Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak założyć pierścienie na tło i cylinder - 023 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam składam silnik do nauki i tak jak w temacie, chciał bym się zapytać jak założyć nowe pierścienie na tłok. Przy okazji, czy dać silikon lub hermetyk pod te dwie uszczelki(głowica i cylinder), i jak wsunąć tłok w cylinder. Wiem że trzeba korbowód i tłok przesmarować olejem. O co chodzi z zamkami ?
Nakładasz pierścień na tłok i delikatnie naciągasz rozginając go. Tylko ostrożnie, bo porządny pierścień jest twardy i kruchy, przez co łatwo pęka.
Żadne smarowidła nie są konieczne do uszczelek.
Cylinder też możesz w środku posmarować olejem.
Zamki zapobiegają obracaniu się pierścieni, tak aby nie zahaczyły o kanały. Wkładając tłok do cylindra musisz pilnować aby nacięcia na pierścieniach pokryły się z wypustkami w tłoku.
Spróbuj znaleźć sobie jakiś filmik na YT, pewnie coś będzie.
Ok, jeszcze jedno pytanie. Aktualny tłok jest opalony bo bokach oraz widoczna jest wielka długa rysa i minimalnie minimalnie przy zamku zwiększyła się grubość. Gdybym planował kupić nowy to jaki polecacie dobrej jakości tłok do silnika 023 ?
ZMD/almot/barikit tylko nie chiniole bo puchną
Przy tłokach almota grubość pierścieni jest mniejsza. A jaki tłok almota zamówić na korbowód duells ?
Meteor z hondy mbx 50 się nada, lux wykonanie, wysoka trwałość, ale wymiary dopiero powyżej 39 mm.
A co powiecie o tym, będzie dobry ? https://allegro.pl/pierscien-38-mm-nomin...31157.html
na tłoku mam ledwo czytelne napisane 38 23
Masz cylinder po pierwszym szlifie według nowych oznaczeń. ZMD nie dostaniesz, więc zostaje Almot. Popytaj sprzedawców (najlepiej na Jackmotors bo są kompetentni) czy mają tłok o takim oznaczeniu jak Twój.

Byłbym zapomniał. Są tłoki Berta. Niestety nie testowałem, ale podobno warte uwagi.
https://www.jackmotors.pl/old-timer/tlok...aign-id=19

Almota musisz dokompletować (pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia)
https://www.jackmotors.pl/old-timer/tlok...aign-id=19
Przekierowanie