Witam składam silnik do nauki i tak jak w temacie, chciał bym się zapytać jak założyć nowe pierścienie na tłok. Przy okazji, czy dać silikon lub hermetyk pod te dwie uszczelki(głowica i cylinder), i jak wsunąć tłok w cylinder. Wiem że trzeba korbowód i tłok przesmarować olejem. O co chodzi z zamkami ?
Nakładasz pierścień na tłok i delikatnie naciągasz rozginając go. Tylko ostrożnie, bo porządny pierścień jest twardy i kruchy, przez co łatwo pęka.
Żadne smarowidła nie są konieczne do uszczelek.
Cylinder też możesz w środku posmarować olejem.
Zamki zapobiegają obracaniu się pierścieni, tak aby nie zahaczyły o kanały. Wkładając tłok do cylindra musisz pilnować aby nacięcia na pierścieniach pokryły się z wypustkami w tłoku.
Spróbuj znaleźć sobie jakiś filmik na YT, pewnie coś będzie.
Ok, jeszcze jedno pytanie. Aktualny tłok jest opalony bo bokach oraz widoczna jest wielka długa rysa i minimalnie minimalnie przy zamku zwiększyła się grubość. Gdybym planował kupić nowy to jaki polecacie dobrej jakości tłok do silnika 023 ?
ZMD/almot/barikit tylko nie chiniole bo puchną
Przy tłokach almota grubość pierścieni jest mniejsza. A jaki tłok almota zamówić na korbowód duells ?
Meteor z hondy mbx 50 się nada, lux wykonanie, wysoka trwałość, ale wymiary dopiero powyżej 39 mm.