Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mam parę pytań dotyczące mechaniki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czym się różni gaźnik 19mm a 21mm Wiem, że wielkością, ale gdzie jest ta różnica chodzi o gardziel czy o co?

Co to są kanały płuczące?, Okna Wydechowe ?

Co to strojenie silnika?

Co ogólnie dają nam dysze w gaźniku, wiem, że reguluje się tym obroty, ale jakie ma jeszcze zadanie ?

Jaki gaźnik pasuje do cylindra 60/4/3 ?

Co ma największy wpływ na wkręcanie się na obroty, wiem cylinder wydech , zapłon, ale czy wał korbowy ma również na to wpływ?

GMP to jest największy punkt do którego dociera nasz tłok ?
DMP to jest najmiejszy punkt do którego dociera tłok ?

Co to jest karter ?

Co to membrana, jakie ma zadanie ?

Jakie zadanie ma Pływak w gaźniku?

Co to jest simmering do czego służy ? ?

Do czego służą Pierścienie na tłoku?

Do czego służy łożysko igiełkowe w korbowodzie?

Do czego służy sworzeń tłoka ?

Do czego służy Wałek Zdawczy skrzyni biegów ?

Słyszałem o tym już wiele razy, wiem gdzie to jest co i jak, ale zastanawiało mnie jakie to ma zadanie i do czego służy ? Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam Smile
1. różnią się średnicą gardzieli
2. Kanały płuczące i okna wydechowe to kanały w cylindrze silnika 2t które doprowadzają, przepłukują i wydalają spaliny bądź też mieszankę
3. Strojenie - możliwe że chodzi o regulację albo modyfikacje silnika tak żeby osiągał największą moc w którejś z partii obrotów - np wysoko strojony to będzie tak że np. przy 13 000 rpm będzie max moc
4. Dysze mają różne rozmiary co za tym idzie dają różne dawki paliwa
5. Do 60/4/3 zależy do czego ale proponuję 19/21mm, zależy jaką masz średnicę króćca gdyż jeśli dasz większy gaźnik niż średnica króćca to wtedy tego nie wyregulujesz, będą powstawać zawirowywania mieszanki itd.
6. Duże znaczenie będzie mieć waga całego wału, tłoka, im lżej tym lepiej generalnie
7. GMP i DMP - tak
8. karter to inna nazwa bloku silnika, połówki, kawałek silnika
9.membrana to jakby zawór od gaźnika, no nie wiem jak to wytłumaczyć
10. pływak ustala poziom paliwa w gaźniku
11. simering to inaczej uszczelniacz, w silniku uszczelnia np. komorę korbową przed dostaniem się do niej oleju ze skrzyni a także trzyma ciśnienie
12. Pierścienie, no to też nie wiem jak ci to wytłumaczyć, trzymają kompresję no nie wiem. Muszą być i tyle, bo tłok nie trze o cylinder całą powierzchnią tylko kawałkiem (pierścieniami)
13. Łożysko igiełkowe, no po prostu żeby sworzeń się swobodnie obracał :F alternatywa dla sztywnego połączenia główka-sworzeń
14. Sworzeń.. skąd Ty te pytania bierzesz... po prostu, trzyma tłok i korbę razem
15. wałek zdawczy to ten na którym jest zębatka od łańcucha, przekazuje moc



To tak po krótce bo idę na mecz
Najlepiej było by jak byś sobie rozebrał jakiś silnik i popatrzy,ł to byś sobie sam zobaczył co i jak bo co z tego, że ktoś ci coś napisze a w praktyce to sobie dokładnie zobaczysz co i jak.
Odrestaurator, dzięki za odpowiedź Big Grin Pozdrawiam ciebie Smile
Przekierowanie