd na uprawnionej stacji i z tymi wszystkimi dokumentami należy się udać do wydziału komunikacji aby odebrać nowy dowód. Smile

Powodzenia !
Pozdrawiam,
T.
Dobra czyli czy on jest wyrejestrowany (wtedy zaliczam się pod pkt 3-ci) czy zarejestrowany to mam spisać umowę z gościem na którego ostatnio był zarejestrowany.

Nadal nie do końca rozumiem pkt 3-ci, Wg mnie dzięki temu mogę od tak pójść i poprosić o wyrobienie dokumentów.(oczywiście już ze spisaną umową)

Mi tez chodzi o koszty. Jak by ktoś wiedział ile by to kosztowało...
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; <<<<ALE TEGO TO NIE RACZYLIŚCIE NAPISAĆ??
4) ciągnika i przyczepy rolniczej.
Przeczytaj mój ostatni post. Okrojoną wersję znalazłem na jakimś portalu i ją przytoczyłem. Potem, gdy dotarłem do pełnej ustawy dałem do niej link. Nie wiem w czym problem.
A no chyba że tak to sory. Drogi ten rzeczoznawca?
A jeżeli jest zarejestrowany i nie był opłacany to co? Będzie MEEEGA rachunek?
G#wno prawda !!!! zależy w którym roku 1 właściciel wyrejestrował T1 jedź do niego najlepiej z flaszką pogadaj jak to było i wszystko
Przekierowanie